Ik moet precies hetzelfde doen aanstaande vrijdag doch gegoten gewapend beton zonder flagstones. Het terras sluit aan tegen het huis dus die zal ik eerst uitslijpen, ik heb weliswaar een slijpschijf van 400mm geleend bij een vriend. Plan hier is exact hetzelfde als uw idee. Ik heb een gat gegraven ernaast om te zien hoe diep het gaat én of er niet nog anders aanwezig is. In dit geval zit er nog plastic en styrofoam onder dus dat gaat geen cadeau worden... Alles doorslijpen lijkt mij enorm veel werk en te grote stukken gaan te zwaar zijn.
Hou er ook rekening mee dat er vanalles in die beton kan zitten als die gegoten is. Ik heb er vorige week ook één gedaan (zelfde manier) en gewapend betekende hier de oude metalen tuinafsluiting, een poortje en allerlei metalen rotzooi van spillen tot brackets, nagels en zelfs twee stukken asbest. Je wilt echt niet weten wat voor rotzooi mensen hier soms ingooien.
Het idee is eerst de betonplaat te breken en dan telkens hoeken af te breken, eventueel een koevoet gebruiken om stukken los te wrikken en waar nodig/mogelijk met de slijpschijf het metalen net door te zagen. Dit gaat relatief snel en hopelijk met dezelfde methode laat die de styrofoam intact want die wil ik echt niet in stukjes in het gazon. Soms kan je ook een niet goed aangesloten "plaat" eruit tillen met een koevoet of zelfs een mechanische krik.
En niet vergeten, veiligheidsbril, masker, veiligheidsschoenen en oorbescherming.