Powerbank voor thuis als noodvoorraad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:57
Ik zoek een oplossing voor tijdelijke stroomvoorziening thuis als de stroom langdurig uitvalt. Het doel is de telefoons en de tablets van de kinderen te kunnen opladen, anders wordt het hier al snel ongezellig :)

Ik kan een setje 20.000 mAh powerbanks neerleggen en hopen dat die allemaal vol zijn als het nodig is. Ik zou liever één grotere unit kopen van 100.000 mAh, maar ik kan zoiets niet vinden. Een andere optie is met zonnepanelen er bij, maar de setjes die ik vind met een zonnepaneel komen zelfs met een dag laden in de zon niet erg ver. Ik kom dan uit op het zelf samenstellen van een set met losse onderdelen.

Het is allemaal voor thuis, dus gewicht en omvang zijn geen enkel probleem, terwijl de meeste best-buy guides gaan voor lichtgewicht. Laptops opladen hoeft ook niet, maar de grotere powerbanks zijn juist gemaakt op veel vermogen. Het hoeft ook niet snel op te laden.

Alle reacties

• icantfly1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:12
Er zijn powerbanks die je kunt vullen met AA batterijen, is dat een optie? Hier kun je immers een grote stabiele voorraad van aanleggen.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:13
Ik denk dan aan een powerstation, bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl...00w-ups/9300000255823204/

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:37
https://www.bol.com/nl/nl...2129cd008b22b4b8f60039710 is wellicht een optie 😜

En zonder gekheid: https://www.kamera-expres...ble-power-supply-100-watt (ik vertrouw bol.com niet zo voor powerbanks gezien al die kleine dropshippers het niet zo nauw nemen met EU regelgeving omtrent hun waren)

[ Voor 22% gewijzigd door Dekar op 25-05-2026 09:15 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:35
Plug & play thuisaccu zoals die van Marstek. Daarmee heb je iig op 1 fase stroom. Als daar ook de koelkast op zit dan blijft die ook werken.

• fce773febc139c7
Dekar schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:14:
https://www.bol.com/nl/nl...2129cd008b22b4b8f60039710 is wellicht een optie 😜

En zonder gekheid: https://www.kamera-expres...ble-power-supply-100-watt (ik vertrouw bol.com niet zo voor powerbanks gezien al die kleine dropshippers het niet zo nauw nemen met EU regelgeving omtrent hun waren)
Ik had graag gehad dat mijn kinderen zich hier mee zouden vermaken, maar zo werkt het hier thuis niet.

Die andere is een goede optie, met 12V input zou ik hem zelfs nog met mijn hybride auto kunnen opladen :)

• fce773febc139c7
Bedankt! Powerstation is dan inderdaad het woord dat ik zocht. Nu nog bedenken of ik er zoveel geld voor over heb voor de kleine kans dat de stroom langdurig uitvalt.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar heb je het over langdurige stroom uitval thuis of in NL? In dat laatste geval gaat een opgeladen telefoon ook weinig brengen ben ik bang

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:13
50 mAH powerbank:

uitvoering: Trust Redoh XXL

Dat lijkt zo'n beetje de max voor powerbanks te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door croxz op 25-05-2026 10:00 ]

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03

JustDutch

was ambtenaar :)

fce773febc139c7 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:23:
Ik zoek een oplossing voor tijdelijke stroomvoorziening thuis als de stroom langdurig uitvalt. Het doel is de telefoons en de tablets van de kinderen te kunnen opladen, anders wordt het hier al snel ongezellig :)
Een wat duurder alternatief is een thuisaccu. Daar zit meestal wel een 220V stopcontact op waar je dan je opladers op aan kunt sluiten (of een kleine powerbank mee kunt laden). Voordeel is dat die dan ook een functie heeft als er geen stroomonderbreking is.

Forza Mucca

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51
bedenk wel dat zonder stroom er meestal ook geen data verbinding is.

en dan is het hebben van een opgeladen telefoon, maar zonder stroom van filmpjes, chats of online games ineens helemaal niet meer zo waardevol.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:30
Wat @nachtnet zegt. Na 4 tot 6 uur zonder stroom vallen alle mobiele verbindingen en het internet uit.
Hier kun je een informatieboekje downloaden met tips hoe je je kunt voorbereiden op o.a. een langdurige stroomuitval.
Tip: bezoek een kringloop, koop wat tafelspelletjes/puzzels en leg die in de kast bij de rest van het noodpakket.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31
Zonder stroom geen: wifi, mogelijk geen gsm (of beperkte duur), geen stroom vanuit je zonnepanelen.

Dus hopelijk heb je dan al wat gedownload aan filmpjes op de tablet of kunnen spelletjes offline.

Wild idee; je kan ook gewoon laten lezen of met ze (buiten)spelen of spelletjes doen. Ze zich laten vervelen zodat ze zichzelf vermaken werkt trouwens ook prima :Y)

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:20
Lekker over de top? Koop iets van een jarocell outdoor box, ruim zat om je telefoons een hele tijd mee te laden, via bluetooth kan je zien hoe vol ze zitten en leer jezelf aan ze elke maand even aan de lader te leggen.

(Ik heb zelf 2x een 50ah, met 1 kan ik een week elektrisch uitvaren en mijn dieptemeter gebruiken, de andere hou ik al mijn andere apparatuur mee in de lucht denk aan tablets en smartphone en kom dan niet eens bij 50% in de buurt.)

Maar.. zoals al gezegd, zonder stroom is de lol ook vrij snel van telefoons af aangezien ze na een aantal uur grootschalige stroomuitval compleet nutteloos worden want er is geen netwerk meer in de lucht.

Of verwacht je een scenario waarbij je enkel in je eigen huis geen stroom meer hebt?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je zult ten minste een powerstation moeten hebben waar je ook de stekkerdoos van je WiFi spul in kan pluggen.

• fce773febc139c7
Er is genoeg offline materiaal beschikbaar op elke tablet, al is het maar een audioboek dat ze kunnen luisteren, dus dat is het probleem niet.

Ik weet inderdaad nog niet op welk scenario ik me voorbereid, of het alleen stroomstoring in de buurt is of echt een landelijke storing.
Pagina: 1