Header niet evengroot bij Forum en Frontpage

Pagina: 1
Acties:

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-05 10:25
De rode balk bovenaan is niet even groot op het forum en de fontpage met mijn instellingen (zie onder)

Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
1: https://imgur.com/a/wTjU0lg
2: https://imgur.com/a/U8fq2yz
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Ga naar:
1: https://gathering.tweakers.net/
2: https://tweakers.net/
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Geen verschil in grootte waarnemen in de tweakers header waar [nieuws][reviews][best buy guides] etc staat
Indien relevant, voeg een screenshot toe
Zie boven
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Brave op Windows 11, 27" 1440p met 125% zoom.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie helemaal rechts in de adresbalk een loepje staan. Zo te zien ben je dus in/uitgezoomd op beide pagina's. Want ik zie bij mijzelf geen verschil. Ga dus eerst even goed na of je wel op 100% zoom staat en niet dat je browser handig denkt te zijn en per site/domein de zoom te onthouden.

Commandline FTW

• TV_NERD
Hero of Time schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:57:
Ik zie helemaal rechts in de adresbalk een loepje staan. Zo te zien ben je dus in/uitgezoomd op beide pagina's. Want ik zie bij mijzelf geen verschil. Ga dus eerst even goed na of je wel op 100% zoom staat en niet dat je browser handig denkt te zijn en per site/domein de zoom te onthouden.
Klopt, dat staat letterlijk in mijn post ;) Beide zijn op 125% zoom. Dat is geen gekke instelling voor een 1440p 27" scherm. En beide zoomlevels zijn gelijk op dezelfde browser op hetzelfde scherm. Verder heb ik niet gekeken hoe het zich op 100% gedraagt.
edit:
Edit: Toch even gekeken, bij 100% zoom is het ook verschillend.

[ Voor 18% gewijzigd door TV_NERD op 20-05-2026 20:26 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, zelfs als ik een private sessie doe om eventuele custom css in mijn profiel uit te sluiten kan ik het nog steeds niet reproduceren. Heb jij niet nog ergens iets van css?

Ga sowieso eerst naar 100%, want je kan niet van de ontwikkelaars verwachten om voor elk zoom niveau rekening te houden. Zeker als er verschillende zoom opties zijn, zoals alleen text zoom.

Persoonlijk vind ik 150% zoom op 1440p met een 27" scherm wel ongebruikelijk. Op m'n werk heb ik 2x 27" met 4k, 100% schaal van het OS en zoom ik sites ook niet in. Thuis is m'n 27" 1440p scherm ook niet ingezoomd met sites en is op ruim een meter afstand ook nog te lezen met Tweakers. Daar helpt overigens het nieuwe font size (dat nu nog in beta is hier) wel bij.

Commandline FTW

• TV_NERD
Hero of Time schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:29:
Nou, zelfs als ik een private sessie doe om eventuele custom css in mijn profiel uit te sluiten kan ik het nog steeds niet reproduceren. Heb jij niet nog ergens iets van css?

Ga sowieso eerst naar 100%, want je kan niet van de ontwikkelaars verwachten om voor elk zoom niveau rekening te houden. Zeker als er verschillende zoom opties zijn, zoals alleen text zoom.

Persoonlijk vind ik 150% zoom op 1440p met een 27" scherm wel ongebruikelijk. Op m'n werk heb ik 2x 27" met 4k, 100% schaal van het OS en zoom ik sites ook niet in. Thuis is m'n 27" 1440p scherm ook niet ingezoomd met sites en is op ruim een meter afstand ook nog te lezen met Tweakers. Daar helpt overigens het nieuwe font size (dat nu nog in beta is hier) wel bij.
Lees je wel? Ik gebruik 125% zoom en mijn laatste voorbeeld is 100% zoom :) Jij hebt het over 150% en custom CSS, daar doe ik beide niet aan.

Als ik Tweakers lees hang ik achterover in mijn stoel en zit ik daardoor minstens 150cm van mijn scherm, zoveel mensen zoveel wensen. Daar moet een website anno 2026 gewoon mee om kunnen gaan toch?

[ Voor 9% gewijzigd door TV_NERD op 20-05-2026 22:10 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, maar jij leest ook niet. Je kan niet van ontwikkelaars gaan verwachten dat ze voor elk zoom niveau de site op en top maken. En ik kan het met 100% niet reproduceren zoals jij dat blijkbaar wel kan.

Ga eens met de dev tools kijken wat het font size is. En test eens met een private venster om eventuele beta opties uit te sluiten.

Commandline FTW

• Mailootje
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-05 13:49
Grappig genoeg zijn de headers bij mij op 100%, 125%, 150% en 200% zoom precies hetzelfde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan dit ook niet reproduceren, en zou ook niet weten wat aan onze kant dit zou veroorzaken.

Intentionally left blank

Pagina: 1