Zoals de titel al aangeeft gaat mijn laptop cpu terug naar 400mhz als ik de adapter loskoppel.
Zodra ik de adapter weer aansluit gaat hij gelijk weer op normale snelheid draaien.
Dit is al langere tijd zo, maar omdat ik hem vooral met adapter gebruikte maakte mij dat niet veel uit. Maar ik wil het nu toch graag opgelost hebben.
Het betreft een Asus TUF A15 (FA507RE-NH053W) met een AMD Ryzen 7 6800H processor.
Na wat onderzoek gedaan te hebben is er heel veel online te vinden bij meerdere type Asus laptops met verschillende CPU's, ook Intel. Ik kan echter nergens een oplossing vinden.
Kort samengevat heb ik het volgens al geprobeerd:
Iemand nog tips wat ik kan proberen of heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Zodra ik de adapter weer aansluit gaat hij gelijk weer op normale snelheid draaien.
Dit is al langere tijd zo, maar omdat ik hem vooral met adapter gebruikte maakte mij dat niet veel uit. Maar ik wil het nu toch graag opgelost hebben.
Het betreft een Asus TUF A15 (FA507RE-NH053W) met een AMD Ryzen 7 6800H processor.
Na wat onderzoek gedaan te hebben is er heel veel online te vinden bij meerdere type Asus laptops met verschillende CPU's, ook Intel. Ik kan echter nergens een oplossing vinden.
Kort samengevat heb ik het volgens al geprobeerd:
- Diverse power settings aangepast in Windows settings en in Asus software
- Armory crate (Asus software) verwijderd
- Amd adranalin software geïnstalleerd
- Windows 2x opnieuw geïnstalleerd
- Bios update uitgevoerd
- Bios doorgespit, maar ik kan geen cpu, power, of profiel instellingen aanpassen
- Linux geïnstalleerd op USB stick met mijn beperkte kennis, maar dan zie ik de cpu wel omhoog gaan naar normale waardes
Iemand nog tips wat ik kan proberen of heeft iemand dit al eens meegemaakt?