Corsair One AIO cooler 75-003742

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caryntjen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 18:36
Ik zoek een?
Mijn Corsair One AIO cooler 75-003742 voo rmijn Corsair i180 heeft het al een jaar begeven. De PC werkt nog naar behoren maar natuurlijk stijgt de termpartuur enorm. Ik heb reeds gezocht een tweedehands cooler aan te kopen via US, maar is niet gelukt. Dus ik dacht, ik doe een pogin meer lokaler. Of misschien kan iemand mijn huidige te herstellen of is er een custom oplossing.

De PC werkt nog, maar de cooling niet meer.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-05 18:28
Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met Corsair, misschien dat zij een vervangende koeler kunnen regelen voor je

• Caryntjen
Ja, das uit garantie en ze konden mij niet helpen. Het is ook een custom cooler dus je kan die niet zo bestellen.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:56
Is het de koeler van de CPU of van de GPU? Enkel die van de GPU is custom, dus ik neem aan deze. Denk dat je SOL bent, gezien die inderdaad custom is en je daar niet zomaar een nieuwe voor kan krijgen.

Wat is er precies stuk aan? Doet de pomp het niet meer of is het gewoon hitte? Na ~7 jaar kan de thermalpaste of pads ook een keer aan vervanging toe zijn.

https://ko-fi.com/apart

• Caryntjen
Inderdaad de pomp van de GPU Cooler.

• Caryntjen
Of als er tweakers zijn die iets custom kunnen helpen hoor ik het graag.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Is het deze One?
https://www.corsair.com/us/en/p/gaming-computers/cs-9040001-na/corsair-one-pro-i180-compact-workstation-grade-pc-cs-9040001-na?srsltid=AfmBOoq1qoqyHSxVDaVSLbWCpNnLAclqcE_TKCSw4d-UqIpWYgnysVst#tab-techspecs

Dan zou je een RTX2080ti hebben en zoek je wss deze koeler, https://www.ebay.com/itm/357663105393
Indien correct & reference pcb dan zijn daar (nog?) wel blocks voor te vinden, radiator is maybe te herbruiken. Alleen moet de pomp dan een lokatie krijgen.

Maar wellicht kan je je GPU dan ook voorzien van een luchtkoeler (van een defecte 2080(again if reference pcb)) voor hetzelfde geld, tijd en geknutsel.

Nog verder weg van origineel, is bruikbare componenten overzetten (std SFX en mITX componenten) in een std kast (voldoende op tnet v&a te vinden). Gecombineerd met een modernere GPU op luchtkoeling, al dan niet 2dehands).

Helemaal onconventioneel, er is geen probleem.
Je werkt al een jaar zo (of hebt het systeem al een jaar niet gebruikt).
Je hebt geen vervanger kunnen vinden voor je AIO en je GPU wordt gauw heet.
Ik neem aan thermal throttle heet, ofwel van enige performance is geen sprake, urgentie is lijkt er ook niet.

1- Lekker niks doen is het goedkoopst, doorgaan tot GPU sterft dan op zoek naar een alternatief
2- GPU + AIO vervangen voor een kaart die de diplayoutput levert die jij zoekt en past, kast dicht en gaan.

• Caryntjen
Hey, probeer dit probleem al een jaar aan te pakken. Gebruik het systeem dagelijks maar game er niet meer op, soms valt hij gewoon uit door de warmte. Heb he geluk gehad dit te kunnen kopen paar maand geleden https://www.ebay.com/itm/357663105393, maar het item van die seller nooit gekregen en geld via Paypal teruggehad en nu uitverkocht en de verkoper heeft op 0 van mijn berichten geantwoord, dus vindt het nergens, dus mijn laatste hoop is dit forum en denk dat ik inderdaad richting een andere kast moet kijken.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Je zou nog V&A kunnen proberen of je iemand vinden kan met die je wilt helpen tegen betaling.
Misschien dat je hier nog assistentie vinden kan [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes.
Of meer generiek Overclocking, cooling en tweaking

Als je een andere kast neemt, zit e nog steeds met de ongekoelde GPU. Maar als je niet meer gamed dan is zoiets als v&a aangeboden: AMD Radeon RX 6500 LP 4GB DDR6 (DELL OEM) afdoende lijkt me, aangenomen dat de displayout is wat je nodig hebt. Die kaart zou ook nog in je One passen zonder veel geknutsel.
Pagina: 1