Toon posts:

LAN met COAX bekabeling. How?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil een netwerkje aanleggen tussen 2 pc's. Ik heb 2 NIC's, 2 COAX kabels en 2 T-connectoren.

Moet ik nou 1 kabel gebruiken en op de vrije uiteinden een terminator zetten of kan ik ook een lus maken met de 2 kabels?

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Wat bedoel je precies met een lus maken? En is het niet makkelijker en veiliger om een crosskabel te nemen en die tussen je pc's te hangen? Met veiliger bedoel ik dat je dan minder kans hebt op netwerk storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 00:03 schreef tarzan24 het volgende:
Wat bedoel je precies met een lus maken? En is het niet makkelijker en veiliger om een crosskabel te nemen en die tussen je pc's te hangen? Met veiliger bedoel ik dat je dan minder kans hebt op netwerk storingen.
Met een lus bedoel ik dat ik tussen de vrijuiteinden van de T-connectoren de tweede kabel zet.

Maar dankzij de SEARCH :) heb ik al een antwoord op mijn vraag gevonden. Dus gewoon terminators gebruiken.

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op vrijdag 21 september 2001 00:03 schreef tarzan24 het volgende:
pc1 t-stukje+terminator
pc2 t-stukje+terminator

daartussen 1 stukje kabel.
klaar.

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Op vrijdag 21 september 2001 00:05 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Met een lus bedoel ik dat ik tussen de vrijuiteinden van de T-connectoren de tweede kabel zet.

Maar dankzij de SEARCH :) heb ik al een antwoord op mijn vraag gevonden. Dus gewoon terminators gebruiken.
Okidokie... dan kan deze topic ook weer dicht >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 00:07 schreef dennis_LU het volgende:

[..]

pc1 t-stukje+terminator
pc2 t-stukje+terminator

daartussen 1 stukje kabel.
klaar.
Thx dennis_LU ;)
Jij ook Tarzan24 :)

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op vrijdag 21 september 2001 00:09 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Thx dennis_LU ;)
np

Verwijderd

Ja, een lus moet je niet maken, dan kom je in de buurt van tokenring, Ethernet Coax is bus dus de uiteinden moeten met een weerstand afgesloten worden....
Het kan zijn dat je geen T-stukken of weerstanden nodig hebt want de kaart zelf kan die functie in huis hebben, maar uit veiligheid maar wel doen.
Scheelt een hoop zoekwerk
Pagina: 1