IMAC bij dixons

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Topicstarter
jaja dixons gaat nu ook imac's verkopen

maar nu wil ik wel is weten
welke tweaker zit achter een imac

en wie kan me uitleggen waarom een pc en geen imac
want wat ik heb gezien bij een imac kan een pc niet aan tippen

snelle laad tijd. snel en snel en stil

zo werd ff word 2000 opgestart het logo was maar voor 0,5 sec in beeld en het stond op het scherm

ook alles is plug and realy play en ook unplug and plug and play.

alles was gebruik vriendlijk leek aardig stabiel en zag een demo van photoshop met video berwerking (demo van uit usa) de imac was gewoon minuten sneller. leek zelfs dat de pc ff was vast gelopen.

so why a pc and no imac

p.s. niet dat ik het wil gaan kopen, maar ik moet ze wel gaan verkopen...

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Mac is gewoon het beste. Veel mensen zullen van niet zeggen maar ja moet je eens nagaan hoeveel van die mensen echt met een mac gewerkt hebben. Verassend laag zal het zijn.

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja ik werk op de Vrije Universiteit met die IMACS maar om te zeggen dat het nou super apparaten zijn neej, ze doen het heel leuk als je het bij textverwerken en internetten houd, precies waar ze voor bedoeld zijn, met een reso boven de 1024x768 hoef je daar ook niet aan te komen, helaas
maar op zich best lekkere machines ff wennen als je een PC gewent bent.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Voor het geld van 1 Mac koop je 2 High-End PC's. En daar is dan ook nog eens veel meer software voor te krijgen, en componenten bij elke PC-boer.

• rosstek
  • Niet online
[b]zo werd ff word 2000 opgestart het logo was maar voor 0,5 sec in beeld en het stond op het scherm
hier op mijn W2K-bak ook.

Op school (Grafische Vormgeving) werk ik ook met de (I)MAC, maar die geven net zo veel/weinig problemen als een PC. Dus om er dan 2 keer zo geld aan uit te geven. Ik weet het niet.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

1 ding is zeker: een iMac staat veel 8-)-er in je woonkamer dan een grijze PC-kast. (een G4 is nog mooier en een Titanium Powerbook is wel het allervetste...).

Zelf werk ik op een PC, maar enkele collega's van me werken op Mac en wij zullen er nooit uitkomen wat het beste systeem is. Zelf geef ik de voorkeur aan Windows, al is het maar omdat een Mac geen Home, End en Delete knoppen heeft.

Statistisch gezien crasht mijn Win2k minder vaak als OS 9, maar ik moet daarvoor wel meer mijn systeem onder en bijhouden..

Voordelen:
Oogt mooi (buurman zegt "Aaaaah"),
Vergt weinig onderhoud en is simpel (regelpanelen)
Bediening is intuitiever dan PC (sleur en pleur pur sang),
Installatie software is makkelijk

Nadelen:
Snelheid valt reuze mee vergeleken bij PC (Een normaal mens doet echt geen r*k met Photoshop hoor!)
Spelletjes zijn er nauwelijks (en die er zijn zijn ook nog eens suf...)
Redelijk stabiel maar wil net als Windows op vage momenten crashen (met vage foutmeldingen)
Geheugenbeheer is brak (per programma zelf geheugen toewijzen.. |:( )

En verder hangt het er natuurlijk vanaf hoeveel geld de klant wil uitgeven :)...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

MAC is goed, maar je moet dan gewoon een G3 of G4 hebben. op school staan bij ons hele lokale vol met die G3 en G4's tja dat hebbie bij een grafische opleiding. maareh het zijn mooie dingetjes. lekkerz snel en ook echt perfect met het installen enzo daarvan. kortom voor photosoep, illustrator kies ik toch voor de mac. op me bureau staat een 80MHz mac :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Imac is er voor gebouwd om eens in de 3 jaar te vervangen > uitbreiding mogelijkheden minimaal.

Op grafisch gebied is Apple algemeen stukken sneller (en daardoor beter?)

Over de problemen met Imac's? Tsja, heel weinig, afentoe probleempje met voeding.. Verder niks mis mee..

