Taalcursus als actieve vakantie in Spanje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• s.t.johnson
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 16-06 18:06
Ik heb me aangemeld op dit forum om een topic te openen. In het verleden heb ik weleens een taal geleerd voor mijn studie, maar ik ben nu van plan om dit als 'actieve' vakantie te gaan doen in de zomer. Wil graag alleen op vakantie, vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, maar een single-reis of iets dergelijks is niets voor mij. Dus een taalreis lijkt me wel wat.

Ik ben voornemens om alleen te gaan voor een periode van 4 weken, tussen juli en september 2026. Wat bestemmingen betreft twijfel ik tussen Barcelona en Madrid in Spanje. Barcelona trekt me aan omdat het dicht bij de kust is en een wat internationaler karakter heeft en Madrid omdat het een enorm interessante en grote stad is en natuurlijk de hoofdstad van Spanje. Kleinere bestemmingen in Spanje heb ik overwogen maar ik heb besloten om voor een grote stad te gaan, maar twijfel dus tussen Barcelona en Madrid.

Dan zijn er verschillende aanbieders, de aanbieder die ik op dit moment voor ogen heb is Linguaschools (www.linguaschools.nl). Linguaschools heeft een school in Barcelona en in Madrid en ze bieden een compleet pakket aan met taalcursus, accommodatie en activiteiten na de cursus, wat mij belangrijk lijkt voor het ontmoeten van nieuwe mensen en om de Spaanse cultuur te leren kennen.

Vragen;
  • Heeft iemand recent een taalcursus gedaan met Linguaschools in Madrid of Barcelona en wat is je ervaring geweest?
  • Waarom heb je gekozen voor Madrid of Barcelona?
  • Zou je nogmaals voor Linguaschools kiezen of zou je een andere organisatie aanbevelen?

steveJ

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zie dat er nog geen reacties zijn. Ik denk dat je vraag te "niche" is voor een algemeen forum als dit.

Op Google staan veel reviews van beide locaties, 4,8 voor Barcelona, 4,9 voor Madrid. Beide lijken me dus geen slechte keuze. Persoonlijk zou ik richting Barcelona gaan omdat die stad mij meer trekt dan Madrid. Madrid op een hoogvlakte, zomers temperaturen van 40+. Barcelona redelijk dicht aan de kust (fijn om in het weekend even naar het strand te gaan), veel cultuur, Sagra Familia.

Succes met je keuze.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:13
Misschien voor de relatief korte periode die je wilt gaan niet heel belangrijk, maar realiseer je dat er Spaans gesproken wordt in Madrid, en Catalaans in Barcelona. Ik vermoed dat dat op de talenschool niet per se een ding is, maar als je van plan bent om voor langere periodes te gaan en de taal ook te leren in het dagelijks leven is Madrid de betere optie om Spaans te leren.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Voor die periode zou ik sowieso voor Barcelona kiezen. In Juli en Augustus is het daar gemiddeld 25 graden en heb je de zee om af te koelen. In Madrid is het nog een paar graden hoger en zit je midden in het land.

Hier een lijst van mogelijke taalscholen:
https://www.barcelona-life.com/barcelona/language-schools

Zet voor jezelf op een rijtje wat belangrijk voor je is; kosten, reviews, aantal personen in de klas, mogelijkheden voor andere activiteiten, etc. en dan kom je al een heel eind.

[ Voor 47% gewijzigd door Ruzor op 28-05-2026 16:51 ]

[This is what you get when you mess with us]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03
Ik spreek goed/vloeiend Spaans, en ik merk dat er in Barcelona door de locals enorm veel Catalaans gesproken wordt omdat mijn werkgever daar een vestiging heeft die ik regelmatig spreek.

Wil je je dus echt onderdompelen in de cultuur, dan kan je veel beter voor Madrid of bv Malaga gaan (al vind ik persoonlijk het Spaanse accent daar erg vervelend om te verstaan). Een alternatief zou ook nog iets als Colombia of Peru kunnen zijn, daar wordt goed/relatief neutraal Spaans gesproken en is ook een heerlijk land om te bezoeken mits je op de veiligheid let.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• s.t.johnson
Dank jullie wel voor de reacties en voor de lijst van andere mogelijke taalscholen in Barcelona. De reviews op google maps van linguaschools Madrid en Barcelona heb ik ook nagelezen en zien er goed uit. Reviews van de andere scholen in de lijst zien er overigens ook goed uit. Ik ga een lijstje maken en nog wat meer vergelijken. En neem ook de informatie wat betreft de temperatuur mee en het catalaans. Ik laat mijn uiteindelijke besluit weten :)

steveJ

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je vier weken gaat, wellicht ook een optie om richting latijns-amerika te gaan? Waarschijnlijk niet echt duurder (ticket duurder, rest goedkoper) en een beetje meer avontuurlijker!

• s.t.johnson
Dank je, Latijns-Amerika had ik ook overwogen en prijzen zijn idd niet echt hoger, maar door onzekerheid met oorlog en daardoor vluchten etc. blijf ik liever in Europa. Dus ik ga in ieder geval naar Spanje.

steveJ

• s.t.johnson
Ik heb mijn keuze gemaakt. 8-) Het wordt 4 weken Barcelona met linguaschools in juli. Verblijf in een gedeeld appartement. Mocht er in die periode nog iemand gaan, neem gerust even contact op.

Bedankt iedereen voor de tips en reacties!

steveJ

Pagina: 1