Renault zet auto in als thuisaccu, maar v2g staat nog in de…

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: review: Renault zet auto in als thuisaccu, maar v2g staat nog in de kindersch...
Auteur: @Hayte
De bekabeling naar het laadpunt en in de meterkast wordt dikker uitgevoerd dan normaal.
Hoeveel dikker? Vereist ontladen met 11 kW dikkere kabels dan laden met 11 kW?
In de meterkast komen daarnaast extra componenten om de installatie en de netaansluiting geschikt te maken voor teruglevering. Bij v2g gaan er op jaarbasis duizenden extra kWh door de aansluiting, waardoor er ook zwaardere eisen worden gesteld aan de installatie, legt We Drive Solar uit.
Wat voor extra componenten? Wat voor zwaardere eisen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is ook vreemd, is dit onderzocht want ze staan niet in het bsp register.
EnergyZero is zo'n bsp.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Hayte ? Zou je nog willen reageren op het feit dat ze niet in het bsp register staan vermeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 28-05-2026 10:13 ]

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48

Hayte

Nieuwsredacteur
Excuus, ik heb net de vragen gesteld aan We Drive Solar, hopelijk kan ik er snel op terugkomen :)

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48

Hayte

Nieuwsredacteur
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:37:
Artikel: review: Renault zet auto in als thuisaccu, maar v2g staat nog in de kindersch...
Auteur: @Hayte

[...]

Hoeveel dikker? Vereist ontladen met 11 kW dikkere kabels dan laden met 11 kW?

[...]

Wat voor extra componenten? Wat voor zwaardere eisen?
Ik heb net reactie gekregen; We Driver Solar zegt dat de stroomkabels standaard 2,5mm2 dik zijn, zij gebruiken bij v2g kabels per ader die minimaal 4mm2 dik zijn. Daarnaast wordt er in de meterkast een 4p-20A-30mA-aardlekautomaat gebruikt die ook geschikt is voor teruglevering en een P1-splitter voor de dongles die de slimme meter uitlezen.

Hoe het zit met de BSP wordt nog uitgezocht :)

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:24
Hayte schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:51:
[...]

Ik heb net reactie gekregen; We Driver Solar zegt dat de stroomkabels standaard 2,5mm2 dik zijn, zij gebruiken bij v2g kabels per ader die minimaal 4mm2 dik zijn. Daarnaast wordt er in de meterkast een 4p-20A-30mA-aardlekautomaat gebruikt die ook geschikt is voor teruglevering en een P1-splitter voor de dongles die de slimme meter uitlezen.

Hoe het zit met de BSP wordt nog uitgezocht :)
De aardlekautomaten van zo’n beetje alle gangbare A merken zijn geschikt voor teruglevering. Enige nuttige is dat ze voor 20A kiezen ipv 16. Maar dat scheelt net een tientje of zo.

Laat je niet strikken door sales praatjes.
Pagina: 1