In mijn appartement loopt een gietijzeren standleiding naar beneden naar de buren. Bij het testen van mijn fonkelnieuwe wc op de bovenste verdieping kwam ik erachter dat er kleine stroompjes water uit de rand van de gietijzeren buis komen.
Het mooiste zou zijn alles vervangen door pvc , maar de beneden buren willen absoluut geen breekwerkzaamheden, hetgeen nodig is om bij hun bij de leiding te komen.
Nu heb ik denk ik 3 opties:
- vanaf mijn verdieping vervangen door pvc, maar ik ben bang dat het geklus aan de leiding scheuren veroorzaakt bij het deel dat bij de beneden buren zit
- repareren met sebar of epoxy en veel bidden
- relinen
Iemand die ervaring heeft met een soortgelijk probleem en vol dezelfde keuze stond
Het mooiste zou zijn alles vervangen door pvc , maar de beneden buren willen absoluut geen breekwerkzaamheden, hetgeen nodig is om bij hun bij de leiding te komen.
Nu heb ik denk ik 3 opties:
- vanaf mijn verdieping vervangen door pvc, maar ik ben bang dat het geklus aan de leiding scheuren veroorzaakt bij het deel dat bij de beneden buren zit
- repareren met sebar of epoxy en veel bidden
- relinen
Iemand die ervaring heeft met een soortgelijk probleem en vol dezelfde keuze stond
[ Voor 42% gewijzigd door OnhandigeHarry op 28-05-2026 07:58 ]