Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk exact zoals de titel al zegt. Ik ben de laatste tijd aan het gamen op de Legion GO S en wat uitgekeken op de PS5. Helemaal als ik kijk naar een game als Arc Raiders hoeveel mooier het er uitziet op de PC. Echter vind ik de prijzen van Geforce Now wat aan de hoge kant.
Ik had dus bedacht om een Steam Machine te kopen, maar dat duurt ontzettend lang voor het uitkomt. Het weer eens bouwen van een PC kriebelt ook, de laatste keer dat ik dat heb gedaan is toch wel 13/14 jaar geleden. Wat is er ontzettend veel veranderd trouwens!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen 1000 en 1500e.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Steam Controller! Wat een fijn ding...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet meer...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet in de woonkamer komen, op de plek waar nu de PS5 staat. Esthetisch is dat natuurlijk een ding met vrouwlief..
Ga je overklokken?
Is dat nogsteeds een ding?
Wat verwacht je van ons?
Mwa; gezien het feit dat ik er 0,0 verstand meer van heb, ik wel tools als AI/Reddit/Tweakers gebruik heb ik toch best twijfels of ik op het goede pad zit. Ik speel de games bijvoorbeeld op een 4k OLED tv. De Steam Machine is minder krachtig dan mijn set-up denk ik. Maar toch beloven zijn AAA games op 4K te kunnen spelen. Hoe kan dat? Als ik SteamOS installeer dan heb ik toch eigenlijk ook een "Steam Machine"?
En voor anderen die met dit idee spelen, kaap ook vooral het topic! Gezellig!
Eigenlijk exact zoals de titel al zegt. Ik ben de laatste tijd aan het gamen op de Legion GO S en wat uitgekeken op de PS5. Helemaal als ik kijk naar een game als Arc Raiders hoeveel mooier het er uitziet op de PC. Echter vind ik de prijzen van Geforce Now wat aan de hoge kant.
Ik had dus bedacht om een Steam Machine te kopen, maar dat duurt ontzettend lang voor het uitkomt. Het weer eens bouwen van een PC kriebelt ook, de laatste keer dat ik dat heb gedaan is toch wel 13/14 jaar geleden. Wat is er ontzettend veel veranderd trouwens!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen 1000 en 1500e.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Steam Controller! Wat een fijn ding...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 100,03 | € 100,03 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 93,05 | € 93,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G | € 410,- | € 410,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 81,66 | € 81,66 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.305,59 | ||
Niet meer...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet in de woonkamer komen, op de plek waar nu de PS5 staat. Esthetisch is dat natuurlijk een ding met vrouwlief..
Ga je overklokken?
Is dat nogsteeds een ding?
Wat verwacht je van ons?
Mwa; gezien het feit dat ik er 0,0 verstand meer van heb, ik wel tools als AI/Reddit/Tweakers gebruik heb ik toch best twijfels of ik op het goede pad zit. Ik speel de games bijvoorbeeld op een 4k OLED tv. De Steam Machine is minder krachtig dan mijn set-up denk ik. Maar toch beloven zijn AAA games op 4K te kunnen spelen. Hoe kan dat? Als ik SteamOS installeer dan heb ik toch eigenlijk ook een "Steam Machine"?
En voor anderen die met dit idee spelen, kaap ook vooral het topic! Gezellig!
:strip_exif()/f/image/DsOcClyZnjQWvRP8LkVQKiZt.jpg?f=fotoalbum_large)