Vraag

• Divolex
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-05 10:04
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel een Samsung UE40J6240 uit 2015. Het is een 40 inch Full HD edge-lit lcd tv en hij doet het nog prima.

Ik twijfel of het tijd is om hem te vervangen. Ik kijk voornamelijk naar voetbal via Ziggo Go en series.

Mijn vraag is: wanneer is het eigenlijk tijd om een oude tv te vervangen? Is er een moment waarop edge-lit lcd echt merkbaar slechter wordt, of gewoon wachten tot hij het begeeft?

Wanneer vervangen jullie een TV?

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Dit is wel zo enorm een persoonlijke keuze...... Iedereen heeft daar een andere mening over en de uiteindelijke enige mogelijke conclusie is: Wanneer jij denkt dat je hem moet vervangen.....

Bij ons verschilt het per keer. Onze eerste flatscreen hebben we gekocht toen de oude TV het begaf. Onze huidige TV hebben we gekocht toen we vonden dat de techniek wel héél veel verbeterd was.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vervangen bij defect of als een nieuw model features heeft die je graag wilt hebben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Honesty

kattenneus!

Ik vervang eigenlijk zoveel mogelijk bij defect maar iedere keer denk ik dan weer " Had ik het maar eerder gedaan". Omdat de beeldkwaliteit zoveel beter word in die jaren. Maar we kunnen niet in je portemonnee kijken dus zal er ook aan liggen of je het geld beter kan gebruiken.

Festina lente

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Honesty schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:39:
iedere keer denk ik dan weer " Had ik het maar eerder gedaan". Omdat de beeldkwaliteit zoveel beter word in die jaren.
Maar die beeldkwaliteit was je eerder niet opgevallen...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Divolex
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-05 10:04
Nou ja zou een qled tv bijvoorbeeld al een upgrade zijn kwa beeldkwaliteit of moet ik dan echt oled hebben om significant verschil te zien? 4K is natuurlijk ook al een upgrade

[ Voor 11% gewijzigd door Divolex op 26-05-2026 09:45 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:19

m-vw

Dus?

Divolex schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:43:
Nou ja zou een qled tv bijvoorbeeld al een upgrade zijn kwa beeldkwaliteit of moet ik dan echt oled hebben om significant verschil te zien?
Heb je nu problemen?
Nee, waarom zou je dan vervangen?
Ja, dan vervangen.

Wij kopen enkel een nieuwe als de oude stuk is.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Divolex schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:43:
Nou ja zou een qled tv bijvoorbeeld al een upgrade zijn kwa beeldkwaliteit of moet ik dan echt oled hebben om significant verschil te zien?
Het enige zinnige advies:
- Ga reviews lezen. Meer dan genoeg te vinden hier in de nieuws sectie
- Nogsteeds niet overtuigd? Ga naar de winkel en kijk.....

Again; allemaal heel persoonlijk en de mening van anderen hier gaat je niet helpen.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Honesty

kattenneus!

evilution schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:41:
[...]

Maar die beeldkwaliteit was je eerder niet opgevallen...
Ik bedoel van de nieuwe tv's dat merk je pas als hem thuis gebruikt.

Festina lente

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 13:55
Honesty schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:48:
[...]

Ik bedoel van de nieuwe tv's dat merk je pas als hem thuis gebruikt.
En na vijf minuten heb je dat zelf al niet meer door...

Onzinnig topic trouwens :+

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Divolex Wat wil je precies bereiken met dit topic?

Als je aankoopadvies wilt voor een nieuwe televisie, dan verwachten we een stukje eigen inzet, met daarbij o.a. voorwerk (lezen van reviews, wat vind je interessant, wat mist er nu aan je eigen tv, wat heb je zelf onderzocht, etc). Die eigen inzet ontbreekt in deze opzet. Je lijkt bovendien nog tevreden over je eigen televisie, maar je zorgen te maken over een hypothetische achteruitgang. Dus wat zou dan nu je reden van upgraden zijn?

Als je alleen een opsomming wilt horen over wanneer andere mensen hun tv vervangen: dat is voor iedereen heel persoonlijk. Ook met die gekozen insteek en de manier waarop dit gesprek zich ontwikkelt, heeft dit topic op de huidige manier geen meerwaarde, want je gaat vervolgens direct naar advies voor jezelf en het vergelijken van technieken.

Wil je meer weten over de verschillen en overeenkomsten tussen verschillende types schermen, of horen welke techniek in welke situatie beter is, om je te oriënteren of iets überhaupt zin heeft om te vervangen, ga dan eens reviews lezen en tv's vergelijken. Dan kan je zelf afwegen of je het interessant genoeg lijkt om een aankoopadviestopic te starten.

Je kunt daarvoor en voor al het andere inlezen, terecht in onze Best Buy Guides (zie rode balk bovenaan deze pagina) en in de Pricewatch (eveneens te bezoeken vanuit diezelfde rode balk). Je kunt ook reviews bekijken op YouTube, de website Rtings bezoeken, merkspecifieke forumtopics op ons forum lezen, etc.

Doordat het huidige topic te vaag is en niet direct iets toevoegt, gaat deze op slot. Je mag mij gerust een privébericht sturen (klik op mijn naam en vervolgens op stuur bericht) ter heropening van dit topic, als je een concretere richting hebt gekozen en daarbij je eigen voorwerk hebt gedaan.

Daarbij wil ik benadrukken dat een topic starten, ook betekent dat je een topic onderhoudt. Je vorige topics blonken uit in afwezigheid. Wil je dus advies en discussie, zorg dan ook dat je actief betrokken bent en blijft bij het onderwerp dat je start.

Dit alles vragen we overigens niet om je te plagen, maar doen we om ervoor te zorgen dat zowel de vraagstellers én de antwoordgevers bijdragen aan goede en waardevolle informatie zodat iedereen weet wat de bedoeling van de topicstarter is en mensen daar goed op kunnen reageren. Andere geïnteresseerde lezers hebben er dan ook wat aan en jij krijgt zo snel mogelijk de passende antwoorden die je zoekt. Het voorkomt ook frustratie bij jezelf en andere forumgebruikers als dingen onnodig iemands tijd kosten, maar uiteindelijk niet zijn wat je zoekt. Zo blijft het forum een plek waar iedereen antwoorden en discussies van goede kwaliteit kan vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 26-05-2026 10:08 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.