Mijn vraag
Ik heb een opslag weten te huren op ongeveer anderhalve kilometer (hemelsbreed) van mijn woning af in de bebouwde kom.
Deze opslag heeft geen stroom of water en dit is ook niet te realiseren.
Nu wil ik 1 deur sensor en een Vocht/tempratuur sensor in die ruimte hangen.
Ik zelf denk dat daarvoor een LoRa variant het slimste is om te gebruiken maar er zijn zoveel opties op het gebied van LoRa dat ik de weg even kwijt ben.
Ik ben dus voornamelijk opzoek naar een LoRa systeem dat met beide sensoren kan communiceren en kan worden verbonden met Home Assistant.
En mocht ik geheel in de verkeerde richting denken met LoRa en heb je een betere optie om dit te realiseren hoor ik dat natuurlijk ook graag?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Home assistant (RPI4)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
LoRaWan - commerciële optie met slechte HA integratie
Meshtastic - Opensource optie met goede HA intergratie maar geen kant en klare sensoren.
Pirbox-max - Opensoruce optie met HA intergratie maar niet bepaald lange afstand 200m+
OMG - ???
LoRa TTGO - ???
Ik heb een opslag weten te huren op ongeveer anderhalve kilometer (hemelsbreed) van mijn woning af in de bebouwde kom.
Deze opslag heeft geen stroom of water en dit is ook niet te realiseren.
Nu wil ik 1 deur sensor en een Vocht/tempratuur sensor in die ruimte hangen.
Ik zelf denk dat daarvoor een LoRa variant het slimste is om te gebruiken maar er zijn zoveel opties op het gebied van LoRa dat ik de weg even kwijt ben.
Ik ben dus voornamelijk opzoek naar een LoRa systeem dat met beide sensoren kan communiceren en kan worden verbonden met Home Assistant.
En mocht ik geheel in de verkeerde richting denken met LoRa en heb je een betere optie om dit te realiseren hoor ik dat natuurlijk ook graag?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Home assistant (RPI4)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
LoRaWan - commerciële optie met slechte HA integratie
Meshtastic - Opensource optie met goede HA intergratie maar geen kant en klare sensoren.
Pirbox-max - Opensoruce optie met HA intergratie maar niet bepaald lange afstand 200m+
OMG - ???
LoRa TTGO - ???
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4