Ik wil een negatieve feedback score geven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views

Vraag

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Mijn vraag

Als een mede tweaker mij benaderd voor een product wat ik te koop heb en zelfs al vraagt of ik het naar belgië wil opsturen. Ik die snel beantwoord maar geen reactie meer ontvangen, ook niet na een reminder dat het beleefd is ook als hij geen interesse meer heeft iets te laten horen. Ook daar krijg ik na meerdere dagen geen reactie op. Mag ik dan een negatieve feedback score op communicate geven?
Ik ben dit namelijk niet gewend op T.net bij v&a.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Alle reacties

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-05 08:07
Jazeker, dit is gebruikelijk. Een revenge-negatieve-beoordeling van de tegenpartij is dan niet toegestaan en wordt door mods/admins verwijderd (tenzij het een terechte negatieve beoordeling betreft).

[ Voor 74% gewijzigd door grasmanek94 op 21-05-2026 08:28 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Centropy dat is geen enkel probleem, mits het na 72 uur is, zie ook de voorwaarden daarover: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
  1. Een ervaring en/of beoordeling:
    1. moet naar waarheid worden gedaan;
    2. moet betrekking hebben op de betreffende adverteerder;
    3. moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
    4. mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de adverteerder te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
    5. mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
    6. mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
Centropy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:12:
Mijn vraag

Als een mede tweaker mij benaderd voor een product wat ik te koop heb en zelfs al vraagt of ik het naar belgië wil opsturen. Ik die snel beantwoord maar geen reactie meer ontvangen, ook niet na een reminder dat het beleefd is ook als hij geen interesse meer heeft iets te laten horen. Ook daar krijg ik na meerdere dagen geen reactie op. Mag ik dan een negatieve feedback score op communicate geven?
Ik ben dit namelijk niet gewend op T.net bij v&a.
Even andere invalshoek: Je weet niet wat er speelt in andermans leven.
Kan best zo zijn dat er iets is voorgevallen waardoor de persoon in kwestie even geen oog heeft voor Tweakers.net
Niet iedereen leeft op Tweakers zoals wij dat doen.. en hoe irritant ik het ook vind en hoe erg ik het ook met je eens ben.. probeer niet te snel oordelen en een negatieve reactie uit te delen.

*sowieso

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DonJunior schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:42:
[...]

Even andere invalshoek: Je weet niet wat er speelt in andermans leven.
Kan best zo zijn dat er iets is voorgevallen waardoor de persoon in kwestie even geen oog heeft voor Tweakers.net
Niet iedereen leeft op Tweakers zoals wij dat doen.. en hoe irritant ik het ook vind en hoe erg ik het ook met je eens ben.. probeer niet te snel oordelen en een negatieve reactie uit te delen.
Dus moeten 'wij' maar eeuwig wachten? :? Daarom is de 72 uur regel er, lijkt me. ;)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:36
CH4OS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Dus moeten 'wij' maar eeuwig wachten? :? Daarom is de 72 uur regel er, lijkt me. ;)
Tja je kan een mail sturen en als daar geen reactie op komt door naar de volgende lijkt me

Irritant zeker maar ook niet iets waar je wakker van moet liggen :+

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:48

Fanta

FordPerformance™️

CH4OS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Het is niet alsof degene die de negatieve beoordeling wilde schrijven niet verder kon met zijn leven. Er zou sowieso geen deal meer komen, dus welk antwoord er ook zou komen, dit zou geen invloed hebben gehad op de uitkomst. Om dan puur uit principe een negatieve beoordeling achter te laten vind ik evenmin Tweakers-waardig.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Zijn reactie en mijn antwoord is 17 mei, mijn follow up is 19 mei. nog steeds geen reactie. Ik ben ter allertijde netjes gebleven.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Fanta schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Het is niet alsof degene die de negatieve beoordeling wilde schrijven niet verder kon met zijn leven. Er zou sowieso geen deal meer komen, dus welk antwoord er ook zou komen, dit zou geen invloed hebben gehad op de uitkomst. Om dan puur uit principe een negatieve beoordeling achter te laten vind ik evenmin Tweakers-waardig.
Het is om andere tweakers een aantekening te geven van het doen en laten van deze persoon. Het fundament van het ratingsysteem van v&a vind ik

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Centropy schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:19:
[...]

Het is om andere tweakers een aantekening te geven van het doen en laten van deze persoon. Het fundament van het ratingsysteem van v&a vind ik
Mee eens. Bij een beoordelingssysteem horen positieve en negatieve beoordelingen.. Mocht de tegenpartij nou een valide reden hebben over enkele dagen kun je altijd nog besluiten om deze weg te halen uit beleefdheid (ergste geval bijvoorbeeld een sterfgeval binnen de familie of noem maar op).

Zucht...

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
(jarig!)
@Centropy Ik vind het zelf wat flauw als ik eerlijk ben. Mocht je de deal nu volledig rond gemaakt hebben en alleen de laatste stap, de betaling, blijft opeens uit dan vind ik het een ander verhaal.

Maar alleen een negatieve review omdat iemand een berichtje stuurde met een vraag, nee zou ik zelf niet doen.

Maar goed blijkbaar mag het volgens het beleid d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 21-05-2026 09:45 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:35

Clush

Do as I say...

