Schaam je diep Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dit is het verhaal, mijn ouders hebben vanaf 1998 chello, toen ik thuis woonde heb ik ook telefoon van chello genomen omdat dat de aansluit procedure aanmerkelijk vernsnelde, sinds het begin is de administratie een chaos, keer op keer haalt men de rekeningen door de war, stort men geld terug, waarna vervolgens men weer aanmaningen krijgt van de zelfde rekening.
Begin 2000 heb ik mijn telefoon opgezegt omdat ik uit huis ging, uiteraard ging dit ook weer mis, de telefoon werd maar niet afgesloten en men bleef maar rekeningen sturen, als je dan belde zij men dat de rekeningen als niet verzonden konden worden beschouwt en dat de telefoon echt zou worden afgesloten, tot ver in 2001 bleef men rekeningen sturen, mijn moeder heeft diverse keren gebelt naar de helpdesk en weer hetzelfde verhaal, dat de telefoon zou worden afgesloten en dat het kastje zou worden gedemonteerd.

Volgens de UPC administratie was er zelfs te veel betaalt en dat geld werd dus maar weer teruggestort.

Nu komt het trieste, afgelopen week is mijn moeders account zonder enige verwittiging afgesloten, mijn moeder is voor haar contacten (o.a voor haar studie/werk en contact met haar dochter in buitenland) sterk afhankelijk van haar verbinding, mijn moeder heeft contact opgenomen met de helpdesk en die beweren nu dat de boel is afgesloten wegens wanbetaling, volgens upc is de schuld rond de 800 gulden. Mijn moeder heeft het hele verhaal uitgelegt en vervolgens gevraagt of men kon specificeren hoe die 800 gulden is opgebouwt. Echter UPC weigert dit, men stuurt dus rekeningen maar weigert te vertellen voor welke diensten moet worden betaalt.

Men eist dat er eerst betaalt wordt alvorens er informatie wordt gegeven.

Mijn moeder is toen naar de UPC winkel gegaan, daar heeft men geconstateerd dat de telefoon inderdaad al gedurende lange periode is afgesloten en dat er rekeningen verstuurt zijn over een periode waarin de telefoon helemaal niet meer was aangesloten, men geeft dus grondig toe dat de boel niet klopt, echter bureaucratie ten top, men kan ook geen actie ondernemen.

Uit beroerdigheid is mijn moeder maar naar het UPC gebouw gegaan, en gevraagt of iemand haar te word kan staan. De sukkels zijn zo laf dat niemand haar iets kan vertellen, vervolgens is mijn moeder naar de politie van amsterdam gegaan om aangifte te doen, dit was helaas niet mogelijk omdat mijn moeder in zaandam woont.

Kortom uiterst triest, mijn vraag is of iemand soort gelijke ervaringen heeft, en enig advies heeft?

Misschien dat er iemand zo dapper van de UPC helpdesk is om mij te icq'en.

Verwijderd

Uhh bel pieter storms ;)
Ja leuk is dat he die burocratie, ik zit hier zelf bij sonera en ben net verhuisd!Nou heb ik net hun 4de telefoontje afmoeten wimpellen omdat ze me steeds willen aansluiten uuh ik ben al aangesloten, en kreeg dus laatst ook een brief van ze dat ze me afsluiten als ik geen contact met ze opneem :? |:(
GESTOORD word je van die pennelikkers!
Ik wens je veeel succes!!!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

damn.. suckend..

oplossing, hardcore op je strepen gaan staan.

moeilijk, vervelend, maar tis denk ik niet anders..

tevens denk ik dat je moeder bij het upc hoofdgebouw goed zat en dat ze daar net zolang moet blijven zeiken totdat het geregeld wordt...

suc6

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 05:29

winnie

de poes...

Tja, ik zou inderdaad zeggen Pieter Storms. MAar daar ben je nu niet direct mee geholpen. Zwaar klote, dat wel.
Door mijn (werk-)ervaring kan ik je trouwens melden dat geen enkele telefoonmaatschappij goed is. KPN maakt het minste fouten (en de kans dat je door een fout getroffen wordt is het kleinst), maar al die kabelboeren zijn om te huilen.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op vrijdag 21 september 2001 01:58 schreef raptorix het volgende:boos & verdrietig verhaal over Chello
Neem een per ICQ contact met me op vanavond of v/h weekend. Eens kijken waar ik je mee kan helpen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

UPC haalt bij mij elke maand 180 piek van mn rekening in plaats van 90. Terwijl ik zelfs eigenlijk maar 75 hoef te betalen omdat ik ven overgestapt van bART naar Chello.
Als je dan de helpdesk belt snappen ze echt niet waar je het over hebt |:( ;(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Dit is echt k*t voor je ma! maar ik had hiervoor toch echt pieter storms ingeschakeld met zijn breek ijzer!
Ik hoop dus dat het bij mij wel goed gaat ik heb deze week chello opgezegd. Ik hoop dus niet dat het net zo gaat :(

Verwijderd

Nogmaals aangifte doen. Moetook worden opgenomen in een plaats waar je niet woont.
Klacht daarover bij ombudsman.

