Wasmachine stoomfunctie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 11:33
Sinds korte tijd maakt onze wasmachine een piepend/schurend geluid als je de trommel met de hand rond draait. Het is een Miele die 15 jaar of wat langer bij ons dienst doet.
We zijn dus aan het rondkijken naar een vervanger. Wat mijn vrouw betreft wordt het opnieuw een Miele, maar ik houd graag wat opties (met name Bosch/Siemens) open.
We komen in elk geval bij diverse merken een stoomfunctie tegen die een positief effect moet hebben op het strijkwerk.

Werkt dat echt goed of het een gadget die je na 3 maanden wassen nooit meer activeert?

Alle reacties

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:41
Toen ik onlangs een nieuwe wasmachine kocht, stond ik voor dezelfde keuze.
Heb uiteindelijk een machine gekocht zonder stoomfunctie. Vond het meer een 'kostbare' feature.
Bij de meeste stoomfuncties kun je maar een paar kilo (1-2) in de machine hebben zitten, voor zulke kleine wasjes zet ik de machine doorgaans niet aan.
Daarnaast moet je de was zo snel mogelijk uit de machine halen, anders zitten er toch weer kreukels in.
Niet alle kleding is geschikt voor stomen.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:05
Wij hebben ook gekozen voor zonder, liever zo min mogelijk extra functies, omdat minder complexiteit = minder dingen die er mee mis kunnen gaan over de lange termijn. Garantie is leuk, maar dan ben je 'm toch even kwijt en dat gebeurt vaak als het net niet handig is.