Hé hallo & welkom op mijn eerste vorig jaar special report van het jaar 2024, er zijn vele mooie & prachtige spellen verschenen op mobiel & gaming consoles die ik heb gespeeld & erover wilt schrijven. Deze artikel wordt het mooiste artikel over lucky seven boerderij & gezellige spellen die ik had in dat jaar 2024 hebt gespeeld. Voordat het einde van het jaar 2025 gaat, ga ik er ook over schrijven... maar eerst 2024 spellen die ik erover wilt schrijven!
{Het Lucky Zeven gaat naar… Disney Dreamlight Valley} Het is echt een mooie boerderij gezellige spel om te spelen, maak vrienden met Disney NPCs & run je boerderij… je kan ook je bevriende NPCs helpen om hun land te herstellen door de vloek van een boze koningin Maleficent, waarom deze spel op lucky seven belandt is, omdat het boerderij runnen is best wel lastig om te besturen om te zaaien, watergeven en te oogsten van je gewassen en planten!Te rest van het spel draait soepel en makkelijk je kan kiezen tussen de mannelijke en vrouwelijke personage die je met wilt spelen, daarna kom je in je huis en die huis moet je opknappen, daarna mag je wonen en je nieuwe huisje of we kunnen ook misschien villa noemen, ik speel deze game op m’n PlayStation5… maar ik heb dan de duurste versie van het kosten €99,99 euro en heet “Disney Dreamlight Valley, de deluxe version” het is wel waard. Het spel is ook online speelbaar en er zijn ook online events die je kan spelen, maar je kan deze spel ook op ander alle gaming console zoals XBOXOne, Nintendo Switch, PlayStation4 & natuurlijk ook op de laatste XBOX Series X/S die eruit kwam!
Het avontuur van het spel is echt juweelprachtig om te beleven, je kan paleis binnentreden om ander Disney NPCs te helpen om hun land & koninkrijk te herstellen, laatst had ik Moana en haar vriend geholpen om haar land te herstellen en heb ze in m’n eigen wereldje ook een woning gegeven ook aan haar vriend… het is ook een beetje “SimCity”, want je kan ook mooie dorpje bouwen… net als “De Sims” kan je je eigen huis opknappen en verder decoreren. Je kan ook met NPCs aan je zijde kan je laten helpen… bijvoorbeeld met Mickey Mouse kan je in je tuin laten helpen, met oom Dagobert kun je samen geld maken en met Goofy kun je samen vissen da’s gewoon niet alleen gezellig, maar ook heel belangrijk voor jullie prestatie & vriendschap!
{Het zesde plaats gaat naar… The Witch of Fern island} Het is prachtig spel waar je de rol van de mooi en jong heksje Abril speel, zij vliegt met haar bezem in het begin en het stormt heel erg, ze raakt door de storm bliksem en stort gewond op de strand… je wordt door een vrouw (het president van Fern island) gevonden en meteen naar kliniek gebracht om uit te rusten nadat je gewond door de storm bent geraakt. Daarna krijg je eigen woning van haar, daar mag je wonen van de vrouwelijke president en het spel begint nadat je geslapen hebt. Zo begint je avontuur een mooie jong heksje!
{Het zesde plaats gaat naar… The Witch of Fern island} Het is prachtig spel waar je de rol van de mooi en jong heksje Abril speel, zij vliegt met haar bezem in het begin en het stormt heel erg, ze raakt door de storm bliksem en stort gewond op de strand… je wordt door een vrouw (het president van Fern island) gevonden en meteen naar kliniek gebracht om uit te rusten nadat je gewond door de storm bent geraakt. Daarna krijg je eigen woning van haar, daar mag je wonen van de vrouwelijke president en het spel begint nadat je geslapen hebt. Zo begint je avontuur een mooie jong heksje!Het tuinieren van het spel is makkelijk om te besturen van het zaaien, watergeven en oogsten van je gewassen en bloemen, maar er zijn weinig zaadjes die je kan kopen in zaadjeswinkel… dat is wel jammer, maar maak je geen zorgen. Je kan met die planten fuseren met je magische stoffen vanuit de elementen van vuur, water, grond en wind… bijvoorbeeld als je de wind stof met meloen fuseert, dan krijg je een ballon meloen… op dat manier kan je veel meer gewassen, planten en bloemen krijgen!
