Algemeen OpenAI-topic

Pagina: 1
Acties:

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:01

Bart ®

Moderator Spielerij/AI

I have the cape.

Topicstarter
Algemeen OpenAI-topic

Wil je meehelpen aan het opbouwen van deze OP? Laat het even weten aan een van de mods :)

Cunning linguist.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:43

Martinspire

Awesomeness

Momenteel heb ik een abonnement afgesloten ter vervanging van Github Copilot voor mijn ontwikkelwerkzaamheden. Die prijsvoering is dermate omhoog gegaan, dat alternatieven ineens interessant zijn. Nou ben ik voor de Plus gegaan met nog een klein budget ernaast voor als ik mijn limieten bereik. Daarmee hoop ik onder de 50 per maand uit te komen, al weet ik niet of dit een beetje houdbaar is. Ik verwacht namelijk dat de prijzen de komende tijd nog wel verder gaan stijgen en als je ziet hoeveel de prijzen al omhoog zijn gegaan met 5.4 en 5.5, dan is het alleen maar lastiger. Al zit ik met 100 p/m toch wel een beetje op mijn limiet voor wat ik aan AI uit zou willen geven. De reden voor mij om voor GPT te kiezen en niet Opus is dan ook vooral de kosten. De laatste Anthropic modellen zijn weliswaar goed, maar je jaagt er gewoon heel snel je tokens mee doorheen. Dat was al met sonnet 4.5 en is eigenlijk alleen maar erger geworden.

Goed, qua reacties en sturing vind ik GPT 5 nog best prima. Wellicht dat ik komende week nog een beetje ga spelen met de andere modellen, maar vooralsnog voor het werk wat ik doe, vind ik hem goed genoeg om aan te vullen en te brainstormen. Hij draait niet vaak meer om het probleem heen zoals eerdere versies en zit minder te hallucineren. Ik speel ook nog een beetje met de instructies. Enerzijds om de tokens te verminderen, anderzijds om minder acties te hoeven doen omdat het al vanzelf goed gaat. Al snap ik ook best dat het vaker extra tokens kost vanwege de code style en quality die ik hanteer (maar alleen dan lever ik kwaliteit imo).

Wel zie ik dat er inmiddels verschillende partijen zijn waarbij je ook GPT kunt gebruiken en sommigen lijken daar nog wel eens goedkoper mee, al zijn de prijzen nogal afhankelijk van het werk wat je die dag gaat doen.

Tips om de kosten te verminderen zijn welkom ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX