Foutje in MO-tags?

Pagina: 1
Acties:

  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Topicstarter
Hola,

Het viel me laatst al op, maar nu weer (en terecht door @Wilhelmus aangekaart in zijn post):

ajaxalex in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"
Wilhelmus in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"


Soms doen de MO-tags het wel, in de bovenstaande twee voorbeelden in ieder geval niet.

Ook even testen zonder het topic daar te vervuilen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Is dit een bugje? Of (afhankelijk van wat hierboven wel of niet werkt), is de mo-tag eruit gesloopt?
Het kan ook nog afhanken wellicht van de WYSIWYG-editor, ik gebruik zelf de broncode-methode om mijn posts te schrijven.

Mijn reviews al gezien?


  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Topicstarter
Zo te zien werkt het hierboven allemaal

[mo]Nu vanuit de visuele, maar met het zelf uitschrijven van de tags[/]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik test dit in ieder geval met Firefox, laatste versie, vanaf Windows, geheel up to date.
Bij mij werkt het, maar bovengenoemde twee posts had ik verwacht dat het gewoon onder members only zou staan.

Mijn reviews al gezien?


  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die mensen hebben de WYSIWYG-editor gebruikt. Om tags te gebruiken moet je de 'broncode' editor gebruiken.

Koop al mijn ads!


  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Koop al mijn ads!


  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Topicstarter
Ik zou bijna denken dat het vanuit de visuele editor dus wellicht fout gaat als een gebruiker handmatig dan alsnog mo-tags gebruikt.

@Wilhelmus en @ajaxalex , hoe hebben jullie je post in het kortingscode-topic gemaakt?

Mijn reviews al gezien?


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan ook zien dat bij die posts waar het niet werkt er een backslash voor de tag staat (via “bekijk”). Dat zijn dus inderdaad tags die getypt zijn in visuele modus en die worden dan dus niet opgepakt als tag, maar ge-escaped en gewoon plain-text opgenomen in de reactie..

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2026 17:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • Wilhelmus
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 02:41
PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:22:
Ik zou bijna denken dat het vanuit de visuele editor dus wellicht fout gaat als een gebruiker handmatig dan alsnog mo-tags gebruikt.

@Wilhelmus en @ajaxalex , hoe hebben jullie je post in het kortingscode-topic gemaakt?
Gewoon een quick reply gedaan

  • Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wilhelmus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:50:
[...]

Gewoon een quick reply gedaan
En in welke modus daar? Visueel of broncode?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord


  • Wilhelmus
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 02:41
Yorinn schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:51:
[...]

En in welke modus daar? Visueel of broncode?
Visueel. En dat is precies waar het misgaat zie ik nu. Als ik broncode doe vertaalt hij hetgeen wat ik heb getikt met een 2 extra '/'

Hij doet het nu gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilhelmus op 21-05-2026 17:53 ]


  • Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb in ieder geval de topicwaarschuwing van het betreffende topic een kleine update gegeven, zodat het hopelijk minder voorkomt

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord


  • PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

Topicstarter
Thanks @Yorinn. Dan denk ik dat dit niet kwalificeert als een bugje, omdat de visuele editor werkt zoals verwacht, dus denk dat dit topic op slot kan.


Edit, overigens is in de visuele editor ook "Members only" te selecteren, als je 'Normale tekst' selecteert en aanpast.

[ Voor 29% gewijzigd door PeacekeeperNL op 21-05-2026 18:27 ]

Mijn reviews al gezien?


  • Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.


  • Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Commandline FTW


  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[small]Vanuit de WYSIWYG (visuele) Editor werken UBB codes helemaal niet, zo te zien.....[/] ??

:9

Bovenstaande regel wordt bij omschakelen voor een 'edit' voorafgegaan door een '\' (BackSlash).

Kan het kloppen dat ik in m'n profiel instellingen nergens aan kan geven dat ik een voorkeur heb voor een permanente instelling aangaande 'broncode' en dat deze 'voorkeur' in een sessiecookie opgenomen is?