Jammer is idd te weinig software, de bekende software fabrikanten wel (Adobe, Office, Quark) Op het net weinig betere software te vinden.

Grote voordeel: het geluid.. Heerlijk, geen fans :)

De Imac is toch echt voor de prive/groot gebruiker met aardig wat geld die een PC wil met goede prestaties op grafisch gebied.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

kortom voor photosoep, illustrator kies ik toch voor de mac. op me bureau staat een 80MHz
Maar mensen die photoshoppen en illustrateren op een mac halen hun Mac's bij MacWharehouse, en niet bij Dixons... :)

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iMacs vind ik wat minder (door de vormgeving, specs en uitbreidingsmogelijkheden), maar een een G4 doet echt niet onder voor een PC hoor. Ik heb hier nog een oude Mac LC 630 en Macs werken gewoon best lekker.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 21 september 2001 00:41 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Maar mensen die photoshoppen en illustrateren op een mac halen hun Mac's bij MacWharehouse, en niet bij Dixons... :)
dat klpt. btw de G3 en G4 kan je niet bij Dixons halen dus....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mensen kopen een computer op het uiterlijk niet voor de PC zelf.

PackardBell bijvoorbeeld heeft de hele nieuwe launch op design aangepast, wat vind de klant mooi en gaat ie kopen. Dus vandaar dat ze blauw zijn, dat verkoopt het beste.
Of het nu een Celeron 700 is of een AMD Athlon 1400 maakt die mensen niets uit.
Computer = computer.

Als je een MAC hebt moet je je software kopen..... sayz enuf.

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 01:06 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

dat klpt. btw de G3 en G4 kan je niet bij Dixons halen dus....
G3 kan je zo halen en de G4 moet besteld worden
is de G3 500 en de G3 600

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Een I-Mac heeft als groot nadeel dat 'm niet kan upgraden, alleen het geheugen dan.
Het is een familie Mac, als het binnen je financiele mogelijkheden ligt kan je beter voor een G4 gaan, die kan je tenminste upgraden.

Op deze site: http://nl.secondhandmac.com/thm/ staan 2de-hands G4's te koop voor 3000 piek(met monitor +400 piek).

• marsian
  • Laatst online: 15:14
ik werk dus bij dixons in het weekend en hebben die dingen staan. eg onzin om te zeggen dat je voor de prijs van een imac 2 high-end pc's zou hebben. Mac is gewoon goed, was mijn eerste egte computer 6 jaar geleden. Heb nu een pc, die kan ik tenminste verbouwen, maar vergeet niet dat de meeste mensen hun compu nooit open halen.

Binnen kort zouden we bij dixons ook een boel software gaan verkopen, dus dat is voor alle mac gebruikers ook ideaal.

en bij de weg, we kunnen veel modellen leveren, inclusief het duurste model van 10.000 ballen met dvd brander e.d. dus...........

Verwijderd

zo werd ff word 2000 opgestart het logo was maar voor 0,5 sec in beeld en het stond op het scherm
Ik weet niet wat voor PC jij zelf hebt, maar als ik Word opstart dan zie ik alleen een soort flits op de plaats waar het logo hoort te staan. >:)
Dus zo snel is zo'n I-mac dus niet... :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 21 september 2001 00:41 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Touche!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op vrijdag 21 september 2001 00:04 schreef DMS het volgende:
Mac is gewoon het beste. Veel mensen zullen van niet zeggen maar ja moet je eens nagaan hoeveel van die mensen echt met een mac gewerkt hebben. Verassend laag zal het zijn.
Inderdaad, iedereen schreeuwd wel van IMac dit IMac dat, alleen ze hebben er nog niet mee gewerkt.

Mijn eerste ontmoeting met een IMac was op mijn stage bij zeelandnet, er was een probleem met de HDD (gecrashed ofzo). Vrijdag geprobeerd hem open te krijgen, maar ik was blijkbaar toe aan weekend. In het weekend effe op GoT gezeten om erachter te komen hoe ie open moest, en ja hoor, binnen 5 minuten andere HDD erin, binnen 5-10 minuten MacOS 9.0 erop gezet. Ik geloofde mijn ogen echt niet, zo snel/soepel terwijl gehele systeem in 15 minuten klaar was. Ik ben nog steeds voorstander van de PC, en zal de IMac (hoe belachelijk ik 'm er ook uit vind zien) als een echt databeest zien.

20*350ZO45°

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 00:16 schreef rosstek het volgende:

[..]

hier op mijn W2K-bak ook.

Op school (Grafische Vormgeving) werk ik ook met de (I)MAC, maar die geven net zo veel/weinig problemen als een PC. Dus om er dan 2 keer zo geld aan uit te geven. Ik weet het niet.
Een iMac is niet zo veel duurder als een compaq of dell. Dus 2x zo duur zijn ze niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• [harm]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2025
Ben nu ruim een jaar eigenaar van een iMac als thuis (en dus hobby) computer... Nog nooit een seconde spijt gehad. Veel ruimte heb ik niet, dus de omvang is al ideaal. Dat een iMac geen hoge resolutie aankan, is eigenlijk geen probleem omdat je op 15' niet veel hebt aan een hogere resolutie dan 1024*768.

Software kopen??? Net zo veel of weinig als de dat vooor de PC zou kunnen of moeten doen... Beschikbaarheid van software net zo min een probleem? En alleen suffe spellen voor de mac??? De meeste major spellen zijn er ook voor de mac, alleen altijd ff wat later.

Het enige wat ik mis is Counter-Strike... :(

Just when I thought I was out, THEY PULL ME BACK IN!

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 00:34 schreef TheDjasp het volgende:
Snelheid valt reuze mee vergeleken bij PC (Een normaal mens doet echt geen r*k met Photoshop hoor!)
De iMac is bedoeld voor videobewerking op laag niveau. Daarin roeleert ie ook.
Spelletjes zijn er nauwelijks (en die er zijn zijn ook nog eens suf...)
Dan kijk jij niet goed. Er zijn sinds een jaar zeer veel spellen voor de mac verschenen. Sommige titels waren al eerder op de mac dan op de pc. Waarschijnlijk doel jij op warez en daarin is het met de pc beter gestelt.
Redelijk stabiel maar wil net als Windows op vage momenten crashen (met vage foutmeldingen)
Alleen is er voor de mac een lijst waarin alle foutmeldingen te vinden zijn. Daarom zijn mac problemen ook veel makkelijker op te lossen.
Geheugenbeheer is brak (per programma zelf geheugen toewijzen.. |:( )
Niet helmaal waar. Als je toevallig een mac hebt met 512mb ram is het makkelijk om programma's wat meer geheugen te geven zodat ze sneller worden. Ik vind het iig beter als windows ME die meteen al het geheugen in beslag neemt.
En verder hangt het er natuurlijk vanaf hoeveel geld de klant wil uitgeven :)...
Hier ben ik het mee eens

Gezocht!
Router

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 22:20 schreef thedolf het volgende:

[..]

Een iMac is niet zo veel duurder als een compaq of dell. Dus 2x zo duur zijn ze niet.
Daar ben ik het mee eens: kijk maar eens hoeveel een merk computer kost, zoals IBM, Dell, Nec e.d.
Mac is een A-merk.

Je kan Mac niet vergelijken met een zelfbouwcomputer.

Verwijderd

Ben volkomen met oeteldonk eens,
Een Apple Macintosh is een A-Merk!!!!!>:)

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 23:22 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens: kijk maar eens hoeveel een merk computer kost, zoals IBM, Dell, Nec e.d.
Mac is een A-merk.

Je kan Mac niet vergelijken met een zelfbouwcomputer.
Vroeger waren er wel zelfbouwmacs en die waren idd goedkoper.
Gelukkig mogen die niet meer bestaan, de kwaliteit ging erg achteruit

Gezocht!
Router

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Heb nu 15 jaar achter heel veel verschillende Macs (vanaf de Apple II) op de teller staan, en sinds een jaar of 4 gebruik ik ook een PC heel veel. Omdat ik een gamer ben, vond ik het wel nodig om ook een PC te nemen. Nu is het dus zo dat ik de PC op alle gebieden behalve spelletjes minder vind dan mijn Mac. En als er wat meer / sneller spellen uit zouden komen voor de Mac zou ik ook geen PC nodig hebben.

Wel moet ik zeggen dat het aloude argument dat Macs gewoon fijner werken wel minder zwaar is gaan wegen voor mij. Voor M$ Windows had gejat van Apple, was het geen contest: System 1 t/m 6 tegen DOS? Geen contest :) Ook van Win 3 was ik niet onder de indruk, maar het was natuurlijk wel een enorme vooruitgang. Sinds Win95 en vooral 98 is het verschil toch echter wel klein geworden, en moet ik toegeven dat Windows zelfs een paar dingen heeft die System 8/9 (draai X nog niet echt fulltime) niet hebben.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43

KroeT

[...]

Op vrijdag 21 september 2001 00:11 schreef HlpDsK het volgende:
Voor het geld van 1 Mac koop je 2 High-End PC's. En daar is dan ook nog eens veel meer software voor te krijgen, en componenten bij elke PC-boer.
We hebben het hier over iMacs. Als jij me het adres even wil geven van de winkel waar je voor 2200 gulden (inc btw) 2 High-End A Merk pc's kan kopen met een enorme berg software?

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 20:08 schreef marsian het volgende:
.

en bij de weg, we kunnen veel modellen leveren, inclusief het duurste model van 10.000 ballen met dvd brander e.d. dus...........
Voor dat geld koop ik dus liever gewoon een pc die ik zelf heb samengesteld ...

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 17:56 schreef Tycho het volgende:

[..]

Voor dat geld koop ik dus liever gewoon een pc die ik zelf heb samengesteld ...
Dat is met een DVD-brander!!

Zonder DVD-brander, maar met CDrw:

iMac 600 MHz SE Graphite fl. 3.445,00

600MHz PowerPC G3, 256K L2 @ 600MHz , 128MB SDRAM, 40GB Ultra ATA drive, CD-RW drive, ATI RAGE 128 Ultra - 16 Mb SDRAM, 10/100BASE-T Ethernet, 56K internal modem, 15-inch display, Two USB ports, Two FireWire ports, VGA video mirroring, AirPort ready
, Apple Pro Keyboard , Apple Pro Mouse, Apple/HK audio system.

• KroeT

KroeT

[...]

Hmz. iMacs en Tweakers passen niet bij elkaar denk ik. Het is niet het nut van deze thread, dat weet ik, maar een Tweaker die twijfelt kan beter kijken naar een G4. Of helemaal niet kijken natuurlijk :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 17:36 schreef KroeT het volgende:

[..]

We hebben het hier over iMacs. Als jij me het adres even wil geven van de winkel waar je voor 2200 gulden (inc btw) 2 High-End A Merk pc's kan kopen met een enorme berg software?
Ik denk dat jouw en mijn definities van High-End wat verschillen. Een iMac kan ik geen High-End noemen.

Zoals al eerder is gezegd: een iMac is niet voor Tweakers. Dat is voor mensen die gewoon ene simpele PC willen die werkt. En da's best. Maar ik kies liever zelf m'n componenten.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Heel simpel:
- thuis gebruik: ibm PC of iMac
- grafische shit: DUIDELIJK een MAC (G4 oid)
- servers: ibm pc of alpha, sparc oid.

De mac pc's zijn idd ten opzichte van ibm pc's redelijk snel door een goede architectuur, het enige nadeel in mijn opzicht is het ontzettend zuigende OS... MacOS is gewoon 10 keer niks vergeleken met windows (laat staan vergeleken met unices, dat is een fiatje met een mercedes vergelijken).
Apple laat zien dat ze het niet opgeven en dat ze het echt nog wel kunnen, ik probeer apple echt niet te flamen, integendeel, ik heb hier een oude PowerMac 7100/80w staan, met een 80mHz cpu, dat apparaat is qua snelheid te vergelijken met een Pentium 133 denk ik, zonder te overdrijven. Ik gebruik em zelf om een beetje te experimenteren.
Apple's zijn hele goeie computers, met een OS wat gewoon STERK aan vervanging toe is (osX is al helemaaaal niks, is gewoon BSD met een leuke grafische schil ;)).

Rookworst zonder R is ook worst.

• KroeT

KroeT

[...]

Op zondag 23 september 2001 21:32 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw en mijn definities van High-End wat verschillen. Een iMac kan ik geen High-End noemen.

Zoals al eerder is gezegd: een iMac is niet voor Tweakers. Dat is voor mensen die gewoon ene simpele PC willen die werkt. En da's best. Maar ik kies liever zelf m'n componenten.
Smaken verschillen. Ik vind Apple High-End, de iMac is wat kwaliteit betreft high-end, maar wat prestaties betreft totaal niet. Maar inderdaad, iMac is niet voor tweakers. Maar ik geloof dat ik dat zelf ook al een paar keer heb gezegd. btw, JIJ begon over High-End pcs... Zie mijn quote van jou in mijn vorige post :)

Verwijderd

Juist. Iets wat ik High-End zou noemen kost in Apple-vorm zeker 10.000 gulden. Een dikke G4 met groot scherm en noem maar op.

Een PC met soortgelijke prestaties kost gewoon veel minder. Alleen het design is bij een Apple wel wat mooier vaak. Voor sommige mensen is dat ook belangrijk, maar ik kijk zelf, persoonlijk dus, liever naar de inhoud dan naar de doos.

Je hebt Apple-mensen en je hebt PC-mensen. Ik ben geen Apple-mens. :)

Verwijderd

Ik denk dat M$ met de voltreffer windows XP het macOS voorbij is gestreefd in zowel functionaliteit als stabiliteit....

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 23:29 schreef eelcoz het volgende:
Ik denk dat M$ met de voltreffer windows XP het macOS voorbij is gestreefd in zowel functionaliteit als stabiliteit....
't is maar net wat je belangrijk vindt natuurlijk. En wat je gewend bent.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 23 september 2001 23:06 schreef HlpDsK het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/case/2/DSCN0153.jpg

ben ik een @pple mens nu??

denk het nie, want een jongen uit me klas heeft 4 of 5 macs en geen 1 gewone IBM pc. (kzit op een grafische school)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmmz...

Ik heb laatst een dag lang op een Mac gewerkt maar vind het besturingssysteem dus gewoon 100% niks.
Als je een windoos gewend bent is het erg irritant werken met een Mac.
Dus naast de prestaties van de hardware heb je daar ook nog even mee te maken...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 23:57 schreef ReseTTim het volgende:
ben ik een @pple mens nu??
Jij bent een peer mens :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 24 september 2001 01:57 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Jij bent een peer mens :)
eheh :? :? :?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 02:55 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

eheh :? :? :?
Check je eigen sig :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 24 september 2001 03:55 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Check je eigen sig :)
:D :D

I knew it ;)

• KroeT

KroeT

[...]

Op zondag 23 september 2001 23:06 schreef HlpDsK het volgende:
Je hebt in ieder geval een mening. Ik zweef er een beetje tussenin :P

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Op zaterdag 22 september 2001 22:30 schreef thedolf het volgende:
De iMac is bedoeld voor videobewerking op laag niveau. Daarin roeleert ie ook.
[..]
Offie daarvoor bedoelt is, laat ik in het midden. Dat je het ermee kan, is zeker.
[..spelletjes..]
Dan kijk jij niet goed. Er zijn sinds een jaar zeer veel spellen voor de mac verschenen. Sommige titels waren al eerder op de mac dan op de pc.
Dan kijk ik waarschijnlijk inderdaad niet goed, en moet je me maar eens in de richting wijzen :), want ik ken ze niet.
Waarschijnlijk doel jij op warez en daarin is het met de pc beter gestelt.
Waarom zou ik warez bedoelen? Ik ken gewoon nauwelijks noemenswaardige spellen voor de Mac.
[...foutmeldingen...]
Alleen is er voor de mac een lijst waarin alle foutmeldingen te vinden zijn. Daarom zijn mac problemen ook veel makkelijker op te lossen.
Dus jij weet wat je met Error -11 aan moet? Da's fijn, maar weet die thuisgebruiker dat ook? (Remind you: we hebben het hier over de som Dixons + iMac = doorsnee gebruiker.
[..geheugenbeheer...]
Niet helmaal waar. Als je toevallig een mac hebt met 512mb ram is het makkelijk om programma's wat meer geheugen te geven zodat ze sneller worden.
Dat bedoel ik dus. Je moet het handmatig doen.
Ik vind het iig beter als windows ME die meteen al het geheugen in beslag neemt.
Duh :)

