Binnenkort ontvang ik een nieuwe auto, deze staat helaas redelijk hoog in de lijst met gestolen voertuigen. Daarvoor heb ik een AirTag en Faraday doos gekocht. Maar omdat diefstallen met name in de nacht plaatsvinden en ik er niet pas na uren achter wil komen dat mijn auto helaas verdwenen is, ben ik gaan kijken naar trackers. Alle trackers die commercieel worden aangeboden komen veelal met abonnement, maar via wat AI vrienden ben ik mogelijk op een redelijk goede optie gekomen.
Mijn idee is om een 4G tracker/gyroscoop in mijn auto te monteren en te koppelen aan Home Assistant waarbij ik melding krijg tussen bepaalde tijden in de nacht bij beweging in mijn auto. Dit door de volgende onderdelen:
Lilygo TTGO T-SIM7600 ESP32 met MPU6050 Acceleratie/gyroscoop
Aftakking 12v met LM2596 converter 12v to 5v (locatie in auto nog onbekend)
Simkaartje met data
Via MQTT wil ik dit koppelen aan Home Assistant. Het idee is dat ik dus direct een melding krijg van beweging/rommelen in mijn auto in de nacht in plaats van alleen een tracker na diefstal.
Iemand al een soortgelijk iets bedacht/gebouwd/gezien?
Mijn idee is om een 4G tracker/gyroscoop in mijn auto te monteren en te koppelen aan Home Assistant waarbij ik melding krijg tussen bepaalde tijden in de nacht bij beweging in mijn auto. Dit door de volgende onderdelen:
Lilygo TTGO T-SIM7600 ESP32 met MPU6050 Acceleratie/gyroscoop
Aftakking 12v met LM2596 converter 12v to 5v (locatie in auto nog onbekend)
Simkaartje met data
Via MQTT wil ik dit koppelen aan Home Assistant. Het idee is dat ik dus direct een melding krijg van beweging/rommelen in mijn auto in de nacht in plaats van alleen een tracker na diefstal.
Iemand al een soortgelijk iets bedacht/gebouwd/gezien?