Asus tuf b650 blijft hangen op het groene BOOT Lampje

Pagina: 1
Acties:

• Urdnot Wrex
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:44
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Asus TUF B650-WIFI. Mijn systeem draaide vandaag prima, maar nadat ik hem uitschakelrellde en opnieuw opstartte, blijft hij hangen op het groene BOOT Lampje. Geen beeld, geen boot, ik kom ook niet in het BIOS.

Mijn specs:

CPU: Ryzen 7 7700

GPU: RX 9070 XT

SSD: Samsung M.2

Motherboard: Asus TUF B650-WIFI

Wat ik al heb geprobeerd:

CMOS reset via de CLRTC-pins met een schroevendraaier. GPU gereseat en PCIe-stroomkabels gecheckt. M.2 SSD gereseat, schroef verwijderd, contactpunten gecontroleerd en opnieuw gemonteerd en andere HDMI/DP-poorten geprobeerd. Niets heeft geholpen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is behoorlijk frustrerend, het is namelijk mijn eerste build en dit is al het tweede grote probleem.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Hij kan dus geen geschikte drive om te booten vinden.
Zit de drive echt goed in het slot?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Urdnot Wrex
Ik heb hem volgens mij wel gewoon goed erin gezet.

Hij heeft maanden lang gewoon gewerkt, lijkt me raar dat hij in een keer niet werkt toch?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24

OMD

Als je drive kapot is dan kan die niks vinden. Andere drive om te proberen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Urdnot Wrex
Ik heb helaas geen andere ssd.

Is dit zeker het probleem? Met de huidige markt ben ik huiverig om een nieuwe te kopen als ik het niet zeker weet namelijk.

• Urdnot Wrex
Ik heb het net even geprobeerd zonder de ssd. Ik krijg nu ook een groen lampje te zien
Pagina: 1