Toon posts:

nut van zelf klasse maken in java

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
newbie mode on

ik moet perse binnen een applet zelf een extra klasse maken
met methodes, maar waarom als dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Ookal zou het wel nodig zijn, ik vat dit gewoon niet helemaal denk ik. Wie zou me wat verheldering kunnen
verschaften?

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Weet je wat OO betekent??

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Bij object-georienteerd programmeren probeer je je applicatie onder te verdelen in categorien van objecten. Voor elke categorie van een object schrijf je een klasse. Als je al je code in 1 klasse zou stappen, krijg je onduidelijke code en kan je niet goed gebruik maken van allemaal hele interessante OO mogelijkheden die je later nog wel zult leren.

Waarschijnlijk is dit een opdracht waarbij het een eis is dat je je applicatie opzet met behulp van een aantal klassen. Dat kan heel vervelend/zeurderig overkomen, maar ze proberen alleen maar om je aan het denken te zetten over het verdelen van je code over geschikte klassen :). Probeer eens goed na te denken welke categorien objecten je zou kunnen vinden in de opdracht :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Het gebruik van klasse zorgt ervoor dat code makkelijk te updaten is, je hoeft dan als je wat aan wilt passen niet je hele code te doorzoeken, maar je past dan gewoon betreffende klasse aan.

Kijk op http://www.super-simon.nl voor wat voorbeelden van klassegebruik. Ga naar school -> HIO -> semester 2 -> infm2 -> opdracht 2201, dat is een makkelijk voorbeeld met 2 klasses

Verwijderd

BTW: Snap je hoe je een klasse moet maken in JAVA of moeten we dat ook nog ff uitleggen???

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 08:00
Op donderdag 20 september 2001 23:59 schreef Tripax-909 het volgende:
newbie mode on

met methodes, maar waarom als dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Ookal zou het wel nodig zijn, ik vat dit gewoon niet helemaal denk ik. Wie zou me wat verheldering kunnen
verschaften?
offtopic... Hogeschool van Amsterdam, Hogere Informatica, Java1 (1e jaars) ??
(tis maar een gokje.. :P)

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Je weet toch wel dat je zonder een klasse te defineren helemaal niks kan in Java...

Deze klasse heeft een speciale methode die aanroepbaar is door de VM. Je weet wel "main" zegt je vast wel wat. (dat is dus die speciale methode)

Ghihi.. Wel schattig dit... :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 00:28 schreef vlabakje het volgende:

[..]

offtopic... Hogeschool van Amsterdam, Hogere Informatica, Java1 (1e jaars) ??
(tis maar een gokje.. :P)
Dat ie eerstejaars is lijkt me wel duidelijk, hij weet nog geeneens het nut van klassen :+

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op donderdag 20 september 2001 23:59 schreef Tripax-909 het volgende:
newbie mode on

verschaften?
Ga eerst maar eens een boek of tutorial van java lezen over de OO structuur van Java.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden, enjah na vier 4 weken les in java mag ik dit soort vragen wel stellen toch....

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op vrijdag 21 september 2001 10:08 schreef Tripax-909 het volgende:
bedankt voor de antwoorden, enjah na vier 4 weken les in java mag ik dit soort vragen wel stellen toch....
Als je na 4 weken les in java dit soort vragen stelt zou ik toch gaan twijfelen aan je docent

Verwijderd

Als je na 4 weken les in java dit soort vragen stelt zou ik toch gaan twijfelen aan je docent
Vind ik niet. Als je van de grond af aan begint dan leer je eerst hoe je zoiezo iets op je scherm kan krijgen. Dus het is logisch dat je na een maand ongeveer hiermee begint. En ik heb ook 1000x gevraagd wat het nut van al die objecten enzo is, maar je begrijpt pas echt het nut als je iets grotere programmaas gaat programeren in verschillende classes. Dus niet tijdens de oefeningen die je na een maand krijgt(teken een driehoek en een vierkant op je scherm :z)

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

please, zie gewoon het nut van objecten in :) Echt, zonder objecten (OOP) is programmas uitbreiden/onderhouden een hel. De test is altijd, graaf is een 3-4 jaar oude C source op, en probeer die dan anders te laten functioneren.
In het eerste jaar leren ze je over het algemeen redelijk goed OO te denken mbv Java ... perfecte taal daarvoor, omdat je het haast niet anders kan doen, en je hoet je niet druk te maken over 'ruis' zoals pointers en garbage collection etc.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het nut is anders duidelijk uitgelegd op het werkcollege. Zeker niet goed opgelet :D

Welke klas? :)
Pagina: 1