Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn nieuwe 1440P game systeem. Na de aanschaf een OLED monitor merk ik dat mijn huidige PC warm en veel lawaai maakt, zeker in deze warme dagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absoluut maximum maar ong. 2.500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude PC ga ik verkopen, monitor, muis, toetsenboord etc heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is dat de PC stil is. Ik wil hem gewoon niet horen. Tijdens het gamen mag er wel wat geluid zijn, maar zo min mogelijk. Bovendien moet de PC goed kunnen koelen, de kamer wordt warm in de zomer (tot 30 graden)
Ik heb voorkeur voor grote opslag capaciteit, 4TB zooi mooi zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar moet wel premium kwaliteit zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gemeld, een stille pc met uitstekende koeling.
Ga je overklokken?
Nee, komt geluid en koeling niet ten goede.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een paar componenten waar ik over twijfel.
De Silent Base 802 lijkt mij één van de beste opties maar is groot. An sich geen probleem, de PC komt toch onder het bureau te staan. Bovendien heeft deze case geluiddempende panelen wat een groot pluspunt is. Er zit bovendien geen fans in de bovenkant, kan ik evt. nog toevoegen maar ik weet niet of dat nodig is.
i.p.v Dark Rock Pro 5 koeler wil ook wel waterkoeling, maar dat is niet altijd stiller en sowieso duurder. En voor de 9800X3D is het ook niet nodig.
Lijst:
Dit wordt mijn nieuwe 1440P game systeem. Na de aanschaf een OLED monitor merk ik dat mijn huidige PC warm en veel lawaai maakt, zeker in deze warme dagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absoluut maximum maar ong. 2.500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude PC ga ik verkopen, monitor, muis, toetsenboord etc heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is dat de PC stil is. Ik wil hem gewoon niet horen. Tijdens het gamen mag er wel wat geluid zijn, maar zo min mogelijk. Bovendien moet de PC goed kunnen koelen, de kamer wordt warm in de zomer (tot 30 graden)
Ik heb voorkeur voor grote opslag capaciteit, 4TB zooi mooi zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar moet wel premium kwaliteit zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gemeld, een stille pc met uitstekende koeling.
Ga je overklokken?
Nee, komt geluid en koeling niet ten goede.
Wat verwacht je van ons?
Er zijn een paar componenten waar ik over twijfel.
De Silent Base 802 lijkt mij één van de beste opties maar is groot. An sich geen probleem, de PC komt toch onder het bureau te staan. Bovendien heeft deze case geluiddempende panelen wat een groot pluspunt is. Er zit bovendien geen fans in de bovenkant, kan ik evt. nog toevoegen maar ik weet niet of dat nodig is.
i.p.v Dark Rock Pro 5 koeler wil ook wel waterkoeling, maar dat is niet altijd stiller en sowieso duurder. En voor de 9800X3D is het ook niet nodig.
Lijst:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 394,90 | € 394,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B850 AORUS ELITE WIFI7 | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | € 789,- | € 789,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Zwart | € 147,47 | € 147,47 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 439,95 | € 439,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 850W | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 299,- | € 299,- |
| Totaal | € 2.408,17 | |||