Het open wereld is best aardig groot, je kan bijna overal heen. Het tijd van het spel gaat een beetje langzamer dan “Harvest Moon” en “Rune Factory” spellen, deze spel is ook speelbaar op Nintendo Switch en gaat misschien ook kopen op m’n Nintendo Switch. Daarna kan ik het overal spelen… verder over de open wereld heb je meer tijd om over heel open wereld te verkennen, het verkennen van het open wereld is net het spel “Rune Factory” want in deze spel moet je ook tegen de monsters vechten… maar deze monsters zijn best zwaar om tegen de vechten… na het vechten tegen de monsters kun je ook minen voor mineralen en boom hakken voor de stam te kunnen krijgen!{Het vijfde plaats gaat naar… Coral island} Het spel “Coral island” is een prachtig spel om te spelen, grafisch mooier dan het spel “StarDew Valley” omdat het spel een beetje erop lijkt. Maar met deze spel heb je drie wereld gebieden… zoals van mijn, onderwater en bovenwater werelden. Als je het aan mij vraag wat ik de mooiste wereld gebied vindt, m’n antwoord is altijd onderwater wereld, waarom als je me nog een keer vragen… nou ik vindt het crystal clear water altijd juweelprachtig en met het relax muziek maakt het nog mooier!
Het spel draait over jongeman of jongmeisje (hangt af welke personage je kiest), daarna krijg je hele grote tuin (boerderij) om te kunnen runnen en daar moet je gewoon in het spel doen… zo krijg je tools om te kunnen tuinieren, maak je geen zorgen dat je geen verstand hebt van Farming games of speel je het eerste keer… in het begin van alle Farming games wordt je geholpen door een van de NPCs om onderdeknie kan krijgen!
Je moet de wereld waar je woont schoonmaken, vooral onderwater moet je het schoonmaken met het rotzooi opruimen om de zee crystal clear te krijgen… de zeemeermin en haar meervolken zijn dan je dankbaar omdat je hun zee schoongemaakt hebt, het is ook een klein beetje met “GreenPeace” te maken voor de wereld schoonmaken en de wereld schoonhouden. In de mijnen kun je mineralen verzamelen en natuurlijk ook tegen de monsters vechten net zoals andere Farming en Adventure game “StarDew Valley” dus, deze spel is veel grafisch mooier dan de game “StarDew Valley” natuurlijk, let op… deze spel is verslavend en mooi om te spelen en genieten, betreed de island van Coral island en geniet van het mooie avontuur en hou het schoon!
{Het vierde plaats gaat naar… Harvestella} Harvestella is een prachtig spel, het gaat over jongeman of jongmeisje (hangt er af, wat je keuze) dan begint het spel met je personage die in amnesie raakt en verder niks meer weet wat er allemaal is gebeurd, daarna ontmoet je ook een Fairy… je krijgt later nog drie Fairy (want er zijn in totaal vier) en elke Fairy hebben hun eigenkrachten van het seizoen… dus in elk seizoen heb je ze nodig, hun namen en elementen Juno heeft de kracht van vuur, Aeril heeft de kracht van wind, Iris heeft de kracht van water en Shirii heeft de kracht van aarde. Daarmee kunnen ze je helpen met je tuinieren van je woning en activiteiten, aan het eind van het seizoen (maand) heb je ook met virus (soort van corona virus) genaamd Quietus te maken, deze virus veroorzaakt je gewassen te laten drogen en doodgaan, ook is het gevaarlijk voor de mensheid en zo kun je het zien dat het zelfde als Corona virus kan zijn… maar wel gevaarlijker met deze virus ben je niet meer te genezen en kun je doodgaan!