Beleid heeft het wel enkel over de adverteerder, en niet over de potentiele koper.

Vind dit ook wel ver gaan. Iemand stelt een simpele vraag over een advertentie, voor zover ik het lees is er geen bod gedaan of gevraagd om het item te reserveren oid.

Ik zie niet echt wat de vraagsteller heeft gedaan om een negatiever feedback te verdienen.

... not as I do.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Persoon vroeg of het item nog beschikbaar was en of ik het naar België wou versturen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Daar zou ik persoonlijk nooit een negatieve feedback voor geven. Je ondervind geen schade van zijn berichtje, er is geen andere deal aan je voorbij gegaan (vermoed ik), je was niet in het laatste stadium waarbij enkel de betaling nog moest binnenkomen. Je maakt jezelf enkel druk omdat er geen antwoord komt. Misschien komt het antwoord later nog en is je item alsnog verkocht of misschien komt er straks iemand anders langs die ook interesse heeft en heeft de eerste reageerder pech.
Als je je hier al aan ergert blijf dan zeker weg van Marktplaats en Facebook market :P

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:45
Als TS gewoon netjes feitelijk een recensie geeft met hoe en wat er is gebeurt. Dan kunnen mede tweakers toch zelf heel goed een waarde oordeel er aan hangen net zoals hier in dit topic gebeurt?

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:24

John Doos

ClaudZaque

Ik verhandel behoorlijk wat op V&A en hanteer voor mezelf altijd, >48uur geen reactie, geen serieuze interesse.

Je kan er een review achteraan doen na 72uur, maar vraag jezelf vooral af of het je waard is er meer energie in te steken.

Vuistregel voor mijzelf = Geen akkoord = Geen transactie = Geen beoordeling.

Nee

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Hoe veel moeite is het voor een persoon om te reageren: “sorry, geen interesse meer”

Meer hoef je mijn inziens ook niet te zeggen, gaat een ander niks aan. Maar op z’n minst een teken van leven geven vind ik een sociale plicht. Asociale types hoeven wat mij betreft ook niet op V&A actief te zijn en mogen best gestraft worden met een negatieve review.

Acties hebben consequenties. Bijzondere gevallen zoals eerder genoemd buiten beschouwing gelaten, maar daar kom je snel genoeg achter.

Hoewel ik het nog steeds bijzonder vindt dat je met bepaalde figuren 0 contact meer kan krijgen na diverse pogingen, je dropt die review en dan reageren ze direct “ja maar moeilijke omstandigheden” Reageer dan gewoon op de berichtjes. Nogmaals: uitleg is niet nodig.

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 17:17
Centropy schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:54:
Persoon vroeg of het item nog beschikbaar was en of ik het naar België wou versturen.
Als iemand een vraag stelt is deze nog niet gelijk een potentiële koper.

Ik ben het eens met Nopheros.
Als je nou al een deal had gehad, ver in de onderhandelingen zat, afspraken had gemaakt, dan zou ik je gelijk geven.

Als ik een winkel inloop en vraag aan een medewerker "Hebben jullie product x? En hoeveel kost ie?" Dan moet ik bij verlaten van de winkel wel netjes laten weten dat ik het product niet wil? Nee. Vraag ik of ze het product voor mij apart willen leggen, dan zou het wel netjes zijn.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
(jarig!)
jazzozo schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:48:
Hoe veel moeite is het voor een persoon om te reageren: “sorry, geen interesse meer”

Meer hoef je mijn inziens ook niet te zeggen, gaat een ander niks aan. Maar op z’n minst een teken van leven geven vind ik een sociale plicht. Asociale types hoeven wat mij betreft ook niet op V&A actief te zijn en mogen best gestraft worden met een negatieve review.

Acties hebben consequenties. Bijzondere gevallen zoals eerder genoemd buiten beschouwing gelaten, maar daar kom je snel genoeg achter.

Hoewel ik het nog steeds bijzonder vindt dat je met bepaalde figuren 0 contact meer kan krijgen na diverse pogingen, je dropt die review en dan reageren ze direct “ja maar moeilijke omstandigheden” Reageer dan gewoon op de berichtjes. Nogmaals: uitleg is niet nodig.
Jij weet z'n situatie toch helemaal niet? Misschien ligt z'n moeder wel in het ziekenhuis, hoezo sociale plicht?

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Nopheros schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:52:
[...]

Jij weet z'n situatie toch helemaal niet? Misschien ligt z'n moeder wel in het ziekenhuis, hoezo sociale plicht?
Ik bedoel in de zin van: je hebt geen tijd om te reageren op berichtjes, maar wel om direct te reageren na ontvangst negatieve review. Wat boeit jou die review als je moeder in het ziekenhuis ligt?

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 15:22
Waar is de tijd gebleven dat mensen een beetje lief en tolerant waren.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Oké ik erger mij eraan juist omdat de sfeer op v&a hier altijd top is. Na al jullie verschillende meningen te hebben gelezen kies ik er voor geen feedback te geven. Let it pass and don't think about it anymore.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie uitgebreide zienswijze!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Prima conclusie en discussie lijkt me, aangezien de conclusie is gevormd, zal ik dit topic op slot doen. @Centropy mocht je nog wat willen toevoegen of hem willen heropenen, stuur dan gerust een DM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.