Sinds een paar weken merk ik dat het zand onder mijn tegels weg spoelt. Huis is 20 jaar oud, voorheen nooit problemen mee gehad, dus blijkbaar een recent probleem. Hier het spoor waarlangs het water wegloopt naar de de regenijp/HWA:
Het zand zakt tot onder de manchet, dus dat is niet de oorzaak:
Ik heb de pijp vrijgegraven en zie geen beschadigingen of breuken:
Er zit ook geen zand in de pijp (althans, ik vermoed dat dit beetje vuil vanaf het dak is mee gekomen, dit lijkt mij niet de hoeveelheid zand die de verzakking kan verklaren. :
Kan het zijn dat het zand tussen de regenpijp en muur de fundatie/kruipruimte in loopt? (Op deze foto had ik de afvoer al los gemaakt, het zand rond de HWA weggehaald en later de afvoer weer teruggezet.
Al met al weet ik dus niet waar het zand heen gaat, en belangrijker, hoe dat op te lossen. Iemand een suggestie?
Het zand zakt tot onder de manchet, dus dat is niet de oorzaak:
Ik heb de pijp vrijgegraven en zie geen beschadigingen of breuken:
Er zit ook geen zand in de pijp (althans, ik vermoed dat dit beetje vuil vanaf het dak is mee gekomen, dit lijkt mij niet de hoeveelheid zand die de verzakking kan verklaren. :
Kan het zijn dat het zand tussen de regenpijp en muur de fundatie/kruipruimte in loopt? (Op deze foto had ik de afvoer al los gemaakt, het zand rond de HWA weggehaald en later de afvoer weer teruggezet.
Al met al weet ik dus niet waar het zand heen gaat, en belangrijker, hoe dat op te lossen. Iemand een suggestie?
:strip_exif()/f/image/DzRDkvWJUMsUC0txKpKpCuPL.png?f=user_large)