[Debian] ipop3d en SSL

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Ik heb Debian Woody draaien op een server hier. Daarop heb ik met apt-get ipop3d-ssl geinstalleerd zodat ik een beetje veilig kan pop'en :)
Maar als ik met Outlook Express ga checken krijg ik de volgende melding:
Internet Security Warning
The server you are connected to is using a security certificate that does not match its Internet address.
Do you want to contine using this server?
[Yes] [No]

Als ik op Yes click dan werkt het wel, maar het is een beetje irritant.
Ik kan ook geen manier vinden om een certificaat te maken die wel goed is voor OE.

Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen?
Bij voorbaat dank

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een ECHT goed certificaat krijg je pas door er een aan te schaffen bij een Cerfificate Authority zoals www.verisign.com, dus als je dat er voor over hebt om niet meer op Yes/No hoeft te drukken ;)

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik neem aan dat je zelf een certificaat hebt gemaakt en gesigned (ik zelf wel.. scheelt je weer een hoop geld van verisign). Je moet in outlook dan precies dezelfde naam voor binnenkomende mail server gebruiken als de machinenaam die je hebt opgegeven bij het maken van het certificaat... dan houdt outlook op met zeiken :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Zeezicht
Ik heb zelf wel een certificaat gemaakt, maar hierbij geen machinenaam opgegeven. Hoe kan ik dat wel doen dan?

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bij het aanmaken van het certificaat wordt er toch om een machine naam/domein naam gevraagt? Is weer ff geleden dat ik dat heb gedaan....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Zeezicht
Hoe maak jij dan een certificaat aan? Ik heb namelijk helemaal geen vraag gehad over het internet adres.
Wel over de geografische positie van de server (zoals plaats).

• Zeezicht
Weet niemand hoe ik een certificaat kan aanmaken voor een bepaald internetadres?
Pagina: 1