Het perfecte excuus voor een upgrade: maak je huis WK-klaar…

Pagina: 1
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Artikel: .plan: Het perfecte excuus voor een upgrade: maak je huis WK-klaar met deze d...
Auteur: @Tweakers Partners

uhm... heb ik het goed als ik zeg dat dit geen van alle echte deals zijn? ik zie in de pricewatch voor alle producten dat de "actieprijs" gelijk is aan de prijs zoals het laatste halfjaar zichtbaar is. de adviesprijs wordt nooit gehaald.

ruikt en klinkt bijna als oplichting / rotte vis.

ik zou nog eens goed nadenken of je wel op deze manier .ADV artikelen kan publiceren...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij voldoet dit op z'n zachtst gezegd niet aan de geest van https://www.acm.nl/nl/ver...ormeren/prijzen-vermelden
De adviesprijs is nog net niet doorgestreept..
Als u een aanbieding wilt doen, dan mag dat. Vergelijk uw aanbiedingsprijs in dat geval alleen met de laagste prijs die u hebt gebruikt in de afgelopen 30 dagen.

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-05-2026 09:09 ]

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:02

MiBe

Communitymanager
Hoi @nachtnet & @Olaf van der Spek. We proberen gesponsorde content altijd op een zo transparant mogelijke manier te brengen (met o.a. een advertorial-header en een disclaimer-blok onderaan de gesponsorde content), zodat er in ieder geval geen twijfel over kan bestaan of dit een redactioneel artikel betreft of niet. Om ervoor te zorgen dat iemand altijd goed kan beoordelen of iets een goede aanbieding is of niet, vermelden we ook altijd een link naar de Pricewatch waarin onder meer de prijzen bij andere retailers en de prijsgeschiedenis van het desbetreffende product zichtbaar zijn. Begrijp ik het echter goed dat jullie echter vooral vallen over het feit dat het woordje 'deals' in de titel / tekst wordt gebruikt evenals het feit dat naast de MediaMarkt-prijs en de Pricewatch-link ook de adviesprijs van de fabrikant wordt genoemd?

Uiteraard heb ik ook even naar de gelinkte ACM-pagina gekeken, het is mij op dit moment niet geheel duidelijk of dit daar ook onder valt (gezien het daarna ook specifiek over doorgestreepte prijzen en geclaimde kortingspercentages wordt gesproken). Kleine disclaimer: Ik zeg dus niet direct dat het er niet onder valt, maar dat zou ik even uit moeten zoeken met het team dat hier verantwoordelijk voor is. Ik neem jullie feedback in ieder geval mee en zorg dat er kritisch naar gekeken wordt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

franssie

Save the albatross

Sowieso is een advertorial wat vreemd, voor mij dan, onder een .plan

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:08:
Sowieso is een advertorial wat vreemd, voor mij dan, onder een .plan
Dat lijkt gefixed.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:03:
Begrijp ik het echter goed dat jullie echter vooral vallen over het feit dat het woordje 'deals' in de titel / tekst wordt gebruikt evenals het feit dat naast de MediaMarkt-prijs en de Pricewatch-link ook de adviesprijs van de fabrikant wordt genoemd?
Si

• franssie

franssie

Save the albatross

Nee, maar lijkt gebruikelijk te zijn? Ik zie meerder ADV in deze lijst - verwarrend
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?itemTypes%5B%5D=20

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
@MiBe ik val vooral over het gebruik van de term deals, als het overduidelijk geen deals zijn, niet van mediamarkt nog in het algemeen. reclame maken met een adviesprijs die gewoon weg nooit gevraagd is/wordt is gewoon zand in de ogen van de consument strooien. Daar zijn niet voor niets regels voor gemaakt. Ik snap dat mediamarkt voor deze reclame betaald. maar dan nog moeten prijzen die "deals" lijken te zijn ook wel echt deals zijn. (linken naar de pricewatch is net een klik te ver om echt transparant te zijn.)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:37:
[...]

Nee, maar lijkt gebruikelijk te zijn? Ik zie meerder ADV in deze lijst - verwarrend
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?itemTypes%5B%5D=20
Ah, inderdaad..

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30
Misschien moet ik als Tweaker hier gewoon maar even melden dat ik dit soort advertorials niet op prijs stel.

