Vraag

• HKboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Mijn vraag
Ik zou graag willen weten wat voor soort SSD dit is. Om alvast met de deur in huis te vallen, dit is GEEN NVMe SSD zoals je tegenwoordig zou kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHT7R_XfO-nVYtsuyTQ_32ycznc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzOpQlJSgr8vprHny8dFgaM4.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Deze komt uit een Asus Taichi 31, een ultrabook van 2013 toen Windows 8 nog hip was en elke laptop een laptop en tablet tegelijk moest zijn.
Hieronder bijgevoegd is een foto van LINKS een reguliere NVMe SSD, en rechts diegene uit de laptop waar ik assistentie bij nodig heb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJG8biDDZdOgGYhRQMGSchUV4hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpSHVtrru1cf3jvefxZzyMR9.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Soft Google werk, maar kwam er niet helemaal op uit.
- ASUS support gevraagd; deze hebben geen documentatie meer omdat het zo lang geleden is. En mij dus foutief gezegd dat het een NVMe SSD is.

Beste antwoord (via HKboy op 22-05-2026 22:31)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Lijkt me een M2 SATA SSD, geen NVME.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Lijkt me een M2 SATA SSD, geen NVME.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:31

fxs81

Julianadorp

ja klopt, dat is een 6+12 pins M2 SATA drive. Als je die wil gebruiken in een NVMe slot dan zal je een adapterkaart moeten aanschaffen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• HKboy
Top, dank voor het antwoord! Dan hoop ik dat er converters voor bestaan.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dit is geen M.2, maar (het vaak ermee verwarde) iets oudere mSATA. In theorie zou je wel een converter naar M.2 kunnen vinden, op voorwaarde dat je een slot met SATA-ondersteuning gebruikt.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

@dcm360 Dit is zeker geen mSATA maar inderdaad een 6+12pin, weinig voorkomende proprietary M.2 SATA SSD zoals @fxs81 al op het spoor was. Ook te vinden in Macbooks van 15 jaar geleden.

@HKboy Nu je weet wat het is: wat wil je precies bereiken?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Omni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:42:
@dcm360 Dit is zeker geen mSATA maar inderdaad een 6+12pin, weinig voorkomende proprietary M.2 SATA SSD zoals @fxs81 al op het spoor was. Ook te vinden in Macbooks van 15 jaar geleden.
M.2 is het hoe dan ook niet, want dan zouden de contactvlakken net zo groot moeten zijn als op de M.2 ernaast, want dat heeft standaardafmetingen.

• HKboy
Omni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:42:

@HKboy Nu je weet wat het is: wat wil je precies bereiken?
Op z'n minst; data bereiken. Een enclosure voor een "USB Stick" zou leuk zijn

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

HKboy schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:11:
[...]

Op z'n minst; data bereiken. Een enclosure voor een "USB Stick" zou leuk zijn
Dan moet je dus zoiets hebben:

https://www.amazon.nl/Har...-Converter/dp/B00ZUEFL8M/

Of iets van aliexpress voor minder geld met meer geduld.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• HKboy
Omni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:16:
[...]

Dan moet je dus zoiets hebben:

https://www.amazon.nl/Har...-Converter/dp/B00ZUEFL8M/

Of iets van aliexpress voor minder geld met meer geduld.
Dan kom ik er hier wel verder mee uit. Thank! O+
Pagina: 1