internetkabel cat5e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peter_smith
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:43
Beste,

Ik wil thuis een kabel (cat5e) vervangen en ik twijfel of ik goed doe.

Vragen:
  1. De keystone (cat5e) in de wcd uit de muur (foto links) heb ik volgens schema B aangesloten. En de stekker in de meterkast heb ik volgens deze vermelde kleurcode (foto rechts) aangesloten. Maar ik krijg geen signaal op een aantal posities. Er zit al een nieuwe cat5e kabel in.
    Weet je wat ik fout heb gedaan?
  2. Ik heb nog cat6 keystone en wil ik het proberen. Kan ik volgens schema B van keystone aanhouden?
Groeten,
peter smith

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wJP7mlhZlcw2HtCRtz0G_Qr3kA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8PNWNzAWSBMKwpwe8Hw3AmiO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdN4w9fzS6-riABfTQQX0J5445M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vxvqNPFdpWEU8pzS9APuQPkK.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij zijn de middelste twee aders in je 8p8c connector verwisseld. Waar blauw moet zitten, zit wit-blauw.

En ja houd schema B aan. Beide keystones zijn wel een beetje gek in hoe ze willen dat je de aders aansluit maar als het stickertje klopt met de interne werking ervan is dat verder geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• peter_smith
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:43
Zojuist geïnstalleerd. Het werkt weer. Thx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pas trouwens op met Cat6 aansluitmateriaal met Cat5e te gebruiken. Het kan goed werken (conform laagste van de twee standaarden dus Cat5e) maar vaak is Cat6 spul bedoeld voor dikkere aders dan Cat5e. Controleer dus dikte van de aders (staat als het goed is op de kabel) en specs van Cat6 geval of dat goed gaat.

Bij te ruime aansluitapparatuur kan het lijken te werken, maar schiet het bij minste of geringste los.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 23-05-2026 23:36 ]

Oslik blyat! Oslik!