slopen van in beton gelegde terras tegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Psychokraai
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
ik heb een terras van flagstones die op een gewapende betonnen laag zijn gelegd.

dit terras wil ik slopen maar weet nog niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. ik zie 2 mogelijkheden: 1 sloophamer huren en het beton tussen de wapening uitbreken 2 het beton met wapening met een grote slijptol in vierkante tegels slijpen.

heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:03
Hangt ook af hoe groot het terras is en of het tegen de woning of iets anders is aangelegd?

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:22
Als het beton niet heel dik is kan je het met een grote slijptol wel af maar dit soort dingen kan je beter gewoon aan beginnen met de makkelijkste / goedkoopste optie. Als die niet werkt overschakelen.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:22
Ik zou eerst eens kijken hoe dik de laag is, is het terras volledig gewapend?

Bij bestrating is gewapend niet gebruikelijk.

Het komt soms voor bij een gebied wat echt snel verzakt en iemand wil het voorkomen, maar dan is het ook onderheid?

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Tenzij je het in heel kleine stukken wil slijpen, ga je het hoe dan ook nog moeten breken.Het is niet dat je die blokjes anders makkelijk opneemt of iets.

Ga dus voor een zware sloophamer en voorzie voldoende tijd (en geduld). Of eventueel klein kraantje met sloopmateriaal indien bereikbaar.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
In (grote) stukken slijpen is ook pokkewerk en niet te tillen.

Zou een sloophamer kopen (bijvoorbeeld https://www.vevor.nl/jack-hamer-c_11014/vevor-krachtige-betonbreker-elektrische-breekhamer-2200w-286mm-2-beitelset-p_010726978674). Deze heb je er met 2 dagen huur er al uit.

Heb deze zelf ook gekocht om mijn (deels) gewapende betonvloer met betonfundering er uit te slopen en nog veel meer andere zaken. Uiteindelijk begaf het apparaat het, na wat e-mails heen en weer kreeg ik een nieuw exemplaar opgestuurd en heb ik het defect exemplaar aan mijn klushulp gegeven (die het gerepareerd heeft en nu dus een gratis sloophamer heeft).

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:45
Wil je alles er uit hebben en hier geen terras terugleggen?
Dan idd grote sloophamer huren of kopen (of als het heel groot is kun je evt. een kraantje met sloophamer huren wellicht)

Maar als je enkel de flagstones wil vervangen voor iets anders zou je evt. enkel die tegels incl. cementdekvloer kunnen verwijderen; dan kun je beter een maatje lichtere sloophamer pakken met bredere beitel.
Pagina: 1