Ik ben niet anti-Mac oid, vind alleen de nadelen van de Mac zwaarder wegen dan de voordelen, en dan is het voor mij al snel bekeken.

logt nu ook

• marsian
er komnt hier egt een boel onzin voorbij zeg. Egt weer gebral van apple-leken....

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Naast me staan een ouwe G3 en een Performa 5300. Apple-leek? dacht het niet :).

logt nu ook

• marsian
noemde geen naam! wie zich aangesproken voelt..........

maar dat de topspellen ook voor de mac verkrijgbaar zijn is een feit!! en i.d. zijn er spellen eerst op de mac uitgebracht dan op de pc. Beroemste is wel Myst 1, een heel jaar eerder. En de geforce 3 was er het eerst in een mac!!!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

botoo

💀 too old to die young

FF flink generaliserend:

PC?
- Topnivo sleuteldoos met een bijna oneindige hoeveelheid verwisselbare hardware en software en OS'en.
Heel gemakkelijk te tweaken.

Mac?
- Heerlijk probleemloos apparaat voor mensen die een computer als een gebruiksvoorwerp zien waar je zelf zo min mogelijk van af hoeft te weten.
Zonder serieuze soldeerbout pretenties weinig tweakbaar.

De prestaties van beide zijn op verschillende fronten beter/slechter afhankelijk van het beoogde gebruiksdoel. De doelgroep (en prijsklasse!) van iMac en G4's is heel verschillend.

Het blijft een beetje appels en peren met elkaar vergelijken (ook al zal ReseTTim daar weer een andere kijk op hebben ;))

Ik denk dat Apple met OS-X een grote groep geinteresseerden er bij krijgt uit de unix hoek. Zelf vind ik zowel PC als PPC interessant, 't is allemaal mooi speelgoed :9

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• The Dolf
  • Niet online
Een mac en een PC zijn gewoon niet te vergelijken.
Daarom heb ik zelf 2 pc's en 2 macs. Ik kon niet kiezen.

Gezocht!
Router

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Op maandag 24 september 2001 19:09 schreef marsian het volgende:
noemde geen naam! wie zich aangesproken voelt..........
...trekke de klomp aan :).

Ik ga nu een beetje offtopic, omdat ik wel nieuwsgierig ben naar al die mac-spellen.
maar dat de topspellen ook voor de mac verkrijgbaar zijn is een feit!!
Wat! Welke? Waar dan? (Ben nl op zoek naar een koel multiplayer race-spel, liefst voor Mac EN Pc zodat iedereen in ons netwerk mee kan doen)
.. en i.d. zijn er spellen eerst op de mac uitgebracht dan op de pc. Beroemste is wel Myst 1, een heel jaar eerder.
Ja, halloooo, Myst is uit 199nogwat... da's antiek.
En de geforce 3 was er het eerst in een mac!!!
Maar die zit niet in een iMac >:)

logt nu ook

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49

Part

Helemaal niets.....

Ik heb zelf een imac gehad, een van de eersten, groen en ik meen 233Mhz.

Groot nadeel vind ik het scherm. Die is namelijk niet zwart maar een beetje groen als bij een oude kleuren tv.
En dat voor een Appel!

Nadeel 2:
Voeding maakte lawaai ook als hij uitstond.

Mischien hebben ze deze problemen al opgelost bij de nieuwere type maar voor mij was het genoeg rede om hem na een half jaar weg te doen.
Pagina: 1