Vriend van me heeft vorig jaar net voor de prijsstijgingen van het RAM nieuw RAM gekocht. Nu stopt zijn moederbord ermee dus wil hij wat nieuws, het geheugen wil hij graag houden op AM4 zodat hij dit niet met deze prijzen hoef te kopen… 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem is puur om te gamen. Games zoals League of Legends, Tarkov, sea of thieves etc. ook zullen er later misschien wel wat grotere games op moeten draaien zoals GTA6 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de onderdelen die nodig zijn zat hij te denken aan rond de 1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geheugen(Crucial 16GB DDR4-3200 x2), SSD en HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het geheugen en opslag gaan dus mee. Verder moet alles wel vervangen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het wordt een AMD systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC die hij nu heeft, heeft het 9 jaar vol gehouden. Dus een PC waar hij weer even mee vooruit kan is fijn.
Ga je overklokken?
Dit was niet de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het bouwen van PC’s gaat mij prima af. Onderdelen uitzoeken etc. is een ander verhaal. Graag hoor ik of er nog verbeteringen zijn of dat dit zo goed zit!
Heb bij deze lijst nog geen kast neergezet aangezien we deze later nog even uitzoeken, hier zal ik wel op de maten etc. letten dus die heb ik voor nu weggelaten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem is puur om te gamen. Games zoals League of Legends, Tarkov, sea of thieves etc. ook zullen er later misschien wel wat grotere games op moeten draaien zoals GTA6 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de onderdelen die nodig zijn zat hij te denken aan rond de 1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geheugen(Crucial 16GB DDR4-3200 x2), SSD en HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het geheugen en opslag gaan dus mee. Verder moet alles wel vervangen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het wordt een AMD systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC die hij nu heeft, heeft het 9 jaar vol gehouden. Dus een PC waar hij weer even mee vooruit kan is fijn.
Ga je overklokken?
Dit was niet de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het bouwen van PC’s gaat mij prima af. Onderdelen uitzoeken etc. is een ander verhaal. Graag hoor ik of er nog verbeteringen zijn of dat dit zo goed zit!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 188,99 | € 188,99 |
| 1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS DUAL Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 | € 403,99 | € 403,99 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 81,66 | € 81,66 |
| Totaal | € 835,54 | |||