phpBB naar access database porten?

Pagina: 1
Acties:

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 17:27
weet iemand hoe lastig het is om een php forum dat op mysql draait naar een access db om te porten ?

dus zonder mysql, aangezien m'n provider dat niet standaard ondersteund...

on the 8th day god started debugging

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Moet je denk ik ff wachten op phpBB 2.0. Als het goed is komt die binnenkort in beta.

Nieuwe feature die voor jou van belang is: Database abstraction layer....

Ik vraag me wel af hoeveel webspace jij hebt; Access kan er niet zo goed tegen als je veel inserts doet: wordt ie nogal buitensporig groot van

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

BierPul

2 koffie graag

Dat poorten zal idd lastig zijn aangezien BB boards naar mijn weten gewoon van de mysql_*****() functies gebruik maakt

Ja man

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 17:01
phpBB 2 is in Beta op het moment (je kan het beste alles uit CVS trekken, Beta1 is al even oud, we zitten wel redelijk dicht tegen Beta2 aan).

Op het moment 'doet' phpBB2 MySQL, PostgreSQL, MS SQL, Oracle en ODBC en MS Access (via ODBC dacht ik). In de /db/ directory zit een 'ms_access_primer.zip' met meer info voor Access gebruikers..

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Porten gaat simpel... Even een zoek en vervang doen en tada.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 17:01
Haha :)
Nee, zo simpel is het niet :) Hoop vage MySQL specifieke dingen die niet werken (LIMIT is de belangrijkste wel gevolgd door AutoIncrement)..

Maar je hoeft dus niets te porten je hoeft alleen maar ff te wachten op de release van phpBB2 (of een Beta of RC gaan runnen).
Pagina: 1