Beste klussers,
Graag jullie advies over een kabel met onbekende functie die door de kruipruimte loopt en door lijkt te lopen naar de buren.
Wij (klusgroentjes, maar met deze markt moest je wat) hebben sinds kort een tussenwoning uit de jaren 60 waar het een en ander aan moet gebeuren. Zo willen we de begane grond vloer renoveren, maar in een deel gestorte betonvloer hal en keuken zit 5x asbesthoudende mantelbuis waardoor kabels/leidingen in de kruipruimte onder de woonkamer uitkomen.
Er is een sanering van asbestbuizen en ventilatiekanalen gepland over 2 weken. Ik zou graag alle asbesthoudende buizen willen laten weghalen.
Dan moeten we echter deze bekabeling doornemen (althans dat neem ik aan).
Met gegoogel kom ik uit op mogelijk oude telefonie kabel ? of toch wat anders?
Kan ik deze ongestraft doorhalen?
:strip_exif()/f/image/BG8icBySLNx73sDQPOCwAihw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oDZY7G7tnEad3owEHqK4i7ik.jpg?f=fotoalbum_large)
(Er ligt wel al overal glasvezel in de voortuin in de straat en ons huis is als enige nog niet aangesloten op die kabel in ons rijtje)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Graag jullie advies over een kabel met onbekende functie die door de kruipruimte loopt en door lijkt te lopen naar de buren.
Wij (klusgroentjes, maar met deze markt moest je wat) hebben sinds kort een tussenwoning uit de jaren 60 waar het een en ander aan moet gebeuren. Zo willen we de begane grond vloer renoveren, maar in een deel gestorte betonvloer hal en keuken zit 5x asbesthoudende mantelbuis waardoor kabels/leidingen in de kruipruimte onder de woonkamer uitkomen.
Er is een sanering van asbestbuizen en ventilatiekanalen gepland over 2 weken. Ik zou graag alle asbesthoudende buizen willen laten weghalen.
Dan moeten we echter deze bekabeling doornemen (althans dat neem ik aan).
Met gegoogel kom ik uit op mogelijk oude telefonie kabel ? of toch wat anders?
Kan ik deze ongestraft doorhalen?
:strip_exif()/f/image/BG8icBySLNx73sDQPOCwAihw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oDZY7G7tnEad3owEHqK4i7ik.jpg?f=fotoalbum_large)
(Er ligt wel al overal glasvezel in de voortuin in de straat en ons huis is als enige nog niet aangesloten op die kabel in ons rijtje)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
:strip_exif()/f/image/SHVkvjKforyp9IGMA45nATTd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l6Aoqs9pWYKVFCEjupDNFrjQ.jpg?f=fotoalbum_large)