Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een budget game systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem om 1080p mee te gamen. Er gaat met name Rainbow Six Siege, Call of Duty en F1 2025(2026) op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal maximaal rond de 1300 euro kosten exclusief het assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een beeldscherm, toetsenbord en muis zijn niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de onderstaande build heb ik gekozen voor een Intel processor maar mocht een AMD processor meer bieden voor hetzelfde geld dan sta ik daar voor open. Hetzelfde geld voor de videokaart NVIDIA of AMD maakt ook niet uit. Enige kanttekening daarbij is dat ik wel een videokaart zoek met 16GB geheugen. En voor zover ik kan zien is dan de 9060 XT de beste oplossing voor dit budget. Tenzij je videokaart via V&A koopt maar voor deze build ga ik toch liever voor een nieuwe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als alle onderdelen bij een winkel besteld zouden kunnen worden. Ik snap dat de kosten dan iets duurder kunnen uitvallen dan in de lijst hieronder. Zo heb ik nu bij een webwinkel deze lijst ingevuld en dan is het totaal rond de 1300 euro.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem om 1080p mee te gamen. Er gaat met name Rainbow Six Siege, Call of Duty en F1 2025(2026) op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal maximaal rond de 1300 euro kosten exclusief het assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals een beeldscherm, toetsenbord en muis zijn niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de onderstaande build heb ik gekozen voor een Intel processor maar mocht een AMD processor meer bieden voor hetzelfde geld dan sta ik daar voor open. Hetzelfde geld voor de videokaart NVIDIA of AMD maakt ook niet uit. Enige kanttekening daarbij is dat ik wel een videokaart zoek met 16GB geheugen. En voor zover ik kan zien is dan de 9060 XT de beste oplossing voor dit budget. Tenzij je videokaart via V&A koopt maar voor deze build ga ik toch liever voor een nieuwe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als alle onderdelen bij een winkel besteld zouden kunnen worden. Ik snap dat de kosten dan iets duurder kunnen uitvallen dan in de lijst hieronder. Zo heb ik nu bij een webwinkel deze lijst ingevuld en dan is het totaal rond de 1300 euro.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core Ultra 5 245K Boxed | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B860M Pro RS WiFi | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G | € 410,- | € 410,- |
| 1 | Behuizingen | MSI MAG FORGE M100R | € 46,55 | € 46,55 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 3 | € 22,45 | € 22,45 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-16 | € 255,- | € 255,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic CORE BC-650 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NQ790 1TB | € 135,67 | € 135,67 |
| Totaal | € 1.217,55 | |||