Vraag

• Kenzatiko
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-05 22:35
Ik ga binnenkort verhuizen naar een adres in het buitengebied waar alleen Delta glasvezel internet beschikbaar is. Ik vroeg me af of ik via mijn Apple TV 4K kastje ook TV kan kijken? Op hun site zie ik verwijzigingen naar een Delta TV-App maar volgens mij is dat alleen tablet en foon. De huidige bewoners beweren TV te kijken via hun Apple TV, maar wellicht vergissen ze zich en gaat dat via een TV-kastje van Delta?

P.S. Op deze pagina hebben ze het over "Een Smart TV met een ondersteuning voor [...] Apple TV.". Maar heeft elke TV met HDMI niet ondersteuning voor Apple TV?! Ik snap het niet.

Zijn er Tweakers die bij Delta zitten en TV kijken via hun Apple TV?

[ Voor 24% gewijzigd door Kenzatiko op 20-05-2026 21:10 ]

Beste antwoord (via Kenzatiko op 21-05-2026 21:47)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In de app store staat dat tvOS13 of nieuwer vereist is voor Delta TV. Ik vermoed dat je met een bot gesproken hebt (?), want dit zijn vragen die de menselijke support direct correct zou moeten kunnen beantwoorden.

Daarnaast zijn internet en televisie niet direct gekoppeld aan elkaar.

In principe zou je via iedere tv provider die tv in het buitenland ondersteunt via een app tv moeten kunnen kijken. Je zou dus ook tv kunnen kijken via de Canal+ app bijvoorbeeld! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In de App Store staat vermeld dat er idd een app is voor de Apple TV.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• Kenzatiko
Zojuist gechat met de helpdesk van Delta. Die gaven dit antwoord:

Ik: kan ik TV kijken via een "Apple TV 4K", of heb ik perse een TV-kastje van Delta nodig? Ik krijg ik dan ook 4K beeldkwaliteit?

Delta: Voor het abonnement heb je de TV-ontvanger van Delta nodig. Wat betreft de kwaliteit moet je weten dat de kwaliteit van de uitzendingen niet in 4K is, maar 4K kwaliteit wordt wel ondersteund, omdat je sommige sporten van Ziggo in 4k kwaliteit kunt bekijken.

Ik: ok. Er is dus geen app voor een Apple TV?

Delta: Nee, er is momenteel geen ondersteuning voor Apple TV.

Verwarrend gezien de link van @Foxl naar een app in de AppStore?! Misschien is deze helpdesk medewerker niet goed geinformeerd?

The proof of the pudding is in the eating. Zijn er Tweakers die bij Delta zitten en via hun Apple TV kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzatiko op 20-05-2026 22:04 ]

• GuusReijnders
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ik heb Delta Fiber en gebruik de Delta App op een Apple TV (4k) kastje. Deze app is te downloaden op de Apple TV. Dit gebruik ik op slaapkamer.

Beneden gebruik ik de ontvangen van Delta, met afstandsbediening iets makkelijker te bedienen (zender selecteren).

Acties:
  • Beste antwoord

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In de app store staat dat tvOS13 of nieuwer vereist is voor Delta TV. Ik vermoed dat je met een bot gesproken hebt (?), want dit zijn vragen die de menselijke support direct correct zou moeten kunnen beantwoorden.

Daarnaast zijn internet en televisie niet direct gekoppeld aan elkaar.

In principe zou je via iedere tv provider die tv in het buitenland ondersteunt via een app tv moeten kunnen kijken. Je zou dus ook tv kunnen kijken via de Canal+ app bijvoorbeeld! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Kenzatiko
Bedankt Guus en Michael voor de bevestiging dat Apple TV gewoon werkt. Vreemd dat de helpdesk mij verkeerd informeerde. Mss was het inderdaad een robot?

Een collega raadde me aan om geen TV abonnement te nemen, maar een abonnement bij NLZiet. Dat is goedkoper en net zoveel zenders. Misschien is dat ook nog wel een optie...

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Kenzatiko Misschien hebben de huidige bewoners dat ook, in dat geval hebben ze nog gelijk ook: ze kijken TV via de AppleTV. Wij doen dat net zo, en gaan dat in ons volgende woning ook exact weer zo doen. bevalt prima en wanneer je overstapt naar een andere provider hoef je daar geen rekening mee te houden. Wel zo makkelijk. (net als e-mail wat je niet via je provider laat doen)
Pagina: 1