Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar hulp of technisch advies om een NewMotion Lolo Home Advanced laadpaal (Model: OPBFULL) te deblokkeren. Omdat de backend/cloudverbinding niet meer actief is en ik nog maar één RFID-kaart heb die ik niet wil verliezen, wil ik deze paal ombouwen naar "Plug & Charge" (standalone offline modus). Mijn doel is om de RFID-check volledig te omzeilen of toegang te krijgen tot de shell om de configuratiebestanden aan te passen.
Ik heb de laadpaal opengemaakt en de hardware grondig geïnspecteerd. Dit zijn de specifieke technische details van de printplaat (zie foto's):
Is er iemand in de Tweakers-community die erin is geslaagd de firmware van deze specifieke SECO-printplaat te halen, een standalone/local auth modus te forceren via de config-bestanden, of weet hoe je een nood-boot kunt triggeren via het U9 MicroSD-slot?
Alle documentation, bootloader-tips of software-workarounds zijn van harte welkom. Mocht je specifieke foto's van een bepaald deel van de printplaat willen zien, laat het gerust weten!
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik ben op zoek naar hulp of technisch advies om een NewMotion Lolo Home Advanced laadpaal (Model: OPBFULL) te deblokkeren. Omdat de backend/cloudverbinding niet meer actief is en ik nog maar één RFID-kaart heb die ik niet wil verliezen, wil ik deze paal ombouwen naar "Plug & Charge" (standalone offline modus). Mijn doel is om de RFID-check volledig te omzeilen of toegang te krijgen tot de shell om de configuratiebestanden aan te passen.
Ik heb de laadpaal opengemaakt en de hardware grondig geïnspecteerd. Dit zijn de specifieke technische details van de printplaat (zie foto's):
- Mainboard/SBC: Dit is een op maat gemaakte SECO-printplaat met een NXP i.MX processor die op embedded Linux draait.
- Cellular Modem: Een Sierra Wireless HL6528RD-2.8V (2G module). Ik heb het IMEI- en serienummer bij de hand mocht dat nodig zijn.
- Interfaces op het board:
- CON6: Een 3-pins seriële header (-, +, G). Ik heb geprobeerd deze uit te lezen, dar komt data uit tijdens de boot maar ik krijg na het opstarten geen interactieve shell.
- U9: Een MicroSD-kaartslot (momenteel leeg). Het systeem start standaard op vanaf de interne eMMC/flash.
- CON23: De connector die de Control Pilot (CP) en Proximity Pilot (PP) signalen van de vaste Type 2-kabel afhandelt.
- RFID Klonen: Ik heb geprobeerd de unieke RFID-tag te klonen, maar deze gebruikt waarschijnlijk een beveiligd protocol (zoals MIFARE DESFire met versleutelde sectoren). Een simpele UID-kloon wordt direct geweigerd door de lezer.
- Seriële poort monitoren: De bootloader lijkt behoorlijk dichtgetimmerd.
Is er iemand in de Tweakers-community die erin is geslaagd de firmware van deze specifieke SECO-printplaat te halen, een standalone/local auth modus te forceren via de config-bestanden, of weet hoe je een nood-boot kunt triggeren via het U9 MicroSD-slot?
Alle documentation, bootloader-tips of software-workarounds zijn van harte welkom. Mocht je specifieke foto's van een bepaald deel van de printplaat willen zien, laat het gerust weten!
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!