Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles. Kantoorwerk, ontwikkelen, gamen, misschien klooien met lokale AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat een oude Sabrent Rocket Q NVMe PCIe M.2 2280 2TB (gen 3) mee als backup schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een beetje futureproof zijn. Mijn huidige systeem dateert van 2019/2020.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen luidruchtig systeem, WiFi 7 (ik heb geen bekabeling naar mijn studeerkamer, en mijn router ondersteunt WiFi 7).
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een review van onderstaand systeem. Past dit zo mooi bij elkaar? Kan ik betere keuzes maken gegeven mijn totaalbudget van 1600 euro? Ik denk dat ik voor de prijs een mooi systeem heb kunnen samenstellen met een aantal aanbiedingen via Amazon en Joybuy. Ik heb een half jaar geleden intern geheugen gepre-orderd via Amazon (2x 16GB DDR5 voor € 119,22), dat komt als het goed is over twee weken binnen, vandaar dat dit een mooi moment is om een nieuw systeem samen te stellen.
Ik vraag me denk ik af of ik met deze CPU goed zit (futureproof, bijv. voor lokale AI-modellen), of dat ik voor bijv. 55 euro meer bijvoorbeeld voor de uitvoering: AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed zou moeten gaan. Of ga ik dat verschil in gaming praktisch amper merken? Gaming is niet mijn hoofdactiviteit.
En is dit moederbord bijv. een goede keuze, of zijn er betere (meer futureproof) opties?
Van alles. Kantoorwerk, ontwikkelen, gamen, misschien klooien met lokale AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er gaat een oude Sabrent Rocket Q NVMe PCIe M.2 2280 2TB (gen 3) mee als backup schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een beetje futureproof zijn. Mijn huidige systeem dateert van 2019/2020.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen luidruchtig systeem, WiFi 7 (ik heb geen bekabeling naar mijn studeerkamer, en mijn router ondersteunt WiFi 7).
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een review van onderstaand systeem. Past dit zo mooi bij elkaar? Kan ik betere keuzes maken gegeven mijn totaalbudget van 1600 euro? Ik denk dat ik voor de prijs een mooi systeem heb kunnen samenstellen met een aantal aanbiedingen via Amazon en Joybuy. Ik heb een half jaar geleden intern geheugen gepre-orderd via Amazon (2x 16GB DDR5 voor € 119,22), dat komt als het goed is over twee weken binnen, vandaar dat dit een mooi moment is om een nieuw systeem samen te stellen.
Ik vraag me denk ik af of ik met deze CPU goed zit (futureproof, bijv. voor lokale AI-modellen), of dat ik voor bijv. 55 euro meer bijvoorbeeld voor de uitvoering: AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed zou moeten gaan. Of ga ik dat verschil in gaming praktisch amper merken? Gaming is niet mijn hoofdactiviteit.
En is dit moederbord bijv. een goede keuze, of zijn er betere (meer futureproof) opties?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 320,00 | € 320,00 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 | € 169,00 | € 169,00 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 534,85 | € 534,85 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Frame 4000D RS ARGB Zwart | € 59,00 | € 59,00 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB | € 34,76 | € 34,76 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Thor OC LD5U16G60C38LG-RGD | € 119,22 | € 119,22 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 850W | € 106,60 | € 106,60 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM1090 PRO 2TB | € 253,00 | € 253,00 |
| Totaal | € 1.596,43 | |||
[ Voor 7% gewijzigd door ocn op 29-05-2026 10:10 ]
/f/image/Y2kFnSFWBZcfgW5NN0Q0GYJl.png?f=fotoalbum_large)