Hoe lang duurt het meestal voordat auto-onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

• Lanuel
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:38
Ik wil graag nieuwe remschijven en remblokken bestellen voor mijn Honda Civic. Heeft iemand onlangs nog auto-onderdelen online gekocht en naar Nederland laten verzenden? Ik ben vooral benieuwd naar de levertijden en of de tracking-updates ook echt kloppen.

De laatste keer dat ik onderdelen liet verzenden, was de verpakking helemaal kapot. Zware spullen moeten echt goed verpakt worden, zodat ze niet beschadigd raken tijdens het transport. Laat me weten hoe lang het meestal duurt voordat je bestellingen aankomen en of de dozen heel aankomen. Bedankt, maat :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Je kunt dat meestel direct afhalen bij een automaterialen winkel. Anders 1 werkdag.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn de prijzen elders zodanig dat importeren echt een optie is? Ik zie hier de schijven en blokken met de prijzen er bij, geen idee of dat heel gek is (en voor welk jaar/model Civic dit exact is uiteraard): https://www.honda-welman....chijf-voor-45251-smg-e31/

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:28
Prima merkspul kost vaak geen drol als je het op laat sturen uit Duitsland of Polen. Onderdelen besteld via de vakgarage gaan rustig 3 of 4x over de kop, maar daarvoor ligt het spul wel allemaal op voorraad bij een magazijn bij jou in de buurt en worden de spullen dezefde dag nog afgeleverd bij je vakgarage. Uiteraard kost die logistiek handenvol geld. Als je zelf rondneust op internet en je hebt de luxe om meerdere dagen te kunnen wachten dan kun je een hoop geld besparen.

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:36
Heb aardig wat onderdelen besteld afgelopen jaar en reken maar op 7-10 dagen voordat je het in huis hebt. Is wel stukken goedkoper dan via het lokale parts punt, daar betaal je als particulier bijna 50% meer dan op internet. Tip: bestel via hun app, dan is hetzelfde onderdeel goedkoper dan via de website

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:07
Ligt eraan waar je het besteld. Bij Winparts kun je de verwachte levertijd zien. Bij Autodoc duurt het wat langer. Bestel je het bij bv Amayama dan duurt het nog langer omdat het gewoon verder weg komt.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:24
Twee weken bij grote webshop nederland (ging gewoon ff alles mis) - binnen 36 uur binnen uit zweden en polen. Snelste 20 uur later binnen. Meestal 2-4 dagen later. Weekenden zijn een dingetje. Ook belangrijk: Hoe goed is de bezorgdienst bij jou? Dat kan rustig 1,5 dag schelen.

• Lanuel
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:38
Bedankt allemaal voor jullie feedback en meningen. Een vriend van mij heeft onlangs nieuwe velgen besteld bij Autodoc. De levertijd naar Nederland bedraagt ongeveer vijf werkdagen. Ik hoopte dat iemand zijn of haar ervaringen met deze winkel zou willen delen, want hun prijzen liggen inderdaad lager dan bij andere winkels.
Pagina: 1