Vacuümglas advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• drfisheye
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:10
Ik zit te denken aan het plaatsen van vacuümglas. Maar ik twijfel nog. Misschien hebben jullie adviezen.

Mijn huis heeft de woonkamer op de eerste verdieping en heeft redelijk veel glas, grootste raam 3.2m bij 1.7m. In totaal 13m2 glas. Ruim de helft van het buitenmuur-oppervlak bestaat uit glas. Dit zijn nu dubbelglas ramen, geen HR. Huis (1969) is gasgestookt en in de woonkamer draait ook mijn airco op de laagste ventilatorstand mee als hybride verwarming. Die airco heeft de gasrekening zo ongeveer gehalveerd.

Nu wil ik beter isoleren. Hopelijk kan de airco dan een veel groter deel van de verwarming overnemen. Het glas vervangen door HR++ werd geoffreerd op €9500. Benq vacuüm glas op €15000. Het is mede zo duur omdat het glas met een kraan over het huis heen moet. Bij het vacuüm glas kan er nog zo'n €2000 aan subsidie door mijn gemeente vanaf, dus ik betaal zo'n €13.000.

Ik twijfel vooral omdat het een hoop geld is, en ik niet weet wat de terugverdien tijd is en hoeveel het zal schelen in de isolatie. HR++ krijg ik volgens mij helemaal niet terugverdiend. Het vacuümglas misschien ooit? Ook vraag ik me af of de afstandhoudertjes in het glas niet storend zullen zijn, of dat er andere problemen met het glas kunnen ontstaan?

Iemand ervaring met de plaatsing van grote vacuümglas ramen?