Verschi tussen een TP-Link Deco X50 en een X55 2 delig setje

Pagina: 1
Acties:

• rusthuis
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Hallo

Is er technisch gezien verschil in snelheid,stabiliteit tussen een TP-Link Deco X50 en een X55 2 delig setje ?

Ik twijfel tussen beide ,als ik deze technisch vergelijk zie ik geen verschil,enkel prijsgewijs kost een X55 iets meer In Belgie of Nederland.

Laat gerust iets weten.

Luc

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
niet echt noemenswaardig
goedkoopste is de beste

wees je er wel van bewust dat tplink een chinees merk is.

Misschien beter om een europees merk te overwegen?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1785236;1799008/

Meest opvallende het uiterlijk

X50 > helemaal wit

X55 > zwart van boven

X50 zou mogelijk iets minder stroom verbruiken dan de X55. Maar dit zou ook aan de versie liggen. De X50 zou een Broadcom-chip zijn de X55 een Qualcomm-chip. Maar echt bewijs heb ik niet. Op TL-Link pagina van de specs 0 info te vinden over wat voor CPU en RAM erin zit. Ook wattage verbruik staat helaas nergens vermeld.

[ Voor 118% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 15:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• rusthuis
  • Nu online
Hallo,

Heb bij menige mensen probleemloos al een X50 stje geinstalleerd,en zou ergens in juni terug een setje moeten installeren,bij familie

Maar merkte dat er al een X55 bestond , is weinig verkrijgbaar(misschien omdat er géén verschil is),en zag met de beperkte kennis dat er geen verschil was tecnisch.

Dus concreet : prijsgewijs Deco X50 2 p. ?

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

X55 installatie zal niet veel anders zijn.

Beide zijn er toch al even. Eerste prijsvermelding:
  • X50 zondag 23 januari 2022
  • X55 maandag 12 december 2022
Momenteel slechts 10 euro verschil tussen beide (gebaseerd op de goedkoopste shops). De X50 is wel in meer shops beschikbaar.

Het verschil ga je niet merken. Komen ze in het zicht dan wel. Zoals eerder aangegeven deksel verschil in kleur (het oog wil ook wat als ze in het zicht staan) en 10 euro verschil.
Dus concreet : prijsgewijs Deco X50 2 p. ?
Ja

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 16:36 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De Deco X55 zou iets krachtiger zijn qua bereik en stabieler bij groot aantal apparaten en heeft volgens mij 3xLAN poorten erop, hoewel op de X50 ook kan zijn, maar volgens mij niet is zoals ik de X50 ken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• rusthuis
  • Nu online
Dus voor 10€ meer iets meer snelheid ...?

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Beide hebben 3 poorten op hoofdunit. Snelheid en dekking zal een praktijk ervaring worden.

Weinig verschil in de snelheid specs in elk geval. Dekking zou de X50 net iets meer zijn volgens de TL-Link product pagina:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-x50/v1%20(2-pack)/

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-x55/

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 17:26 ]

• rusthuis
  • Nu online
Situatie:

Zwakke wifi op 1 etage slaapkamer ,Telenet modem/router staat vooraan in living op gelijkvl.

Ga een 10 m lange cu Cat 6 kabel naar achteraan de living leggen,vast geconneteerd aan eerste unit.2de unit op 1ste verdieping op slaapkamer net boven de 1ste unit.
Pagina: 1