Bovendien klacht voorleggen aan de OPTA; ze mogen niet zomaar afsluiten. Even met hen 'bellen'.

Juridische bijstand zoeken, bijv. rechtsbijstandsverzekering of consumentenbond.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 18:18

BierPul

2 koffie graag

Kan ook met iedereen verzamelen die ook gezeik hebben (of die het leuk vinden) en ff het gebouw verbouwen daar , gaan ze ook wel snel luisteren denk ik :9

Ja man

Verwijderd

mijn 1e reactie die ik wilde zeggen staat hier dus al: neem contact op met breekijzer die kunnen je heel goed helpen met dit soort dingen.
En tis gewoon een kl*te bedrijf upc, echt altijd wel iets mis mee :r

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15

ZeroCode

Woopie

Wheheeheh wees blij, ik kan niet eens chello nemen in dit god-vergeten dorp ergens in de rimboe dat zich eerbeek noemt.....

:(

Verwijderd

Jah Chello ligt net zoals KPN om het bot te zeggen "intern op zn reet" De medewerkers hebben te veel werk voor te weinig mensen denk ik.

Daarom maken ze ook snel fouten :)

UPC heeft het al niet zo breed dus ik denk ook dat je niet al te snel verbetering kan verwachten :)

Verwijderd

Twee jaar terug toen ik chello internet wou aanvragen werd er mij verteld dat ik geen aansluiting van upc had |:( , dat ik dus geen tv en radio van ze had...
Het huisnummer bleek dus verkeerd in hun systeem staan..
Ontving wel altijd brieven :? |:(
Dat gozertje van net 18 die ik aan de lijn had, zou het doorgeven aan een afdeling die over adreswijziging gaat..
Ok dus ik vraag ook meteen internet aan tijdens dat gesprek...
Word ik later op de dag teruggebeld dat ik volgens hun "weer" geen aansluiting had.
Volgende dag maar weer gebeld.. en ja het zou weer doorgegeven worden, dus niet..
Paar dagen later maar naar dat UPC center van ze geweest, gozer daar kon me meteen helpen, keek ff snel in de computer.. en had in 10 sec internet aangevraagd.. en het adres voor me gewijzigd.
"Bij chello kan je beter meteen langs gaan.."

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:45

Jox444

Honestly....

Op dinsdag 19 maart 2002 19:05 schreef ZeroCode het volgende:
Wheheeheh wees blij, ik kan niet eens chello nemen in dit god-vergeten dorp ergens in de rimboe dat zich eerbeek noemt.....

Dat is dus nu een domme opmerking |:( , waarom moet je blij zijn met iets wat niet goed functioneerd of wat geld kost terwijl je hebt niet hebt/kunt gebruiken ?? Als jij een auto koopt ga je er toch ook vanuit dat dat ding rijdt?? of niet soms? Mensen zitten vaak deep in de shit door die idiote zooi die UPC veroorzaakt, waaronder het betalen van gigantische rekeningen terwijl alles al afgelsoten is of het niet werkt. Of dat er voor de zoveelste keer het 3 dubbele wordt afgeschreven van je bank rekening, en dan ga jij een beetje zitte zeggen dat die mensen BLIJ moeten zijn!! Jij moet je eigen schamen samen met chello!!

Het is FRIET!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 21 september 2001 01:58 schreef raptorix het volgende:
Mijn moeder heeft het hele verhaal uitgelegt en vervolgens gevraagt of men kon specificeren hoe die 800 gulden is opgebouwt. Echter UPC weigert dit, men stuurt dus rekeningen maar weigert te vertellen voor welke diensten moet worden betaalt.
Net zo als ze wel meer dingen melden maar weigeren inzage te geven. Als je te veel download volgens UPC willen ze ook niet zeggen hoeveel dat was...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Op dinsdag 19 maart 2002 19:30 schreef FoRzA het volgende:
Twee jaar terug toen ik chello internet wou aanvragen werd er mij verteld dat ik geen aansluiting van upc had |:( , dat ik dus geen tv en radio van ze had...
Het huisnummer bleek dus verkeerd in hun systeem staan..
Ontving wel altijd brieven :? |:(
Dat gozertje van net 18 die ik aan de lijn had, zou het doorgeven aan een afdeling die over adreswijziging gaat..
Ok dus ik vraag ook meteen internet aan tijdens dat gesprek...
Word ik later op de dag teruggebeld dat ik volgens hun "weer" geen aansluiting had.
Na 1,5 jaar klantenservice UPC kan ik wel zeggen dat die gozer waarschijnlijk van SNT of een andere meldcentrale is geweest (lullen vanalles..terwijl ze gewoon boodschappen moeten aannemen), de klantenservice kan dit zo laten fixen.
Het is gewoon *** binnen UPC....