Geneuzel over of dit wel of niet mag volgens de ACM voelt voor mij als prijsbewuste Tweaker aan als gaslighting. Hier wordt overduidelijk op het randje geopereerd van wat de ACM acceptabel vindt. Wij krijgen het niet te horen maar hier is ongetwijfeld uren gediscussieerd over of "Adviesprijs fabrikant" binnen de leidraad valt:
Deze prijsweergave is toegestaan. In het voorbeeld staat direct bij de gehanteerde ‘adviesprijs’ wat de term inhoudt en wordt dit niet achter een i-icoon verstopt.
"Er staat het woordje fabrikant bij dus dat is een uitleg"

Intussen zijn bijna al deze "deals" gewoon op geen enkele manier een goede deal en dat is de zoveelste keer.
Dit simpele feit wordt niet onderkend maar in plaats daarvan "ge-community-managed".
Het merendeel van de mensen die van deze "deals" gebruik maken, betaalt teveel, met medewerking van de branding van Tweakers. Vluchtige bezoekers gaan daar niet altijd achterkomen, trouwe bezoekers gaan (zoals ik) enkel geïrriteerd zijn.
Er worden, legaal of niet, dark patterns op mij losgelaten. Het schaadt mijn vertrouwen in het merk "Tweakers". Ik wil niet op een juridisch correcte manier afgezet worden. Ik wil gewoon niet afgezet worden.
De schoorsteen moet roken, dat begrijp ik. Maar dat moet hij in de toekomst ook, en ik heb vraagtekens bij de langetermijnopbrengst van deze strategie.

De discussie hier is op basis van een samenvatting. De volledige leidraad is hier: https://www.acm.nl/system...ave-en-vergelijkingen.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 29-05-2026 00:17 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

De comments onder het ".plan" artikel zijn ook wel schrijnend kritisch overigens, Geen reclame voor Tweakers zeg maar :P

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 14:50
Dit ook. In een grote oranje balk bovenaan

https://tweakers.net/campagne/sportzomer

Wauw. Het tweakers waar ik me ooit thuis voelde zou dit nooit gedaan hebben. Nieuwe DPG weg ingeslagen @MiBe ?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:02

MiBe

Communitymanager
Wijnands schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:18:
Dit ook. In een grote oranje balk bovenaan

https://tweakers.net/campagne/sportzomer

Wauw. Het tweakers waar ik me ooit thuis voelde zou dit nooit gedaan hebben. Nieuwe DPG weg ingeslagen @MiBe ?
In plaats van naar DPG wijzen (wat een beetje een dooddoener is natuurlijk), hoor ik liever van je waar je pijnpunten precies zitten m.b.t. de desbetreffende campagne. Die input is voor mij belangrijk, want dan kan ik dit concreet meenemen naar de verantwoordelijke afdeling(en) om te kijken of ik er hopelijk aan bij kan dragen dat je je hier in de toekomst wél weer thuisvoelt :)

Mijn doel is om een zo goed mogelijk compromis te bereiken dat we enerzijds interessant zijn en blijven voor commerciële partijen (want even heel plat gezegd; we moeten natuurlijk wel inkomsten genereren om te kunnen blijven bestaan) en anderzijds dat mensen zich op Tweakers thuis (blijven) voelen. Ik weet dat dit een moeilijke balans is die af en toe iets naar de ene of de andere kant door kan en zal schieten, maar ik doe er oprecht mijn best voor om dit waar nodig bij te sturen. Zal ik het daarmee altijd voor iedereen goed kunnen doen? Nee, dat is een utopie. Maar ik probeer het wel voor zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te doen.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk dat het voornaamste probleem hier is dat Tweakers het ook deals noemt. Ik snap wel dat de Mediamarkt er op die manier over praat, maar de waarde van Tweakers zit voor een redelijk groot deel in onafhankelijk aankoopadvies. Vanuit het perspectief van een bezoeker die naar Tweakers komt om een goede deal te scoren, kom je hier m.i. toch een beetje bekaaid af. En dan kijk ik eigenlijk alleen nog maar naar de prijs die je nu voor deze producten moet betalen.

Je hebt een deal in de zin van een goede aanbieding voor een consument in het hele winkellandschap, en een deal in de zin dat een aanbieder zijn prijs heeft verlaagd maar nog steeds niet het laagst is. In zekere zin is Tweakers een beetje zo'n 2e soort deal aan het 'whitewashen' om het op zo'n deal uit de eerste categorie te laten lijken.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 14:50
hoor ik liever van je waar je pijnpunten precies zitten m.b.t. de desbetreffende campagne.
  1. Waarom dit? Waarom niet de paralympics? Het WK handbal? Rugby 6 nations? De tour de france?
  2. We worden al dood gegooid met WK reclame. Iedereen behalve die-hard voetbalfans is het al echt zat
  3. Vroeger toen je nog electronica zaken had in de winkelstraat was dit de techniek. Wil tweakers nou echt BCC anno 2012 na doen?
  4. De aanbiedingen zijn nogal mwoah
  5. als dit dan toch perse moet waarom niet eerst de tips van de redactie? Dat voegt tenminste iets toe. Advertorials zit je trouwe publiek echt niet op te wachten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1