WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK

[Delta glasvezel] Problemen IP-Refresh

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JohanMk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:23
Beste mensen mijn vraag:

Ik heb een storing met de Google audio's wij hebben er 7 stuks. Nu wil het geval dat, voor zover ik het ervaar, 1x per dag stopt met het streamen van audio.
Wij gebruiken TuneIn en hebben Google audio's in één groep geplaatst en speelt Radio Gelderland af.
Nu valt elke dag zo rond 11:00 de audio uit. Ik moet dan tuneIn uitzetten en weer opnieuw opstarten waarna deze weer prima werkt.
Heb iets gelezen dat dit te maken kan hebben dat het IP-adres niet als permanent ingesteld staat.
Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven???...

Kan ik in de router dit IP-adres vast zetten zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ9AvDAxwhtwJByWBG1f15Jx6j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8JPzwK4Eo5HzyCObT362mj9.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Wij hebben Glasvezel van Delta...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Heb gelezen iets van IP-Refresh ??...

Alle reacties

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Ip adres vastzetten/reserveren kan geen kwaad, al lijkt het op een internet verbinding probleem. Herstart je modem/router eens 's avonds laat en kijk of de hikjes dan overdag voorbij zijn.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

lier

MikroTik nerd

Een reservering gaat er alleen voor zorgen dat je weet welk ip adres gebruikt wordt. Maar alsnog moeten je devices een dhcp request doen. Lost dus niets op.

Waar had je wat gelezen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JohanMk
@franssie , Herstart je modem/router eens 's avonds laat en kijk of de hikjes dan overdag voorbij zijn!
Dat heeft indedaad geholpen. Heb deze ongeveer 22:30 gereset en wat blijkt, de volgende dag rond die tijd valt Stream radio UIT!!
M.a.w. ik oet dit nogmaals ze rond 01:00 's nachts doen zodat ik er helemaal geen last meer van heb.

Of hebben julli nog andere voorstellen??

• franssie

franssie

Save the albatross

@JohanMk ok, ik heb dit gedrag namelijk ook op een odido Klik en klaar aansluiting. Dat vindt elke kleine vierentwintig uur en IP release plaats wat een korte onderbreking veroorzaakt. Maar dat zou ik bij glas niet verwachten, maar daar deed het mij aan denken dus vandaar deze test.
Misschien in het Delta topic vragen of meer mensen die gedrag zien? Anders Delta eens vragen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• JohanMk
@franssie Bedankt in iedergeval, zal dit overnemen naar de DELTA Group

• franssie

franssie

Save the albatross

JohanMk schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:16:
@franssie Bedankt in iedergeval, zal dit overnemen naar de DELTA Group
Top, laat svp weten wat zij zeggen, zoals ik al schreef is dit vreemde gedrag voor glas, bij mijn kpn glas krijg ik steeds hetzelfde ip adres en merk ik niets van de ip release.
Uit interesse, krijg je wel steeds hetzelfde externe ip adres?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

lier

MikroTik nerd

Volgens mij hanteert Delta een lease time van 20 minuten op het publieke ip adres. Ik vermoed dat dit topic over de lease time op het interne netwerk gaat. @JohanMk kan je de lease time in de dhcp server van je modem aanpassen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1