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen (aangezien het topci in september is gestart)

Verwijderd

>:) >:) BREEKIJZER!!!!!! :P :P :P

Verwijderd

de topic titel zou "schaam je diep UPC" moeten heten :D

tja. kan niet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik van zoiets hoor. 'tis een beetje een zooitje af en toe in dat systeem, en iets gedaan krijgen bij UPC? zoals gezegd... BREEKIJZER! >:)

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 07:45 schreef winnie het volgende:
KPN maakt het minste fouten (en de kans dat je door een fout getroffen wordt is het kleinst), maar al die kabelboeren zijn om te huilen.
Sorry dat is echt onzin. De KPN maakt wel degelijk zeer grote fouten en is ook om te huilen. (mede door de snelhied waarmee men werkt)

Zowiezo vraag ik me af als je zoveel mensen de zak geeft of dat dat je uiteindelijke product ten goede komt.
(mij lijkt eerder het tegendeel)

Verwijderd

Tuurlijk, KPN maakt ook zware fouten, maar als ik al die topics over UPC enzo lees, ben ik toch wel blij met mijn ADSL van KPN

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 18:36
Ik kan inmiddels bijna een boek schrijven over mijn ervaringen met a2000/chello/upc...

Je moet het gewoon blijven proberen en het niet op je zenuwen laten werken.
Je hebt hier echter wel een paar kuub geduld en zelfbeheersing voor nodig!

When does the hurting stop?!?!?!

Verwijderd

Ik kreeg laatst ook een aanmaning uit 1999 en ze dreigden met gerechtelijke stappen.
Ik heb niet eens een aansluiting...
Ze hebben wel ooit geprobeerd te installeren, maar een afspraak maken met hun monteurs was en is moeilijk (...)

Ben langs het servicecentre geweest en daar heb ik een printje gekregen dat ik helemaal geen abonnement heb.

Blijft het feit open over een evntueel teruggetsort bedrag.
Volgens mij moet een aanmaning altijd gespecificeerd worden (?)
Een aanmaning op een factuur is in dat geval dus een onjuiste aanmaning.
Volgens mij mag UPC niet zeggen: "kijk je afschriften maar na."
Het is mijns inziens niet de bedoeling dat wij de administratie van Chello/UPC bijhouden.
Bovendien is het een hels karwei om al je afschrig=ften van de afgelopen twee jaar na te kijken.

Een kennis van mij adviseerde mij in zo'n geval Chello te dreigen een accountant in te huren om de afschriften door te lichten en de kosten van de accountant op Chello te verhalen.

Verwijderd

"Men eist dat er eerst betaalt wordt alvorens er informatie wordt gegeven.

Mijn moeder is toen naar de UPC winkel gegaan, daar heeft men geconstateerd dat de telefoon inderdaad al gedurende lange periode is afgesloten en dat er rekeningen verstuurt zijn over een periode waarin de telefoon helemaal niet meer was aangesloten, men geeft dus grondig toe dat de boel niet klopt, echter bureaucratie ten top, men kan ook geen actie ondernemen."

Ten eerste,

STEL, Mocht de fout aan je moeder liggen (ze heeft niet betaald bijvoorbeeld voor diensten die ze wel heeft genoten). Dan heeft zij zich schuldig gemaakt aan wanprestatie oftewel een tekortkoming (niet nakoming van een onderdeel van een overeenkomst/contract).
Chello zou alleen mogen overgaan tot eenzijdige beeindiging van de dienst (is afsluiten) als er geen andere middelen meer ter beschikking zijn. Daar is in dit geval geen spraken van (men kan een aanmaning sturen). Chello dient dus eerst een "ingebrekestelling" te versturen naar je moeder waarin wordt uitgelegd wat zij niet heeft nagekomen. Daarna treed de verzuimingsprocedure in werking. en daarna pas (na een of ander termijn) een eenzijdige beeindiging van de dienst.

Je moeder is echter niet in gebreke gebleven, gezien de omstandigheden EN dat is bevestigd door chello medewerkers (volgens jouw verhaal).
De stelling dat chello dan pas informatie gaat geven over de zogenaamde ingebrekestelling van je moeder als ze betaald, is complete onzin. Sterker nog, ze hadden je moeder nooit zomaar mogen afsluiten.

belangrijk is dat als je inderdaad verdere stappen onderneemt, dit laat doen door iemand die juridisch onderlegt is (dus consumentenbond, advocaat enz enz)
Bovendien is het handig als je schriftelijke verklaringen hebt, dus van die chello werknemers die je in het gelijk stelden.

• kamerplant
  • Niet online
**********. :r :r
Dat is echt zeeeer triest.

In ieder geval: veel succes ermee en laten we hopen dat het binnekort voorbij is met UPC en er wat beters komt. :)

🌞🍃

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Op dinsdag 19 maart 2002 19:05 schreef ZeroCode het volgende:

in eerbeek heb je upc hoor :Z :Z :Z

en voor de rest ZUIGT upc en de hele organisatie er omheen.

Het product chello is goed maar de organisatie erachter stinkt :r :r
Pagina: 1