[ Voor 74% gewijzigd door Will_M op 22-05-2026 18:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Will_M schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:37:
[small]Vanuit de WYSIWYG (visuele) Editor werken UBB codes helemaal niet, zo te zien.....[/] ??

:9

Bovenstaande regel wordt bij omschakelen voor een 'edit' voorafgegaan door een '\' (BackSlash).
Het typen van broncode tags in de wysiwyg editor is natuurlijk vragen om problemen, daar is het helemaal niet voor bedacht.
Kan het kloppen dat ik in m'n profiel instellingen nergens aan kan geven dat ik een voorkeur heb voor een permanente instelling aangaande 'broncode' en dat dit in een sessiecookie opgenomen is?
De 'voorkeur' is wat je rechtsonder de editor aanklikt. Is de knop groen, dan is dat wat je hebt gekozen als editor. Geen idee of dit in je sessie/profiel staat of dat dit in de browser zelf wordt bijgehouden en per apparaat dus kan verschillen.

Commandline FTW


  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:49:
[...]

Het typen van broncode tags in de wysiwyg editor is natuurlijk vragen om problemen, daar is het helemaal niet voor bedacht.


[...]

De 'voorkeur' is wat je rechtsonder de editor aanklikt. Is de knop groen, dan is dat wat je hebt gekozen als editor. Geen idee of dit in je sessie/profiel staat of dat dit in de browser zelf wordt bijgehouden en per apparaat dus kan verschillen.
@crisp Enlighten Us... PLEASE! >:) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Will_M schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:51:
[...]


@crisp Enlighten Us... PLEASE! >:) :9
Die voorkeur wordt opgeslagen in je profiel :)

Intentionally left blank


  • ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:02

ViezeVis

Sample Text

[mo]dit is wel verwarrend in de nieuwe editor[/mo]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@crisp zomaar een gek idee, maar zou het heel ingewikkeld zijn om iets van een "het lijkt er op dat je RML code probeert te typen in de visuele editor" waarschuwing in te bouwen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:56:
@crisp zomaar een gek idee, maar zou het heel ingewikkeld zijn om iets van een "het lijkt er op dat je RML code probeert te typen in de visuele editor" waarschuwing in te bouwen?
Het probleem met dat soort waarschuwingen is dat het ook false positives genereert, en dan vooral irritant wordt gevonden... Het is natuurlijk vooral een kwestie van gewenning (en je post teruglezen na plaatsen), dus hopelijk neemt het aantal van dit soort foutjes ook wel af over tijd.

Intentionally left blank


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

crisp schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Het probleem met dat soort waarschuwingen is dat het ook false positives genereert, en dan vooral irritant wordt gevonden... Het is natuurlijk vooral een kwestie van gewenning (en je post teruglezen na plaatsen), dus hopelijk neemt het aantal van dit soort foutjes ook wel af over tijd.
Eens, zoals gezegd: zomaar een gek idee. Kan me heel goed voorstellen dat het niet de moeite waard is en/of er teveel haken en ogen aan zitten om het goed te doen :)

Dank voor je snelle reactie d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 01-06-2026 14:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@crisp, is Hero of Time in "Foutje in MO-tags?" ergens op de radar? In vergelijking met quotes lijkt er niet uit een mo-blok te geraken zonder met de muis de opmaakknop te moeten gebruiken.

Commandline FTW


  • crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:28:
***members only***


***members only***


***members only***


***members only***
Ik kan dat niet reproduceren, bij mij werkt het gewoon hetzelfde als bij quotes...

Intentionally left blank


  • Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ok, er moet dan iets verandert zijn, want eerder wilde dat toch echt niet. En als je de broncode bekijkt van m'n post daar, zie je niet eens een spatie er tussen. Ik gebruik de visuele editor eigenlijk nooit, alleen om iets te testen zoals nu. En de MO-tag gebruik ik al helemaal zelden.

Commandline FTW

Pagina: 1