{Het vierde plaats gaat naar… Harvestella} Harvestella is een prachtig spel, het gaat over jongeman of jongmeisje (hangt er af, wat je keuze) dan begint het spel met je personage die in amnesie raakt en verder niks meer weet wat er allemaal is gebeurd, daarna ontmoet je ook een Fairy… je krijgt later nog drie Fairy (want er zijn in totaal vier) en elke Fairy hebben hun eigenkrachten van het seizoen… dus in elk seizoen heb je ze nodig, hun namen en elementen Juno heeft de kracht van vuur, Aeril heeft de kracht van wind, Iris heeft de kracht van water en Shirii heeft de kracht van aarde. Daarmee kunnen ze je helpen met je tuinieren van je woning en activiteiten, aan het eind van het seizoen (maand) heb je ook met virus (soort van corona virus) genaamd Quietus te maken, deze virus veroorzaakt je gewassen te laten drogen en doodgaan, ook is het gevaarlijk voor de mensheid en zo kun je het zien dat het zelfde als Corona virus kan zijn… maar wel gevaarlijker met deze virus ben je niet meer te genezen en kun je doodgaan!Avontuur en gevechten zijn makkelijk, battlesysytem is het zelfde als van het spel genaamd “The legend of Zelda” en je krijgt opdrachten die je moet voltooien… zo moet je wat halen voor de volk (mensen) en leveren en van de monsters krijg je voorwerpen zoals altijd en ander spellen of recepten kun je ook door de dorpen en winkels scoren om te kunnen koken en ander voorwerpen te kunnen bouwen (crafting items) voor meer geld te kunnen maken. Met deze spel heb je in de winkel veel zaadjes die je kan kopen en veel meer dan het spel “The Witch of Fern island” en je kan ze niet fuseren!
{Het bronzen plaats gaat naar… Garden Life, A cozy simulator} Het spel “Garden Life” gaat over een jongeman of jongmeisje (hangt er af welke je kiest) die je personage tuin moet opknappen en opfleuren met bloemen, maar da’s niet alles om alleen maar bloemen te zaaien of poten… je krijgt opdrachten van je klanten die moet voltooien. Dus check altijd je postbus dat je opdracht hebt gekregen en dan moet je bestellingen voltooien, oogst bloemen en maak daarmee boeket als dat de bestelling is natuurlijk…
{Het bronzen plaats gaat naar… Garden Life, A cozy simulator} Het spel “Garden Life” gaat over een jongeman of jongmeisje (hangt er af welke je kiest) die je personage tuin moet opknappen en opfleuren met bloemen, maar da’s niet alles om alleen maar bloemen te zaaien of poten… je krijgt opdrachten van je klanten die moet voltooien. Dus check altijd je postbus dat je opdracht hebt gekregen en dan moet je bestellingen voltooien, oogst bloemen en maak daarmee boeket als dat de bestelling is natuurlijk…Koop decoraties om je tuin mooier te maken, maak mensen jaloers met je mooiste tuin… deze spel ik ook speelbaar op PC via Steam, XBOXOne, XBOX Series X/S, Nintendo Switch en natuurlijk op PlayStation5… misschien koop ik ook eens op m’n Nintendo Switch dan ken ik overal spelen. Koop paar zaadjes van bloemen die je nodig zal hebben voor de bestellingen als je die bloemen niet heb natuurlijk, je krijg ook je eigen kraam (veel later in het spel natuurlijk) dan kun je ze het zelf verkopen van je eigen boeketten.
