Ptp internet tussen huis en schuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joeri1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:49
Mijn vraag
Ik wil graag een betere wifi dekking in de tuin (2600 m2). Nu hebben we ook een schuur met buitenbar achter in de tuin. Ik had bedacht dat een powerline adapter en er vervolgens een accesspoint aan hangen een goede en goedkope oplossing zou zijn. Ik heb er geen grote snelheden nodig, maar het bleek ongekend traag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN glasvezel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Powerline adapters; ongekend traag of geen verbinding.

Nu las ik iets over ptp. Kan ik dan een accesspoint binnen op een vensterbank zetten (1e verdieping) en de ander buiten aan de schuur? De schuur is van hout, dus een netwerkkabel naar buiten is goed te doen. Ik zie het niet zitten om er een vanuit huis naar buiten te brengen. Afstand tussen kozijn en schuur zou in dit geval zo'n 30 meter zijn. En welke zijn dan een betaalbare/budget optie?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ubiquiti outdoor AP pakken.
En lekker op de 2,4Ghz gaan zitten, die komt veel verder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
Ik denk dat elke outdoor accesspoint wel voldoet. Die 30meter kan dan prima overbrugt worden, zeker op 2,4Ghz zoals @The Eagle al aangeeft.
Straalzenders kan wel, maar dat is meer als je honderden meters moet overbruggen.

En in het uiterste geval een geul maken van 30 meter. Buis erin met 2 utp kabels en weer dicht (tenzij je veel bestrating hebt is dat wat lastiger).

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:05
En mocht je veel bestrating hebben, een buis boven de grond kan ook hoor, doen we met elektriciteitskabels ook wel eens.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:58
Joeri1980 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:25:
Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN glasvezel.

En nog verdere AP/SuperWifi's enz in gebruik naast je KPN glazvezel box?
Welke Power-line adapters?
Voor het meeste succes wil je deze natuurlijk liefst op dezelfde groep hebben die naar de schuur loopt.

KPN Community: Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (Powerline)
KPN Community: Hoe kan ik het wifi signaal op het balkon achter gelaagd glas verbeteren?

Deze hangt bijvoorbeeld bij een KPN kennis in de schuur als aanvullend AP op zijn super Wifi's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83sFZqhbAoEpmHvvp8MMom8K_GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giVYZifCSQGTowGowjGeMroT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 25-05-2026 20:21 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik wil graag een betere wifi dekking
Weet je zeker dat je het graag wil?
Je beperkt jezelf enorm met dit:
Nu las ik iets over ptp. Kan ik dan een accesspoint binnen op een vensterbank zetten (1e verdieping) en de ander buiten aan de schuur? De schuur is van hout, dus een netwerkkabel naar buiten is goed te doen. Ik zie het niet zitten om er een vanuit huis naar buiten te brengen.
Voor het beste resultaat ontkom je er niet aan om kabel vanuit het huis naar buiten te brengen.
De goedkoopste oplossing is een accesspoint op de gevel van het huis, voor het beste resultaat pak je de schep er bij en leg je de kabel door tot aan de schuur.

Spel en typfouten voorbehouden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Mijn glazen bol zegt: helemaal niets. Welke Powerline adapters (merk + model)? Zaten de stopcontacten op zelfde groep? Hadden beide stopcontacten randaarde? Zo ja, is de randaarde in de schuur verbonden met dezelfde aardepen in de woning, of heeft de schuur een eigen aardepen?

Mogelijk gaat het niet vliegen, mogelijk kan het goed werken, maar dan met juiste apparatuur op juiste manier/plek aangesloten.
Nu las ik iets over ptp. Kan ik dan een accesspoint binnen op een vensterbank zetten (1e verdieping)
Wat voor ramen heb je? HR++(+) glas? Dan kun je het vergeten, er gaat nagenoog geen RF daar doorheen.
en de ander buiten aan de schuur? De schuur is van hout, dus een netwerkkabel naar buiten is goed te doen. Ik zie het niet zitten om er een vanuit huis naar buiten te brengen. Afstand tussen kozijn en schuur zou in dit geval zo'n 30 meter zijn. En welke zijn dan een betaalbare/budget optie?
Die afstand is vrijwel irrelevant, WiFi kan rustig 300m reiken zonder obstakels. Als 30m te ver is heb je teveel obstakels, waarschijnlijk beginnende met je ramen. Je kunt waarschijnlijk toe met een enkele outdoor AP, maar dan aan de buitengevel van je woning (nagenoeg zelfde plek als achter je raam, maar dan aan andere kant van de muur).

Oslik blyat! Oslik!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 21:42
Ik heb een garage op een afstand van 20m van de woning. In de garage heb ik internet via powerline adapters en vervolgens daar een router aangehangen die fungeert als accespoint. Werkt prima.

Die powerline op dezelfde groep heeft bij mij erg geholpen.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:44
Tja, 2.600m2 is niet zo heel groot (50x52). Ik zou zeggen: Een kabel naar buiten en middel in je tuin op een paal van een meter of 5-6 een dual of triple band outdoor accesspoint plaatsen. Lekker vrijstaand, niks achter een raam of aan een muur.
Pagina: 1