Binnenzonwerking dakkapel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:17
Hallo allemaal!

Ik heb op zolder een dakkapel met kunststof kozijnen van Profel. Deze dakkapel is geïsoleerd met steenwol. Daarna is hij afgewerkt met dezelfde platen die worden gebruikt bij pif isofast, dus ik denk dat het 10mm dik mdf is. Vastgezet met spijkertjes/nageltjes. Ik heb hier geen precieze tekeningen van. Dus waar hout zit en waar isolatie....

Momenteel heb ik hele goedkope zonwering van IKEA gebruikt om de ergste zon buiten te houden maar dat is geen langetermijn oplossing. Maar ik heb echt geen idee wat ik hier als beste kan doen.

Wat raden jullie aan om te bekijken als oplossing? Het liefst boor ik niet omdat ik niet zeker ben wat ik waar aantref. Maar welke opties zijn er?

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je een fotootje van de buitenkant van de dakkapel? Het beste is om zonwering buiten te plaatsen, zou houd je de warmte namelijk buiten. Op het moment dat je de zonwering binnen plaatst heb je de warmte al binnen, daar waar je het nou net niet wilt hebben. (denk ik)

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:20
Zonwering werkt het beste aan de buitenkant. Denk hierbij bijvoorbeeld aan rolluiken, schermen of doeken.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat screens de beste optie zijn nu, voor een rolluik is in mijn geval een deel van de binnenkant gebruikt om het luik in op te laten rollen. Een screen heeft ook een minder grote kast nodig.