{Het zilveren plaats gaat naar… Rune Factory 5} deze spel is echt grafisch mooi en prachtig om te spelen, het gaat over jongeman of jongmeisje (het hangt af welke je keuze is natuurlijk) en je gekozen personage raakt z’n/haar geheugen kwijt… weet niet mee wie en hoe ze heten, daar moet je de naam zelf verzinnen of je eigennaam aan je gekozen personage geven, zo begint het spel…
{Het zilveren plaats gaat naar… Rune Factory 5} deze spel is echt grafisch mooi en prachtig om te spelen, het gaat over jongeman of jongmeisje (het hangt af welke je keuze is natuurlijk) en je gekozen personage raakt z’n/haar geheugen kwijt… weet niet mee wie en hoe ze heten, daar moet je de naam zelf verzinnen of je eigennaam aan je gekozen personage geven, zo begint het spel…In het begin van het spel wordt het uitgelegd hoe je moet tuinieren, dus je krijgt voorwerpen waar je kan meewerken voor je klein tuintje die je gekregen heeft. Daarna wordt je begeleid naar de verzoekenbord, waar je verzoeken kan doen en die wordt het ook uitgelegd hoe het te werk gaat. Als je dat allemaal hebt gedaan, kan je naar buiten het poort gaan en daar wacht je hele grote avontuur… ook het gevechten tegen monsters!
Ga op avontuur en vecht tegen de monsters voor meer voorwerpen die je kan verkopen en zo maak je het geld, het is open wereld verkenner en dungeon crawler spel… ik weet het zeker, er zijn een tot twee bazen in elk open werelden en dungeons. Als je de open wereld level behaald hebt krijg je een lucht tuindraakje, daar kun je ook tuinieren en gebouwen voor je gevangen monsters in te plaatsen. Daar met de monsters kun je voeren met het gras of hooi en je kan ze ook laten werken met je tuinieren, voor de mijn en bomen te hakken… zodat je tijd zal hebben voor anders!
{Het gouden plaats gaat naar… Harvest Moon, the wind of Anthos} Het spel is zeer mooi, maar het grafische kleuren en design veel mooier kon het zijn… het is wel kind en familie vriendelijke spel om met je hele familie te kunnen spelen, het gaat over jongeman of jongmeisje (het hangt af welke je keuze is natuurlijk) dan begint het spel vulkaan uitbarsting en Harvest Goddess kijkt bezorgt naar, zij heeft je gekozen personages hulp nodig en ze roept ten hulp om haar wereld te herstellen. Je begint het spel op het eerste dorpje Providence village!
{Het gouden plaats gaat naar… Harvest Moon, the wind of Anthos} Het spel is zeer mooi, maar het grafische kleuren en design veel mooier kon het zijn… het is wel kind en familie vriendelijke spel om met je hele familie te kunnen spelen, het gaat over jongeman of jongmeisje (het hangt af welke je keuze is natuurlijk) dan begint het spel vulkaan uitbarsting en Harvest Goddess kijkt bezorgt naar, zij heeft je gekozen personages hulp nodig en ze roept ten hulp om haar wereld te herstellen. Je begint het spel op het eerste dorpje Providence village!Je begint het spel in je huis en je wordt geholpen door Harvest Sprite Ver, je krijgt ook heel klein tuintje die je mee moet werken… voordat je het zelf kan doen wordt je uitgelegd door Ver hoe het in werking gaat, daarna later krijg je ook dierenhuis waar je dieren in kan plaatsen… zoals de dieren van kippen, koeien, schapen en ander vele dieren voor hun producten te krijgen!
Ga de open wereld, los de stukje stuk voor stuk op… daarna kun je het hele wereld kaart weer zien, maar je kan ook op de open wereld verhuizen voor meer en groter tuin te kunnen krijgen. Met deze spel moet je ook opdrachten voltooien, maar wel zonder verzoekenbord… je moet gewoon met de volks praten om z’n verzoeken te kunnen krijgen en voltooien, de zaadjes krijg je door diverse Harvest Sprite de zaadjes die kan verzamelen en op de kan zaaien, watergeven en natuurlijk oogsten. Je hebt ook de paarse (die van je kan vluchten) van hem krijg je meer of zeldzame zaadjes. Als je kans krijgt met het oogsten van gewassen en bloemen, kan je het zeldzame of speciale gewassen en bloemen!