WiFi 7 Router als opvolger van mijn Asus RT-AX86U Pro.
Wat is je budget?
Rond de €200,- afhankelijk van de prijs/prestatie/mogelijkheden en gebruiksgemak
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk alleen maar Asus Routers gehad, ik neig naar de RT-BE86U, maar twijfel of die het meest geschikt is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laatste tijd heb ik steeds meer IoT apparaten gekocht en dat loopt de spuigaten uit.
Mijn woning heeft 2 verdiepingen en boven is het domein van mijn volwassen dochter.
Ik zoek dus een betaalbare Router waarmee ik e.e.a. kan gaan indelen in VLAN's.
Dat klinkt alsof ik daar alles van weet, maar zelfs na dagen studeren begrijp ik er nog maar weinig van.
Het is mij gelukt om via de functie Guest network enkele Vlan's te genereren, maar nog geen idee hoe ik mijn apparaten daarop kan verdelen.
Boven wil ik een AP voor mijn Dochter, het liefst zodat wij gescheiden verkeer hebben.
Kan ik daarvoor mijn oude AX86U gebruiken of kan ik beter een losse AP kopen?
Beneden dus Vertrouwd, IoT, AV&Streaming, Gasten.
Welke Router raden jullie mij aan?
P.s. In de Best buy guide staat de RT-BE92U als beste uit de test, Echter als ik de reviews lees wordt deze tot de grond toe afgebrand en afgeraden.
Wat is je budget?
Rond de €200,- afhankelijk van de prijs/prestatie/mogelijkheden en gebruiksgemak
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk alleen maar Asus Routers gehad, ik neig naar de RT-BE86U, maar twijfel of die het meest geschikt is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laatste tijd heb ik steeds meer IoT apparaten gekocht en dat loopt de spuigaten uit.
Mijn woning heeft 2 verdiepingen en boven is het domein van mijn volwassen dochter.
Ik zoek dus een betaalbare Router waarmee ik e.e.a. kan gaan indelen in VLAN's.
Dat klinkt alsof ik daar alles van weet, maar zelfs na dagen studeren begrijp ik er nog maar weinig van.
Het is mij gelukt om via de functie Guest network enkele Vlan's te genereren, maar nog geen idee hoe ik mijn apparaten daarop kan verdelen.
Boven wil ik een AP voor mijn Dochter, het liefst zodat wij gescheiden verkeer hebben.
Kan ik daarvoor mijn oude AX86U gebruiken of kan ik beter een losse AP kopen?
Beneden dus Vertrouwd, IoT, AV&Streaming, Gasten.
Welke Router raden jullie mij aan?
P.s. In de Best buy guide staat de RT-BE92U als beste uit de test, Echter als ik de reviews lees wordt deze tot de grond toe afgebrand en afgeraden.
[ Voor 67% gewijzigd door PCan op 25-05-2026 11:46 ]