Goedendag,
Een probleem dat zich nu 2026 nog steeds voordoet zelfs op glasvezel met 4GB.
Ik heb in de GUI van deV14 geconstateerd dat er packetloss is en dat hij opnieuw blijft starten.
Dit werd getriggerd door onderzoek toen de medewerker zei dat ik steeds de modem opnieuw zou starten.
Ik vroeg hoe laat dan en het antwoord was bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend, niet aannemelijk in de meeste gevallen.
Dat zou ik ook niet doen en ten tweede gaf de modem aan een week aan te staan.
Uiteindelijk hebben de hikjes en het stoppen van streaming zich vertaald in fouten en packetloss op de WAN verbinding. Nu met een andere adapter ben ik al bijna twee dagen probleemloos online. Eens kijken of dit zo blijft.
Hieronder de verbinding na het vervangen van de adapter.
Hieronder de packetloss op de verbinding voor het vervangen van de adapter.
Af en toe maar zeker waarneembaar.
/f/image/zbemyQCbN3if4QCTcMWHEprv.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de zichtbare herstart van de verbinding en niet van de modem
/f/image/DIKgIX6NvhyVDKb6RPMPZKU0.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de huidige stand van zaken.
Ik hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen om het probleem bij KPN neer te leggen en op te lossen.
Een probleem dat zich nu 2026 nog steeds voordoet zelfs op glasvezel met 4GB.
Ik heb in de GUI van deV14 geconstateerd dat er packetloss is en dat hij opnieuw blijft starten.
Dit werd getriggerd door onderzoek toen de medewerker zei dat ik steeds de modem opnieuw zou starten.
Ik vroeg hoe laat dan en het antwoord was bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend, niet aannemelijk in de meeste gevallen.
Dat zou ik ook niet doen en ten tweede gaf de modem aan een week aan te staan.
Uiteindelijk hebben de hikjes en het stoppen van streaming zich vertaald in fouten en packetloss op de WAN verbinding. Nu met een andere adapter ben ik al bijna twee dagen probleemloos online. Eens kijken of dit zo blijft.
Hieronder de verbinding na het vervangen van de adapter.
Hieronder de packetloss op de verbinding voor het vervangen van de adapter.
Af en toe maar zeker waarneembaar.
/f/image/zbemyQCbN3if4QCTcMWHEprv.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de zichtbare herstart van de verbinding en niet van de modem
/f/image/DIKgIX6NvhyVDKb6RPMPZKU0.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder de huidige stand van zaken.
Ik hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen om het probleem bij KPN neer te leggen en op te lossen.
/f/image/itiVrpfNNmMYuj49bgPjDldI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oAITY3DjYxg98X45tm1HGgn7.png?f=fotoalbum_large)