Krijg TP-Link RE-505X v1.0 als bridge nbiet op wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Van de week een TP-Link RE-505X overgenomen om te gebruiken als bridge voor m'n NAS die op m'n werk komt staan (alles is wi-fi dus kon niet anders)

Goed, eerst thuis geprobeerd :
Firmware up gegrade : check geen problemen.
Verbonden aan m'n eigen wifi netwerk : werkt als een trein, RE-505X zat binnen 2 tellen data door te stampen.

Nu ben ik dus op m'n werk bezig, en ik krijg dat onding met geen mogelijkheid aan het werk :X
In extender mode ziet hij de wi-fi netwerken, de login codes kloppen (want die gebruik ik op m'n desktop die er anderhalve meter vandaan staat) maar om een 1 of andere reden wilt hij NIET op het wi-fi netwerk inloggen ... danwel krijgt geen internet door.

Vervolgens ook nog op access mode geprobeerd, zelfde verhaal : no-go.
Kan niet eens een wi-fi netwerk selecteren in access mode.

Kan iemand vertellen wat er hier aan de hand is want ik snap er helemaal niks meer van |:(
(Waarschijnlijk mis ik iets maar weet megod niet wat)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:12
Hoe authenticeer je op het werk met de wifi?

Username/password (icm certificaat)/certificaat/pre shares key?

Heb je al gevraagd aan de netwerkbeheerder?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:20
Klinkt alsof er iets van IEEE 802.1X / EAP / RADIUS in het spel is. Dat probeert in principe dit soort scenario te voorkomen :P
Even naar de netwerkbeheerder, maar dan nog is het de vraag of dit consumentenapparaat daar ondersteuning voor biedt.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 27-05-2026 00:08 ]

• dierkx36
  • Nu online
laurens0619 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:25:
Hoe authenticeer je op het werk met de wifi?

Username/password (icm certificaat)/certificaat/pre shares key?

Heb je al gevraagd aan de netwerkbeheerder?
Alleen wachtwoord / QR code, wpa/wpa-2 personel.

De beheerder is de overheid, daar hoef je, uit ervaring, geen hulp van te verwachten :X

• dierkx36
  • Nu online
Solarsparc schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:05:
Klinkt alsof er iets van IEEE 802.1X / EAP / RADIUS in het spel is. Dat probeert in principe dit soort scenario te voorkomen :P
Even naar de netwerkbeheerder, maar dan nog is het de vraag of dit consumentenapparaat daar ondersteuning voor biedt.
You lost me :/

Standaard netwerk problemen kom ik nog wel uit maar dit is ver boven m'n kennis niveau.

Zoals aangegeven, netwerkbeheerder is overheid (JIVC), onbehulpzamer kan je ze niet vinden.