New line voor/na code tag genegeerd

Pagina: 1
Acties:

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Een witregel na of voor een code tag leidt niet meer tot een witregel. Tekst wordt nu altijd tegen de code-box aan geplet. Dit was in het verleden niet zo en maakt het ook lastig om nutte alinea's te maken rondom code.

Zie bijvoorbeeld: Septillion in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Daar zou inderdaad wat marge omheen moeten. Ik zal morgen even kijken waar die gebleven is...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En gefixed :)

Intentionally left blank

• Septillion

Septillion

Topicstarter
Maar vroeger was het op basis van wel/geen witregel voor/na de tags. Dat is nu helaas niet meer het geval en is er nu altijd marge. Beter dan geen marge maar de keuze was nog fijner.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Whitespace-trimming en padding is altijd een lastig ding geweest in RML parsing. Met de wysiwyg-editor die conversie naar en van RML doet hebben we dat nog wat meer genormaliseerd. Dat geeft je inderdaad minder controle over margins voor en na bepaalde blokken, maar het maakt het wel consistenter.

Intentionally left blank

• Septillion

Septillion

Topicstarter
Ah, jammer :|

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Extra whitespace kan altijd nog met [br] ;)

Intentionally left blank

• Septillion

Septillion

Topicstarter
Ja, maar minder dus helaas niet. De "Bijvoorbeeld:" in mijn voorbeeld ziet er naar mijn idee nu wat eigenaardig uit.

Maar goed, liever extra white space als default dan geen whitespace, dat ziet er nog raarder uit.
Pagina: 1