Unity game (Hoodlum) start niet: "Data folder not found" (SA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blondie45
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 00:30
Mijn vraag
Ik loop tegen een structureel en ontzettend irritant probleem aan met Unity-games (o.a. releases van Hoodlum) die ik binnenhaal via Spotnet en laat verwerken door SABnzbd. Bij het opstarten van de .exe krijg ik telkens de foutmelding dat de bijbehorende data-map niet gevonden kan worden, terwijl die er wel gewoon staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  1. Beveiliging: Norton 360
  2. Download client: Spotnet classic 1.9.2.3 en SABnzbd
  3. Locatie: Alles wordt uitgepakt naar een secundaire schijf (D:/...)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem speelt bij alle Unity-games die ik via Spotnet download. De bijbehorende _Data mappen staan er visueel telkens exact naast de .exe. De mappenstructuur lijkt na het uitpakken dus gewoon te kloppen.
  1. Het harde bewijs: Als ik een Unity-game (zoals Super Battle Golf, zie screenshot 2) van een andere site download, werkt het direct vlekkeloos op exact dezelfde D-schijf. Mijn Windows-omgeving kan Unity-games dus prima draaien.
  2. Ik heb de instellingen in Norton 360 al aangepast om er absoluut zeker van te zijn dat er niks wordt geblokkeerd of stiekem in quarantaine is gezet. De bestanden zijn compleet.
  3. Ik heb al met verschillende instellingen in SABnzbd gespeeld omtrent het automatisch uitpakken, maar de fout blijft terugkomen bij de Spotnet-downloads.
Waarom weigeren deze executables specifiek bij de Spotnet/SABnzbd-downloads hun eigen datamap te herkennen? Slaat SABnzbd ergens een slag mis met NTFS-rechten bij het automatisch uitpakken, of worden de bestanden ongemerkt corrupt binnengehaald via deze weg?