WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Compabiliteit GaN-lader met twee laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-06 18:36
Dag, vanwege mijn werk moet ik binnenkort met twee laptops rondlopen (de Lenovo IdeaPad 5 14ARE05 (81YM00GFMH) en een HP Probook 440 G10). Om dit wat makkelijker te maken, heb ik recent deze lader aangeschaft: Verbatim Mini GaN Charger 100W.

Zonet heb ik de lader getest met beide laptops en het opladen lukt via usb-c (zelfs zonder 100W kabel). Wel zag ik op een paar plekken de waarschuwing dat de voltage van de adapter moet aansluiten bij die van de batterij. Daar verlies ik het verhaal een beetje: volgens de beschrijving kan de Verbatim tot 240V outputten en de spanning van beide batterijen zit op ~12V. Ik snap helaas onvoldoende hoe dit werkt.

Mijn vraag: maak ik hier iets kapot als ik beide laptops oplaad via de GaN met de 100W-kabel? Gaat me vooral om de HP die van werk komt. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via groceryl1st op 01-06-2026 10:08)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 15:07

nelizmastr

Goed wies kapot

In de basis heeft USB-C PD een handshake, dus de lader en laptop onderhandelen over de te leveren spanning (voltage) en stroomsterkte (amperage). Dat zou als die Verbatim conform de standaarden levert geen probleem moeten zijn.

Je hebt al geverifieerd dat hij werkt met beide laptops, dus het zou goed moeten gaan zo.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 15:07

nelizmastr

Goed wies kapot

In de basis heeft USB-C PD een handshake, dus de lader en laptop onderhandelen over de te leveren spanning (voltage) en stroomsterkte (amperage). Dat zou als die Verbatim conform de standaarden levert geen probleem moeten zijn.

Je hebt al geverifieerd dat hij werkt met beide laptops, dus het zou goed moeten gaan zo.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-06 18:36
nelizmastr schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:09:

Bedankt voor de opheldering, dan ben ik gerustgesteld. :)