Cunning linguist.
Gemini is goed tegenwoordig in het maken van plaatjes en in het editten van foto's. Je kunt bijv kleren aanpassen, etc, heel handig als je wil kijken hoe kleding eruit ziet als je het zelf aantrekt.
The things you own end up owning you.
Gebruik Gemini vrijwel dagelijks. Heb een AI pro abbo.
Niet perse een power user, nog lerende
Niet perse een power user, nog lerende
waar gebruik je het voorgoofer_nieuw schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:01:
Gebruik Gemini vrijwel dagelijks. Heb een AI pro abbo.
Niet perse een power user, nog lerende
The things you own end up owning you.
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de antwoorden van Gemini tegenwoordig. Ik gebruik weliswaar de gratis variant (ook via de Workspace van de werkgever), maar ik merk dat de antwoorden die Gemini geeft aanvankelijk wel logisch klinken, maar in de praktijk blijkt het toch niet altijd de juiste oplossing te zijn. Wat dat betreft merk ik dat Claude (en Claude Code) dat echt veel beter doet. Ik ben dus steeds meer geneigd om steeds meer via Claude te gaan doen, simpelweg omdat daar wel de betere antwoorden uit komen. Gemini heb ik als Coding assistant nooit werkende gekregen, Claude wel.
@CH4OS bij welke taken? Of opdrachten? Kloppen van code? Of generieke informatie en algemene vragen?
Heb redelijk wat geëxperimenteerd afgelopen periode, aantal zaken (voor mij) duidelijker geworden.
Eén daarvan; er is geen “beste” AI.
Afhankelijk van doel/opdracht, welke AI daarbij past. Sommige zaken doen altijd via Gemini, maar ook opdrachten die beter passen bij Grok of juist lokale LLM
Heb redelijk wat geëxperimenteerd afgelopen periode, aantal zaken (voor mij) duidelijker geworden.
Eén daarvan; er is geen “beste” AI.
Afhankelijk van doel/opdracht, welke AI daarbij past. Sommige zaken doen altijd via Gemini, maar ook opdrachten die beter passen bij Grok of juist lokale LLM
@himlims_ Ik heb Gemini eigenlijk nooit gebruikt bij het kloppen van code, maar met name in IT gerelateerde assistentie van verschillende aarden, bij wijze van de 'hoe kan ik...' en 'ik krijg deze foutmelding, maar kan zo 1 2 3 niet herleiden wat er mis gaat, kan je samen met mij een root cause analyse doen?'. Denk dan bijvoorbeeld aan issues met mijn eigen laptop, maar ook assistentie bij fout- en probleemoplossing bij applicaties. Ik heb ook daarmee veel betere ervaringen met Claude dan met Gemini, hoewel Gemini recent pas echt hard achteruit is gegaan in mijn optiek.
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2026 21:31 ]
Grappig, had eerder tegenovergestelde ervaring als gaat om Gemini. Claude is in mijn optiek DE programmeur van de AI-tools. Gemini, ChatGPT en grok leken ver achter te blijven. Grok staat voor mijn gevoel stil (consument - maar commercieel lijkt die wel serieus stappen te maken). Gemini vinding initieel beperkt, begreep mijn input of opdracht niet. Maar laatste 2-3maandne heeft Google echt inhaalslag gemaakt.
Echter, als je mij zou vragen; “waar blinkt Gemini in uit” … zou ik het niet weten, anders dan de integratie van Google Workspace.
(Recentelijk een NDA gekrabbeld bij Google, nalv toekomstige software en ontwikkelingen … er zit veel in de pijplijn als gaat om automatiseren van bedrijfsprocessen en handelingen. Maar wat Gemini nu uniek maakt …? 🤷)
Echter, als je mij zou vragen; “waar blinkt Gemini in uit” … zou ik het niet weten, anders dan de integratie van Google Workspace.
(Recentelijk een NDA gekrabbeld bij Google, nalv toekomstige software en ontwikkelingen … er zit veel in de pijplijn als gaat om automatiseren van bedrijfsprocessen en handelingen. Maar wat Gemini nu uniek maakt …? 🤷)
@himlims_ Och, veel van de vragen die ik Gemini stel, krijg ik er ook wel ermee opgelost, maar dan is het vaak wel de 'net niet' manier zeg maar. Met Claude krijg ik vaak (kwalitatief) betere antwoorden (en voor mij in duidelijkere taal in elk geval), maar krijg ik naar mijn idee ook wel de nettere oplossingen terug met Claude.
Ik gebruikte gemini in VSCode redelijk vaak, al schakelde hij de laatste tijd veel over naar model 2.5.
Sinds de 18e ben je verplicht antigravity te gebruiken en blijkbaar worden de free en plus abbo's flink generfed. Erg teleurstellen.
Sinds de 18e ben je verplicht antigravity te gebruiken en blijkbaar worden de free en plus abbo's flink generfed. Erg teleurstellen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Nou daar ben ik dus recentelijk achtergekomen en achteraf denk ik ook echt. ja duh.himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:12:
Echter, als je mij zou vragen; “waar blinkt Gemini in uit” … zou ik het niet weten, anders dan de integratie van Google Workspace.
Ik gebruik Gemini nu als code reviewer en researcher. Dus om onderzoek te doen zoals Google dat eigenlijk nu ook gebruikt. Dit betekent dat ik er miljoenen tokens per dag in gooi en er maar een heel klein beetje uit haal. Dan zijn de tokenkosten echt een paar euro's. Soms centenwerk, maar je krijgt echt wel goede samenvattingen en met correcte bronvermeldingen.
Alleen erg jammer dat ze nu zo met die CLI aan het klooien zijn dat je naar antigrvity CLI moet (die is bijlange na niet feature complete) als je oauth will gebruiken. Juist die integratie met google workspace vind ik dan dus weer tegenvallen, wij betalen voor een of andere business tier met Gsuite, maar nergens iets over te vinden noch welke modellen je mag gebruiken (spoiler alert, alleen flash geen pro in CLI).
Dat kan toch gewoon met /model? Dan laat die alle modellen zien waar je toegang toe hebt. Met /usage zie je de quote die je nog over hebt per model.supersnathan94 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:39:
[...]
Juist die integratie met google workspace vind ik dan dus weer tegenvallen, wij betalen voor een of andere business tier met Gsuite, maar nergens iets over te vinden noch welke modellen je mag gebruiken (spoiler alert, alleen flash geen pro in CLI).
Dit is bijv. bij mij:
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 23-06-2026 09:38 ]
Ja dat klopt, maar het probleem is dat ik in de gemini App wel gewoon toegang had tot 3 pro enzo, maar nu alleen nog maar flash kan gebruiken. de CLI en business use ligt een beetje ... niet op dezelfde lijn? Ik vind het iig maar verwarrend.Caelorum schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:37:
[...]
Dat kan toch gewoon met /model? Dan laat die alle modellen zien waar je toegang toe hebt. Met /usage zie je de quote die je nog over hebt per model.
Ah zo.. Ja, ik heb een AI Pro abbo, dus dan heb je al wat meer toegang.
Pagina: 1