Hoofdtelefoon in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Honesty

kattenneus!

Topicstarter
Het valt mij op, ik ben vaak onderweg dat steeds meer mensen( gen z) een hoofdtelefoon dragen in de auto. En dan geen bt headset om te bellen maar echt hoofdtelefoons zoals de Sony's xm bose's of airpods. Die sluiten niet alleen de oren passief af maar hebben ook nog actieve norse cancelling.

Volgens mij is dit levensgevaarlijk omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt maar ook anderen. Je sluit je af van de wereld en van auditieve Waarschuwings signalen. Ik vind dat hier best een verbod op mag komen?

Ps. Ik ben me bewust dat er goede dove chauffeurs zijn maar die kiezen er niet bewust voor en zijn visueel sterker gewend.

Festina lente

Alle reacties

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:07
Ik verbaas me hier ook enorm over en ben het 100% eens, dit moet je gewoon niet willen.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26
Wat is je vraag?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02
Toevallig op het werk afgelopen week nog over dit onderwerp gesproken toen er zo'n flapdrol met koptelefoon voorbij kwam rijden. Helemaal mee eens dat dit niet snel genoeg verboden kan worden.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
In Frankrijk is dat al verboden.

Maar, je kan niet zien of die koptelefoons ingesteld staan op omgevingsgeluid doorgeven. Daarnaast zijn er ook legio automobilisten die hun radio hard hebben staan en daardoor niets van buiten de auto horen.

Bovendien ben je in mijn ervaring in 99 van de 100 gevallen te laat wanneer je pas reageert op een sirene wanneer je die kan horen. Zeker wanneer een voertuig van achter komt, hoor je hem bij moderne auto's meestal pas wanneer hij direct achter je rijdt.

iRacing Profiel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paar weken terug zelfs met de toeter op mijn brommer leek fietser voor mij totaal niet te weten dat ik achter hem zat, tot pas ik naast hem kwam rijden schrok hij dat ik er reed. Met mijn opmerking dat het gevaarlijk is met zo'n koptelefoon te rijden, kreeg ik alleen een 'staat niet zo hard hoor'..

Ik vraag me af hoe extreem die canceling is, neem aan dat het een toeter, fietsbel of sirene toch niet 'actief' blokkeert? In menig moderne auto is er al zoveel geluidsisolatie dat je amper iets buiten nog hoort, buiten de selectieve harde motoren. Ja, geluid hard aanstaan zal omgevingsgeluid dan nog verder naar de achtergrond duwen, maar blijft wel bijzondere 'verandering'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1