Ring wired vraag stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:59
Dag allen. Ik heb op dit moment een ring wired doorbell 1ste gen. Ik wil deze gaan vervangen voor de ring wired plus. (Nieuwste generatie dacht 3dgen).

Nu is alleen mijn Beltrafo volgens de info van ring niet meer geschikt. Max 12volt 4va. Nu zou ik deze kunnen vervangen. Maar ik rommel liever niet aan mijn meterkast.

Is het mogelijk om van ring de adapter te kopen die in het stopcontact gaat. Maar de draden van de adapter halverwege door te knippen, en op de huidige bedrading aan te sluiten die al naar mijn deur loopt met wago klemmen? Anders moet de bedrading van de adapter door de buis naar mijn voordeur trekken namelijk.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Dus een beltrafo vervangen vind je teveel aanrommelen, maar bekabeling vervangen is wel oke? Bijzonder :)

Even opletten hoeveel watt er door de kabels moet gaan lopen - waarschijnlijk is je huidige bekabeling 0,.75 mm2 (meestal max 10A). Hoeveel VA heb je nodig straks?

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:59
99ruud99 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:24:
Dus een beltrafo vervangen vind je teveel aanrommelen, maar bekabeling vervangen is wel oke? Bijzonder :)

Even opletten hoeveel watt er door de kabels moet gaan lopen - waarschijnlijk is je huidige bekabeling 0,.75 mm2 (meestal max 10A). Hoeveel VA heb je nodig straks?
Het is meer dat ik nog nooit een meterkast heb open geschroefd. Zie foto voor huidige Beltrafo en wat nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nHo4qEX3DdNkd-59jUI1zK68yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkmAmZlhFOdhhKwXEHkCoUrc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Kv0zchzMFnX33HrJuCmYgDWXXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Edxu4BZIGWzO3UMOXJpR0iw4.jpg?f=fotoalbum_large

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Op zich kan allebei - je kan de huidige vervangen door een nieuwe, of je kan een losse adapter erbij kopen en aan de huidige bekabeling hangen. (Ik zou hem loshalen in huidige beltrafo, als je dan ooit weer gewoon een normale trafo wil hoef je geen nieuwe kabel te trekken omdat je huidige hebt doorgeknipt.)

ps let op, 0.5 mm2 (zie je ook wel ooit, hele dunne kabeltjes) -> max 50W , dus wil je geen lange snoer naar de camera mee hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 24-05-2026 10:42 ]